söndag 17 juli 2011

SAX TILL ÖRTTRÄDGÅRDEN






Praktiskt i köket


Sist svärmor åt middag hos oss hade hon med sig en sax i gåva och den vill jag absolut tipsa om!! Den är helt perfekt att klippa örter med! Igår använde jag den när jag klippte ned dill och gräslök i en röra och inte nog med att den är praktisk, resultatet blir snyggt också :)) Perfekt att använda att toppa mackor eller annat med!



Min sax är av märket Dorre men finns säkert fler företag som saluför den.


Och vad är det då för röra i skålen?? Jo, dill, gräslök, creme fraiche, majonäs, krabbkött och kallrökt lax skuren i småbitar - mums!! 

Nu dags för en väääälbehövlig dusch efter att ha klippt gräs i tiiiiimmar, puh!!!


Kramiz aka

17 kommentarer:

  1. Den där såg fiffig ut, har aldrig sett en sådan sax förut.

    Kram o ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Fiffigt : ) tack för tipset kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej vännen så smart tack för sax tipset! din röra ser väldigt smarrig ut också! Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera
  4. Mums!! Men just en sådan sax var det ju jag med skulle skaffa mig.. Den verkar så bra.

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Såg denna sax i ett reklamblad som kom i fredags. Tyckte också att den var kalas. Kul att du testat den. Ha en fortsatt fin kväll. Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Har sett den, men inte vetat vad man skulle ha den till. Verkar smart att klippa i det du har i din röra. Vad gott det låter!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Stod och höll i en sån idag, men köpte den inte....verkar väldigt fiffig. Kram Johanna

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    En sån sax ska jag absolut köpa, såå smart. Har bara sett den i reklam men aldrig i butik. Tack för tipset!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Tänk att det oftast är det enkla som är det bästa, det ser ju fantastiskt gott ut.

    SvaraRadera
  10. Hejdu!!

    Va trevligt med en ny blogg, tack för ditt besök hos mig.

    Det där ser ju urmumsigt ut :) Saxen verkar ju praktisk!

    Lägger till dig i min blogglista så jag inte tappar bort dig :)

    Kram

    SvaraRadera
  11. Åh en sådan har jag också. Den är superbra till just gräslök. Men vet du vad den är också bra till scrapbooking !! :-) Många jag känner använder den när de gör fina kort och ska klippa gräsmatta till sitt kort :-). Så en sådan sax kan man ha till mycket...bara man diskar först haha.
    Ha det gött! Kram

    SvaraRadera
  12. Mmm, nu blev jag sugen på att äta :)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera
  13. Min svärmor köpte sig en sådan och blev utbuad av resten av familjen. Förutom mig då :-)

    Hur bra som helst.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  14. Verkligen smart!
    Kanske skulle ta och införskaffa sig en sådan... Nu när det regnar så får man väl fylla vissa semesterdagar med shopping ;)
    Kram Mimmi♥

    SvaraRadera
  15. Hej Aka,

    Men galning, du tog väl inte saxen när du klippte gräsmattan??!! Hahaha... kanske bara jag som såg det roliga i din sista mening..? Hehe. Förlåt min dåliga humor. Fniss. Äsch, jag bjuder på den ;)

    Finurlig sax. En sån ska jag skaffa mig. Tack för tipset! Röran såg himla god ut. Den kopierar jag på direkten.

    Ha en bra dag!
    Kram Sanna'

    SvaraRadera
  16. En sådan där kryddsakx har jag varit sugen på ett bra tag, och efter din fina reklam måste jag nog slå till *ler* Och på tal om sugen, så blev jag ju det med och snor med mig ditt recept på röran. Och du, jag hoppaads verkligen inte att du klipper gräsmattan med saxen också - för i så fall förstår jag att det tar timmar *fniss* Ha det gott och njut! KRAM Therese - Sockenvägens Söta

    SvaraRadera