söndag 12 juni 2011

FÖRSTA DOPPET



Det har varit huuur härligt som helst nere vid stranden den här helgen :) 



Svalkande bad...


Döttrarna tog det första doppet för säsongen i helgen! Yngsta dottern hoppade i direkt efter skolavslutningen i fredags och var som vanligt mer under vattnet än ovanför :))


Och igår kväll blev det ett sent kvällsdopp...



Bakåt-kullerbytta :)




Och när man ändå är blöt är det lika bra att passa på att schamponera håret :)


Maken..






...liksom katten är familjens badkrukor så de höll sig på land :))


Hoppas ni alla haft en strålande helg!! 


Kraaaaaaam

14 kommentarer:

  1. Ååååh så härligt det ser ut !:)

    Själv är jag en badkruka av värsta sort....minst 30 grader i vattnet måste det va, och det är det aldrig, så inget dopp för mig...utom i badkaret...hihi

    KRAAAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  2. Superhärliga bilder!
    Jätte härlig stämning, jag kan nästan känna lukten av vatten så där som det luktar på kvällen. Friskt och gott!

    Kramen på dig min vän!

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder ljuva sommar kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Fina bilder men hur är det med dig då är du badkruka eller... Själv åker jag till Halmstad på onsdag, men när det är typ 19 grader och långgrunt så är det riktigt svårt att doppa sig... Kram!!

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder vännen!
    Svalkande och gott med ett dopp.
    Ha en fin vecka!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Vilka underbar bilder!
    Själv tog jag första doppet i havet förra helgen när vi var i Halmstad... gott att ha det avklarat liksom ;)

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  7. Så härligt. Vad kan vara bättre än ett kvällsdopp?
    Ha en bra vecka.
    Kramar Anette

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder! Det är något spec med första doppet
    Ha en bra start på veckan!
    kram Anna

    SvaraRadera
  9. Gud så vackert :)
    Ni bor ju helt fantastiskt.
    Själv så är jag nog också lite av en badkruka, tyvärr...jag älskar vatten men det är ju sååå kallt. Jag har i allafall doppat tårna i år och det är ju en bra början :)

    Ha en underbar vecka

    Stor kram Fia

    SvaraRadera
  10. Ååååh så härligt med sommar, vatten och bad :) Det ser så underbart ut. Jag vill också bada. Kanske skulle lite chockerande lätt kallt vatten skjutsa ut ungen hehe. Efteråt blir det ju inte så mycket bad på ett tag tyvärr.

    Ja visst är det snyggt med rent vitt. Men cremevitt kan vara fint i RÄTT kök. Men i vårt kök med vita luckor och ekskiva tror jag vitt passar bäst. Vi får se.. alla dessa valmöjligheter hmm.. :)

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  11. Hej på dej! De var länge sen sist (förklaringen hittar du i min blogg). Har läst i kapp lite här nu, så härligt med kvällsdopp i det blå. Och vad underbart fin din dotter var skolavslutningen till ära, det är ju en stor dag vilken klass man än går på!
    Härligt med växthus och så fina bikinitips du visar, (tyvärr ser man ju inte precis ut som modellerna på bilderna ;)). Hoppas ni får fortsätta njuta av sommarvärmen, här har vi det kyligt värre idag, men kanske man äntligen får något gjort åt oredan här inne då i stället ;).
    Kramis/Annie

    SvaraRadera
  12. Så skönt...badade själv förra helgen. Det först doppet är något speciellt....då är det sommar :) Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Ååh, vilka underbara bara bilder du visar, ser helt ljuvligt ut och jag vet inte vart tiden tagit vägen i år men jag har inte badat ännu, fastän jag älskar att hoppa i havet och inte är det minsta badkruka, känns som att det är dags nu :)

    Hoppas du haft en bra start på veckan

    Kramar Bella

    SvaraRadera