onsdag 15 juni 2011

LUPINER






Massor av...


... lupiner finns det kring bloggerskans tomtgräns just nu!! Det är lätt att blommorna tar över, de blir ju huuur många som helst med blixtens hastighet, men liksom vallmon (i förra inlägget) så gillar jag lupiner också. Kanske är det så att jag gillar det jag inte kan misslyckas med, haha.



På bordet på baksidan står lupiner i Höganäskärl. I bakgrunden skymtas trädgårdens bästa & värsta inredningspryl - studsmattan :)) Den står mitt i blickfånget på gräsmattan och dottern vill inte höra talas om någon flytt! Hon vill ju såklart studsa där vi är :)

Förra året dekorerade jag...

  
... förstukvisten med lupiner och så även i år. 


Fast i år ser det ut så här...



Önskar er en fin onsdagskväll!


Kramkram aka

12 kommentarer:

  1. Tjusigt : ) kram Sofia i Hjo

    SvaraRadera
  2. Har inte en enda lupin i trädgården. Men de växer lite här o var i dikena på här på halvön. Får ta mig ut och plocka en kväll..
    Tänkte städa upp på min farstukvist till helgen, fick en sån härlig inspo av dig o din fina!

    kram o hej från mej!

    SvaraRadera
  3. Ääälaskar lupiner..men tyvärr har som blommat över hos oss..:(

    Klart hon vill ha sin studsmatta där ni är..;)

    Ha en skön kväll
    Kramkram Susanne

    SvaraRadera
  4. Tjingeling Lupin-tjejen, hoppas att du har det bra! Jag har också Lupiner i trädgården....synd bara att de inte gillar att stå i vas inne så länge.
    UNDERBARA bilder bjuder du på!
    Studsmatta......skriver jag inget om...*fniss*...men förstår dottern mycket väl!
    Ha det nu så bra och var rädd om dig!
    Njuuuuut av kvällen. Kram från mig.

    SvaraRadera
  5. Älskar också lupiner! Får nog se till att hjälpa naturen att sprida några till vår tomt. Så somrigt härligt det blev när du dekorerade med dem. Vackra bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men vad bra att det finns hur många som helst för då kan du ju plocka in hur många som helst :) De är så fina!

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  7. Det är underbart med lupiner. Jag har inga på tomten men jag behöver inte gå många meter utanför gränsen för att hitta ett helt hav med vackra lupiner. Det är underbart! Synd bara att de blommar så kort tid.

    Jag önskar dig en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara bilder!
    Speciellt den översta. Jättefin!
    Är faktiskt inte så förtjust i lupiner, men nu börjar jag nästan ändra mig pga dina fina foton.
    =)
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  9. Vackra bilder! Vi har också en miljard lupiner här. Jag kan skicka över några till dig så att du får fler.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  10. Jag håller med. Lupiner är verkligen fina och jag hade gärna haft ett gäng i slänterna här.
    Jag har lyckats få en såg jag....slängde visst vissna lupiner där i fjol! :) Älskar enkla växter.

    Inte lätt att hänga med överallt :) och jag har väl inte skrivit så mycket heller. Förutom att Jocke och jag har tagit ett beslut som jag trodde var bra. Nu blir jag mer och mer säker på att vi har gjort rätt val. Känns bra.
    Berättar imorgon! :)
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Lyckliga du. Jag älskar Lupiner.

    SvaraRadera