måndag 16 maj 2011

TRÄNING





Efter att ha dansat afrikansk dans barfota i en timme efter jobbet var det riktigt skönt med en dusch, hur svettigt som helst, puh!!! Ömma fötter blev lena med fotkräm köpt på spa och på kroppen användes The Body Shops Sweet Lemon Body Butter, luktar jättegott!



Motion på schemat



Det är några av er som frågat hur min träning ser ut nu efter genomförd fyra veckors nybörjar-löpning och jag kan berätta att jag fortsatt att motionera, men träningen ser lite annorlunda ut! Jag har fördelen att ha gratis tillgång till gymlokal och träningspass med ledare via jobbet så nu ser veckorna ut så här för mig;



Måndag: Medel/puls-pass alternativt afrikansk dans.
Tisdag: Styrketräning.
Onsdag: vila. 
Torsdag: Powerwalk.
Fredag: Vila. 
Lördag: Löpningspass.
Söndag: Vila.


Som ni ser följer jag samma struktur vad gäller antal träningsdagar som i löpningsprogrammet, men har nu bytt ut de flesta löpningspass mot andra motionsformer. Jag är sugen att variera träningen och är verkligen heltaggad att fortsätta! Jag mår sååå mycket bättre! Dessutom har inte ryggen krånglat det minsta sen jag började med en frekvent träning och att det dessutom ger resultat på vågen gör ju inte saken sämre :))


Och nääää, det blev inget köp av den topp jag visade i gårdagens inlägg, däremot köpte jag...





... de här supersköna träningsklädernaStadium!


Vore jättekul om ni skriver en rad om hur er träning ser ut!!


Tjingeling

16 kommentarer:

  1. Så där skulle väl alla människors träningsprogram se ut - omväxlande med både styrka och kondition!!! Respekt!

    Önskar jag hade en smula bättre karaktär...

    Go girl!

    Kraaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Jag har velat testa afrikansk dans men liksom inte kommit iväg.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Hej Aka,

    Puh! Skaka rumpa till afrikanska rytmer låter väldigt intensivt! Men säkert jättekul! Du är så duktig som håller i med träningen och variation är nog nyckelordet för att inte tröttna.

    Själv håller jag på med styrketräning två ggr i veckan och det är jätteskönt! Skulle gärna vilja ta upp stavgången igen men där säger tyvärr ryggen ifrån. Ska försöka ge mig ut mer på cykeln istället, billig vardagsmotion som borde utnyttjas mer!

    Men du, de där krämerna du nämnde.. låter ju så fräscht! Kan nästan känna doften av citron ända hit - och nu blev jag väldigt sugen på citronkaka hehe ;)

    Ha en bra dag!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  4. Min träning kunde vara mer fokuserad. Jag tränar ju styrketräning sen många år, och älskar ju Body Pump som jag kört ca 2 ggr/veckan under över ett år. Men jag borde verkligen också köra kondition, vilket jag varit väldigt trög att kommma igång med. Jag gillar att springa, har gjort det en hel del i perioder. Förra sommaren fick jag dock inflammerade hälar och kunde knappt ha skor på mig så jogga var uteslutet. Nu har jag köpt nya joggingskor och provat lite smått, så hoppas på att komma igång. Kondition och styrka i kombination är great! Nu på våren har jag svårt att komma iväg till gymmet dock, har 18 km enkel resa till stan och den korta, vackra tid vill jag vara hemma och ute och njuta wellness" - vilket träningen blir lite lidande av. Jag försöker låta bli att få dåligt samvete för det...
    KRAM Milla

    SvaraRadera
  5. Tack, du är för gullig du. Men ert hus är också heeelt underbart!!

    Åh vad avis jag blir på dig som tränar. Jag vill också träna men orkar inte just nu, har egentligen lusten kanske men inte lusten att verkligen ta mig för det. Saknar löpturerna i skogen. Men så småningom.. när kroppen börjar bli mer normal så ska jag börja om igen :)

    Ha en bra dag. Kram Josefin

    SvaraRadera
  6. Vad kul med afrikansk dans!
    Jag kör:
    Måndag ridning
    Tisdag powerwalk
    Onsdag vila
    Torsdag löpning
    Fredag Zumba
    Lördag vila
    Söndag löpning

    Ibland svänger jag om lite i schemat. Jag har också tillgång till gym och träning på jobbet, visst är det helt suveränt?! Men å andra sidan inte klokt att det tog mig flera år innan jag började använda det...
    Tack igen för att du fick igång mig!
    Massor av kramar från
    Jennie

    SvaraRadera
  7. Herregud vad hurtig du är....superbra ju! Min träning består av att cykla till och från jobbet varje dag. Cyklar nästan alltid dit jag ska oavsett dag iofs, tar sälan bilen om det inte ska storhandlas mm. Borde testa Zumba...det är jag väldigt sugen på. Mvh Helén

    SvaraRadera
  8. Uuuh, vad du är flitig, önskar jag hade varit hälften så flitig! Men jag går i alla fall med hundarna varje dag, det räknas väl?
    Fina kläder har du köpt också!
    Hurta på!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Vad duktig du är!! Klart du ska ha nya träningskläder då. Måste ju ha något för mödan eller hur. Det är bara att kämpa på så går det som en dans.

    / Kia

    SvaraRadera
  10. Vad duktig du är : ) Jag ska springa tjur ruset i höst ge mig styrka ; ) Kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Vad duktig du är! Kul att du kommit igång med träningen och tycker det är så kul! Jag älskade också att träna innan jag blev sjuk, körde minst fem dagar i veckan, blandat styrka och kondition, saknar det...

    Lycka till med träningen i fortsättningen!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  12. Wow, vad tanten blir imponerad av din VILJA!!!
    Du är en riktigt duktig tjej, vad månne de bliva av detta.....hi,hi,hi.
    Vill du verkligen höra hur jag lägger upp min träning??????????????????????????????????????
    Sv: ligga på rygg & titta på något gult, stort varmt uppe i det blå....
    Var rädd om dig härliga tjej!
    Varm kram från mig.

    SvaraRadera
  13. Men åhh så duktig du är..kämpar på vecka efter vecka..det blir en GULDSTJÄRNA till dig..;)

    Mitt träningsschema går fort att skriva just nu..!

    Lite promenader sen trädgårdsarbete..;)

    Ska försöka komma igång lite smått i höst igen..måste tyvärr tänka på att jag trots allt är ganska nyopererad fortfarande (bra att ha något att skylla på..;)

    Må så gott
    Stoor kram Susanne

    SvaraRadera
  14. Vad du har kommit igång med träningen. Oj, så bra gjort!

    Vad roligt med nya träningskläder som belöning, helt rätt.

    SvaraRadera
  15. Ja du, jag kör joggning i bland (inte varje vecka, är lite lat) och annars är det powerwalk och vanliga promenader som står på schemat. :-)

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  16. Tufft jobbat, you go girl!!
    Kläderna ser väldigt sköna ut, sen älskar jag Body shops butter. Både till kroppen och fötterna..

    Jättekram till dig!

    SvaraRadera