torsdag 28 april 2011

UPDATE BÅTBYGGE



Fina vännen Katrin (som ju också gästbloggar om mat i min blogg) och hennes söta dotter slöt upp vid den gamla bystugan! På agendan - sjunga kör medan barnen byggde småbåtar :))


Torsdagskul...


Båtbygget gick riktigt bra idag!! Alla barn som ville fick bygga sin egen båt som det ska tävlas med på valborgsmässoafton :))






Det gällde att göra dem både snygga och praktiska :) Måste ju stila på tävlingen såklart!!

Och medan barnen fixade med båtarna...



... pågick körsång, vi försökte få någon ordning på stämmorna och det gick väl sådär, haha.

Nu läggdags och imorgon veckans bästa dag :))

Kramiz


9 kommentarer:

  1. Det kommer att bli tidernas bästa körsång, tror jag. I min stad sjungs mest studentsånger, Cortegen går av stapeln och glädjen är stor.

    Ha en trevlig Valborg!

    Kramelikram!

    SvaraRadera
  2. God MORGON!

    Trevlig helg och Valborg!

    Kramar Sirpa

    Tack rara du för dina fina kommentarer hos mig!

    SvaraRadera
  3. Minns att jag älskade att göra båtar som barn! Ha en fin fredag! :-)

    SvaraRadera
  4. Vilka fina båtar : ) Trevlig valborg kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Så mysigt! Och härligt att du fick med dottern på det, tycker det är så skönt när de halvstora barnen tillåter sig att vara barn.
    Jag känner med glädje hur träningsvärken blir mindre för varje vecka - gott! Så är på rätt väg!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  6. Tack för dina underbara kommentarer om min blogg. Men nu kör vi igen :) Ha en härlig Valborg. Kramar från Maria

    SvaraRadera
  7. Det kommer bli såå vacker körsång tror jag..må ste vara såå kul ju:)

    Mysigt att barnen är med och pysslar med sitt också..låter som en fin tradition:)

    Ha en skön fredagskväll
    Stoor kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Alltid så kul att titta på din blogg jättefint här snöa det buhu kram Sonja

    SvaraRadera