söndag 3 juli 2011

FESTLIGHETER




Ananaspajen är färdig - check! 



Förberedelser...


Oj vilken supertrevligt kalas vi hade hos oss igår! Äldsta dottern fyllde år och släktingar kom för att gratulera :) Vi åt och åt, haha. Timmarna innan ägnades åt förberedelser, vi städade undan, plockade blommor, pyntade, lagade mat och bakade...



Huvudpersonen själv - dottern :)







Återstår att ställa fram maten :) Och såklart att...




... svida om till en kort kjol :)

Tack alla som kom och firade med oss!! Återkommer med lite fler bilder från kalaset i nästa inlägg.

Tjingeling



14 kommentarer:

  1. Vad fint ni har det!//Helen

    SvaraRadera
  2. Snygg kjol, och vad gott det lät med annanaspaj! Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Mysigt med kalas, och du är så fin som alltid.
    Ha en underbar start på semestern imorgon!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Snygg kjol, halsbandet gillar jag skarpt till!
    Den teglade väggen ser så fin ut, förmodar att den är gammal..
    Ananaspaj gillar jag, längesedan jag gjorde en. Gott i värmen..med glass till.

    Kram o en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  5. Man får gratulera födelsedagsbarnet.

    Visst är det skönt med semester!! Jag har det nu med.

    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Sååå snyyygg du är Aka!! En riktig pingla ;) Hoppas ni har haft en fin och bra födelsedag. Det ser väldigt trevligt och festligt ut på bilderna. Ananaspaj är ju sååå gott!

    Trevlig semester!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  7. Ser ut att ha varit ett riktigt trevligt kalas! Så fint du/ni har gjort! Kul att du röstade på vilken klänning jag skulle ha på mig! Du hade samma smak som huvuddelen av de andra som röstade. Det blev den rosa. Hade dock inga bruna pumps, men det gick bra med svarta också även om bruna hade passat bättre. Ha en fin kväll! Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Så fint ni pyntat både huset och er själva! Du är så fin så!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Jag fastnade för två saker i detta inlägg. Spisen och din kjol. Spisen, är det en vedspis? och din kjol, ursnygg.

    Ha det fint

    SvaraRadera
  10. Grattis till dottern i efterskott, blev säkert lyckat. Ananaspaj är aldrig fel. Och en mycket vacker bloggerska med fin kjol.
    Ha en fin start på nya veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Åh, ni har det så fint och verkar bo med perfekt läge! Tack för fin kommentar!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  12. Grattis till dottern! Själv har vi kalas på onsdag då sambon fyller ojämna somrar. Ananaspaj låter gott, har Du recept här på bloggen kanske?? :)

    Kram
    // Maya

    SvaraRadera
  13. Ananaspaj är verkligen min favorit!!!
    Åh, vad sugen jag blev på det nu...

    Kram, kram M

    SvaraRadera
  14. Stort grattis till din stora tjej!!

    Fint ni pyntat och ordnat :) Annanspajen ser ju riktigt smarrig ut!

    Kramar Bella

    SvaraRadera