tisdag 31 maj 2011

FINT UTOMHUS




Svägerskans hem svämmar över av sååå fin inspiration...



Tinas Home



Bloggerskan hälsade på hos svägerskan i helgen! Det bjöds på en supergod middag :) Efterrätten var också heeelt outstanding, missade tyvärr att fota allt det goda, men fick en bild på de...



... supersmarriga marängerna, mums!!


Tinas trädgård är så fin, det är lätt att bli grön av avund... Överallt finns fina ting som fångar ögat...





I cementkrukan ovan kommer snart underbara rosor att växa på en bädd av grönt som ringlar sig ned för krukan.







De rundade rabatterna går i bågar på framsidan och går nästan ihop! Snart står de i blomning, så jättefin trädgårdsdesign! Gillar också de fina nivårskillnaderna i gräsmattan (som skymtas till höger i bild) där stenar bildar en platå.



Tina i det vackra rummet på övervåningen!


Önskar er en riktigt fin tisdag!


Tjingeling

12 kommentarer:

  1. ASer supermysigt ut i trädgården..gillar verkligen nivåskillnaderna:)

    Åh nu fick vi se det uuunderbara bordet igen..ett sånt vill jag verkligen ha..men var..;) Har egentligen inget behov av ett nytt soffbord..men de går ju alltid att ordna..;)

    Ha en härlig tisdag
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  2. Härlig trädgård, hortensior är så fina ute.
    Har en stor vit på trappen men de rosa gillar jag nog mer nu. Svägerskan har 'good taste', hälsa henne det!

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Å vad underbart...kul att du / svägerskan bjuder oss på detta fina. Önskar dig en solig och skön dag kramar Maria

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!
    Fantastiskt fint och inspirerande i trädgården. Håller med Susanne, jag vill också ha de underbara soffbordet, såååå fint!
    Ha en härlig dag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Oj oj oj så fiiiint :) Om du visste vad jag längtar efter en egen trädgård just nu och alla blommor som jag vill sätta i krukor och dekorera med runt huset. Jag blir tokig av all längtan.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder!

    Kia /Melixa Design

    SvaraRadera
  7. Åh, vad fint hon verkar ha det. Marängerna såg INTE dumma ut!! :)

    Kram Ida

    SvaraRadera
  8. Bara vackra saker, en del har det, och jag tycker att du också har det! Man blir ju inspirerad av alla fina bilderna!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Tjingeling tjejen, tycker att Bloggerska SJÄLV också har en fin trädgård...så de så! Gå ett "varv" i din egen ska du se vad mycket fint du har!
    Var rädd om Dig och kram från mig.

    SvaraRadera
  10. Hejsan!
    Kul att du hittat till mig så jag kunde komma till din fina blogg.
    Vilken fin trädgård din svägerska har och hennes rumsbord bara älskar jag, vart kommer det ifrån?
    Nu ska jag kolla färdigt hos dig :).
    Ha en bra kväll, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. Oj vilken fin blogg du har med underbara bilder.
    Marängerna såg ljuvliga ut.
    Välkommen till min blogg där har vi tävling just nu.
    Kram
    Icka

    SvaraRadera
  12. Jättefin trädgård - och marängerna ser inte dumma ut alls! :-)

    SvaraRadera