onsdag 4 maj 2011

FIN STIL



Jag gillar klassisk design och skulle gärna vilja ha den stilen i hela huset! 


My cup of tea...


Tusen tack för era förslag om matta till vardagsrummet!! Flera av er var inne på det jag själv tänkt, en persisk matta :) På bilden ovan ses en matta jag gillar jättemycket, ombonad och mysig och samtidigt tidlöst vacker!! Den går i lite beige färg men mina tankar har även gått åt det flera av er tipsade om...


... en röd matta! Beige eller röd, beige eller röd...

Det finns så mycket fint att vila ögonen på, nedan ser ni den inredningsstil bloggerskan dreglar över och som jag gärna vill skapa i mitt eget gamla hus...




Checka mattan ovan, samma som den överst i inlägget - såååå jättefin!! 
Love! 






Just Love It!

14 kommentarer:

  1. Jag tycker mattor är svårt. För mig tar det lång tid att betsämma mig när det handlar om mattinköp. Men du verkar veta vad du vill ha
    :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Mattor är svårt att välja. Antingen har man en matta som bara smälter in, eller också har man en matta som tar hela rummet och annars lugna färgskalor runt omkring...
    Tapeter med Hortensior fick mig att himla med ögonen, så underbart fin!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert hem
    :)
    Även om det inte alls är som jag har det hemma nu så kan jag känna att det är precis min smak det också. Ibland önskar man att man hade flera hus..eller ett jättestort hus så man får in alla olika stilar man tycker om..:)

    Tror absolut en stor persiskmatta skulle bli kanonfint hemma hos dig..dom röda tonerna passar perfekt till det andra färgerna du har..om jag inte minns heeelt fel så har du väl en rödrutig fåtölj också..?:)

    Ha en toppedag
    Stoor kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Superfint köpper stilen rakt av : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  6. Ja, jag tycker ju väldigt mycket om orientaliska mattor och det är aldrig fel, passar i alla inredningar, man ångrar sig sällan. Våra ligger ju på hög som sagt p g a monsterhundvalpen, men det är bekvämt utan fast jag saknar dom också!
    Väldigt vackra sobra miljöer!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Matta vill min sambo ha men inte jag. Eller visst det skulle jag vilja ha om vi inte hade hund och katt som hårar ner hela tiden. Sen så tror jag Zigge skulle gilla att tugga på den.
    Barnen har en varsin matta och där ska inte Zigge vara, så sambon får gå inte dit istället. : )

    / Kia

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder - jag är också en sådan som tycker mattor är toksvårt..! Vet att jag vill ha den randiga från IKEA nu dock..! :-)

    SvaraRadera
  9. Superfint!
    Mattor är inte lätt, de jag vill ha kostar en förmögenhet...men det finns många att välja på.

    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Jag gillar också den klassiska stilen väldigt mycket. Jättevackra bilder du visar i inlägget! Mattor är verkligen svårt, men persiska mattor är väl alltid rätt, sen när det gäller färgen så blir det ju lite svårare :). Rött känns ju riktigt traditionellt och äkta, medan beiget inte väljer lika mycket...
    Kramis!

    SvaraRadera
  11. Springer in.....phu,phu....ångrar mig! Nu tycker jag att Beige persiskmatta skulle passa tjejen perfekt......springer vidare nu....phu,phuphu....
    Kramar om i farten. Puss i pannan också.

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara bilder! Skulle vilja ha allt :-)!

    Ett tips när det gäller mattor, är att man kan låna hem några stycken för att se om de verkligen passar på plats. Det har vi gjort och det var verkligen nödvändigt! Vissa mattor, som var fina i affären, passade INTE ALLS när vi väl kom hem och testade...

    Lycka till!

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  13. such a gorgeous house and interior!!!Wow! Love your pics! hughs Anja

    SvaraRadera
  14. RÖD! Ta röd vettja ;) Den röda du visar på bilden är jättesnygg! Vi har en röd matta i vardagsrummet (fast i lite annat mönster) som jag är jättenöjd med, men jag önskar att den vore lite större bara.

    Jag gillar också den stilen du visar. Smälter när jag ser alla sköna tapeter. Särskilt de i blått och turkos... hortensian mmm...

    Ha en skön helg Aka!
    Kram Sanna

    Tack för dina rara hälsningar :)

    SvaraRadera