måndag 2 maj 2011

VALBORSMÄSSOFIRANDE & VÅRDUKNING



Våren hälsades välkommen genom körsång, brasa och fyrverkerier :)



Välkommen Maj


Oj vilken jättetrevlig valborgsmässoafton vi haft!! Våra fina vänner kom förbi, vi åt gott och sedan blev det dags för ett besök vid brasan :) Maken höll i mikrofonen vid båttävlingen och prisutdelningen medan bloggerskan och vännen sjöng körsång :) Här kommer några pics från vår kväll...

Det dukades i vårens färger - grönt & gult...




Vid varje kuvert stod ett glas med en gul ros och en grön kvist.


Fina vinkaraffer gör sååå mycket på ett dukat bord tycker jag, bloggerskan har flera - här är en favorit...


... = inga drunknade flugor, haha. 

Och som vanligt matchade vasen på väggen den övriga färgskalan i dukningen.


Fiiiina vänner :))



Delar av La familia...


... äldsta dottern och en liiiten skymt av sonen...


... och maken! 

Efter middagen blev det båttävling, sååå stämningsfullt att se så många småbåtar med varsin marshall på lysandes i mörkret...


... de skymtas bakom ekan.  

Och så kul att stöta på vänner vid brasan, hej hej Lars :))


Fina Molly får avsluta årets Valborgskavalkad i bilder...


.. och såklart nästa veckas träningsschema :)

Vecka 4
Måndag:  15 min jogging, 30 sekunder snabb promenad. Upprepa 1 gång.
Tisdag:  Powerpromenad 45 min.
Onsdag: Vila.
Torsdag: Jogging 30 min.
Fredag: vila.
Lördag: Alternativt träningspass, något annat än löpning och något du gillar att göra.
Söndag: Vila.
Tjingeling!

16 kommentarer:

  1. Vilket trevligt sätt att fira Valborg på. Mysigt!

    Ha det fint

    SvaraRadera
  2. Båttävlingen lät trevlig, det var något nytt..
    Härliga bilder som vanligt Aka, dukningen var så fin!

    Ha en bra dag och kramar!

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Underbar dukning du gjort. Härliga Valborgsbilder.
    Lycka till med träningen i veckan och ta hand om dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Tänk att få sitta ner vid det vackra bordet!
    Så fint!
    Flugor i karaffen är inte nice, smart med kulan!
    Själv gillar jag Eva Solos karaffer fast de är ju inte helt flugsäkra ;)
    Kramen Mimmi

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder från en fin valborg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker dukning! Så fint med den lilla rosen till varje kuvert. Och matchande bukett på väggen.
    Tack för träningsschemat, då är det bara att kämpa vidare!
    Ha en bra vecka!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  7. Härliga tjej, vet inte vad jag ska skriva.....du är "bara" så härlig! Bjuder såå mycket på dig själv och dina underbara tips! sen att din smak.....bara är sååååå läcker .....gör det ju inte sämre.
    Var nu rädd om Dig!
    Kraaaaaaaaaam från mig!

    SvaraRadera
  8. Så fint du dukat och så mysigt ni haft! Och valborgsmässfirandet känner jag igen:) Nu vet jag vad du bor... min äldsta dotter, svärson och två barnbarn bor också i byn! Och lilla Ella, ett annat av barnbarnen, vann pris med sin båt! Jag har tillbringat många sista april vid din brasa, men numera bor jag ju på annan ort.

    Må så gott och träna lagom!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar kväll och så vacker dukning och glada och nöjda människor, så ska det var i livet! Härligt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Vilken fin dukning!! Vackra färger och stilrent du har verkligen känsla för att få till det snyggt! Kram

    SvaraRadera
  11. Vilken skön och fin valborg du verkar ha haft och jättefin vårdukning!

    Kram Ida

    SvaraRadera
  12. Vilka mysiga traditioner ni har vid majbrasan:)

    Du är bara för duktig på att duka vackert..sååå fint!!!

    Karaffen var helt uunderbar..och som du sa..inga flugor som hittar ner..perfekt:)

    Hurtig du är..duktigt gjort att träna på vecka efter vecka..!

    Önskar dig en skön kväll
    Stoor kram Susanne

    SvaraRadera
  13. Jättefint Aka.

    Vilken trevlig Valborg ni hade! Familjen och vännerna samlade kring bordet, urmysigt! Jag tar med mig tipset med de söta rosorna till min nästa festdukning.

    Heja dig och träningen - må så gott!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  14. Ni ser ut att ha haft en trevlig Valborg! Och vad fint du dukat! Duktig du är som håller i med motionen! Ha en fortsatt fin kväll! Kram Anna

    SvaraRadera
  15. Ser så härligt ut - och heja att du motionerar så duktigt, jag försöker jag med! :-)

    SvaraRadera
  16. Vilka fina bilder du lagt in. Ser ut som om ni haft en skön helg. Tittar in en sväng mellan mitt städstök idag. Får passa på när vädret är mulet och kallt. Hemmet förfaller i damm. Kramar från Maria

    SvaraRadera