torsdag 7 juli 2011

Oooooops!!



Häääärliga semestertid!! Vita jeans - check! Orange nagellack - check! Vita smycken - check! Ett glas rosé med maken i solskenet - check! Värna om sina fiiiina gästbloggande vänner - ääuuuhhm....



Host host...


Bloggerskan har gjort det igen, bort sig alltså!! Ni som följer bloggen vet ju att det är vanligt förekommande, tyvärr... I lördags hade vi kalas hos oss, och gissa om bloggerskan roooootade bland högen vid köksön efter receptet på den smarriga ananaspajen. Men näää, det gick inte att hitta, men jag VISSTE JU att receptet fanns någonstans, suck...



Vad göra, jo... googla efter ett nytt!! Och eftersom flera av er ville ha receptet visade jag till länken jag hittat! Idag blev jag påmind av min fina fina vän, som för övrigt också är min "mat- och bakgästbloggerska" (som ju haft ett inlägg om ananaspaj) att " hörru Aka, receptet finns ju i din egen blogg!!! Vaaaa!!! Är det sant!! Är det där recpetet är, visste väl att jag hade det någonstans!!!


Maken.

Yes, that´s me!! Totalt förvirrad!! Och till alla er som ville har recept på en uuuuurgod ananaspaj så hittar ni det här och ingen annanstans, haha.

Det kom även en fråga om receptet på tacopajen och det finns här. 



Jeans Magic från Kappahl, armband Ur & Penn. Ring gammal. 


Och till er andra som inte tänker baka men som är intresserad av ett par snygga sköna stretchjeans med perfekt passform så är de här från Kappahl ett fynd!!



Kramis från Mrs Skruvis

16 kommentarer:

  1. Tjingeling Mrs Skruvis.....du är "bara" för härlig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag skit.. i recepten....men dina naglar, smycken, kläder......underbara bilder från hus, familj, fester, barnen ja....allt är såååå ljuvliga och underbara att titta på. Sen att du skriver så härligt till bilderna, gör inte "saken" sämre. Du måste förstå att du är en unik och härlig tjej som vi andra ute i "rymden" kan sitta med öppna munnar och beundra! Så du är UNIK.....för du har ett HJÄRTA som strålar av ödmjukhet & tacksamhet.
    Dessa två ord betyder för mig själv väldigt mycket. Nu tjejen har du fått beröm så du klarar dig ett tag......hi,hi....eller....?
    Så då kan jag ge mig ut i livet igen och NJUUUUTA! Hoppar snart på en ny "fågel".....
    Var rädd om Dig och de dina!
    Varm ärlig låååååååång kram från mig som har tre skruvar lösa.....*fniss*...

    SvaraRadera
  2. Hej sötaste! Bara testar om det funkar att kommentera. Kram.

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Vilket fint inlägg du gjort. Rolig text (jag känner så igen mig) och väldigt vackra bilder (trodde jag var ensam om att gilla orange/korallrött nagellack på sommaren)!

    Ananaspaj är så löjligt gott. Och somrigt. Jag måste nog ta och testa ditt recept!

    Många kramar, Karin

    SvaraRadera
  4. Ungefär som att alltid undra var solbrillorna är, när de sitter på huvudet..!
    Du är kul du, och ringen är bara underbar. Jag ska kolla om ditt recept är samma som mitt, det kan ju finnas variation.

    KRAM på dig i semestersolens varma strålar!

    SvaraRadera
  5. :-)
    Ha en fin dag!
    PS Supersnygg ring!

    SvaraRadera
  6. Hej Aka,

    Hihi ja ibland finns det närmare än man tror! Men du, så snygga bilderna blir i svart/vitt, det ska jag testa. Jeansen är verkligen magiska och prisvärda och, SITTER SKITSNYGGT PÅ DIG!

    Tackar för länken och matinspirationen :)

    Ha de bra!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  7. Hihihi du är rolig du....Snygga jeans, och ring. kram på dig / Johanna

    SvaraRadera
  8. Ja ibland virrar man till det...riktigt fina jeans!
    Ha det bra!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  9. Du är väl skojig du!
    Och snygga jeans och fin ring har du och mannen din han har blivit riktigt van att posera numera!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Hi hi, du är ju för go! Man ska ju inte skratta åt andras virrighet, men jag sitter här o småler lite för mig själv :) Ibland så tänker man inte riktigt klart och ska krångla till det för sig själv mer än nödvändigt...

    Hoppas du haft en toppendag i dina fina vita jeans och ringen ser superfin ut!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  11. Med all rätt att vara snurrig när du har semester och allt!
    Snygga byxor och ringen är underbar!!

    Kramis Helena

    SvaraRadera
  12. Vilken idyll, helt underbart vacker bild på erat hus. Ja som så många innan mig skrivit, du verkar helt underbart härlig, somrig, vimsig, rolig, hihi vi känner nog alla igen oss. Jättefina barn, ja dom växer verkligen för fort. Ha en trevlig sommar, kram Ninna

    SvaraRadera
  13. Vilka fina bilder. De gillade jag.

    Din avbockninglista lät trevlig. Själv räknar jag ned. 5 arbetsdagar kvar, check :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  14. Så sommarfräscht! Snygga jeans, snygg ring och läckert armband. Tack för tipsen!
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  15. Underbart hus du har! Snygga Jeans, vitt är så snyggt på sommaren! Tack för recepten Kram Lotta

    SvaraRadera
  16. Nu är jag här igen.....du vet hon med tre skruvar lösa.....*fniss*.....Jag ska inte resa riktigt än. Nu ska vi njuuuuta i vår Borg liiiite.
    Imorgon skall vi ha en stor sommarfest här hemma! Önskar att du/ni också hade varit här....du skulle gilla det!!!! Det är jag nästan 100 på!
    De blir en salig blandning av våra vänner.....som under åren blivit mååååååånga!!!
    Temat är FRANSK.....så du fattar....???? blir troligen en salig blandning av mångas kreativitet. Pssss.....jag själv skall ha en Chanell vitages klänning+HATT så klart! Mannen blir "fransk konstnär"....med baskern på sne...
    Sedan blir det god mat och "tjo flöjt" natten lång.De du tjejen.....än hänger tanten med...hi,hi.
    Önskar dig nu en skön Helg och VAR RÄDD OM DIG!
    Kramar om från mitt hjärta & puss i pannan.
    PS: När jag "lägger upp" fötterna skickar jag dig alla mina läckra väskor.....hi,hi,hi.

    SvaraRadera