söndag 17 april 2011

TRÄNING & HELGEVENT




Bloggerskan fick spontanbesök av vännerna Lotta & Peo som hade med sig en kompis från Vargön. Kompisen hade sett bloggerskans hus via bloggen men fick nu se A House With A View live!


Summering av helgen...


Tusen tack alla era synpunkter om tapetval!! Det jag kan konstatera är att ni tyckte minst om förslaget Josef Frank Eldblomma. Jag ska räkna ihop ställningen ikväll och se vilken tapet som blev vinnaren... måste beställa tapeterna i morgon...

Nu har ytterligare en vecka gått, gud vad fort det gått!!! Yngsta dottern ägnade slutet av veckan på ett bygge där hon var prao! Och har ni sett reklamen på TV, liksom hon gjort, så är det ju givet att smaska på...



... en Riesen på en byggarbetsplats, haha!! 

När fredagen kom hade maken (som slutat tidigare) gjort mysigt på altanen och dukat fram ett glas...


... vin i solskenet! Och självklart med en assiett på bloggerskans glas, inget kul med dränkta flugor i vinet! Min vän Lotta skrattar högt när hon ser det här, hon förstår inte alls vad det här ska vara bra för, haha  :))

Helgen bjöd lite annat också...


... grannen fyllde år och bjöd på fest :) Tänkte ta ett kort och visa min klänning jag hade på mig men glömde det...


Här en bild seeent på kvällen då vi kom hem - strike a pose! Perfekt med två väskor på axeln utifall man skulle tappa en, haha.

Men jag måste ju återkoppla till den träningsaktion jag började med för en vecka sedan här på bloggen, läs här. Jag har tränat exakt enligt schemat :) Och för er som är intresserade så kommer nedan nästa veckas schema ;

Vecka 2
Måndag: 4 min jogging, 30 sek rask promenad. Upprepa detta 4 gånger.
Tisdag: Powerpromenad 30 min.
Onsdag: Vila.
Torsdag: 5 min jogging, 30 sek rask promenad. Upprepa detta 5 gånger. 
Fredag: Vila.
Lördag: Alternativ träning, något annat än löpning och något du gillar!
Söndag: Vila. 

Hoppas ni vill hänga på :)))

Tjingeling


13 kommentarer:

  1. Hi, hi det här med två väskor fick mig att skratta! Du är så rolig..
    Helgen ser ut att ha varit tiptop för dig, visst är det skönt att leva? Jäklar, vi borde ta alla chanser och ha kul, inte sant. Jag försöker så gott det går iaf..

    Ha det gött ikväll, kram på dig

    SvaraRadera
  2. Hahaha..familjen undrar vad jag skrattar åt..du e bara för hääärlig..hahaha..två väskor kan va bra att ha ifall man tappar bort den ena..jaa så kan man ju också tänk..;)

    Tack snälla rara du för alla dina fina ord:)

    Dukrig du är som följer träningsschemat!!!
    Lycka till i veckan:)

    Hoppas du kommer till klarhet vilken tapet du ska välja..jag är iofs heelt övertygad att du kommer lösa de till det bästa..med din goda smak så kan det inte bli annat än bra:)

    Ha en skön kväll
    Stooor kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Duktig du är med träningen. Jag var ut och sprang igår och ska ut imorgon också med en kompis. 3 dar i veckan är det tänkt.

    Snyggt utebord ni har.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Håller med vännerna Tina och Susanne, du är underbar... Två väskor ska jag absolut ta med på nästa party, hi, hi!
    Tapetvalet blir spännande att följa.
    Heja dig, du är duktig med träningen! Här hanns inte med något sånt idag....
    Helgen avslutades med grillkväll med mycket vin och goda vänner. Tur att vi är lediga imorgon...
    Önskar dig en fin start på veckan!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Du din lille "rackare"....vad ska du med två väskor till när du går på fest? Du är "bara" för härlig.....lilla fatet över vinglaset....hi,hi,hi. Men samtidigt är du inte dålig med din träning, du är troligen en riktigt envis liiiten bus tjej....*fniss*...
    Nu hoppas jag att din vecka blir bra, snart är det Påsk!
    Varm kram från mig.

    SvaraRadera
  6. Åh jag önskar jag också kunde hålla mig till ett trädningsschema! Allt ser ju ut att gå kanon!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du är med ditt träningsschema. You go girl!

    SvaraRadera
  8. Hihi, du är rolig du Aka! Har inte tänkt på att man kan ha två väskor samtidigt;)

    Klart dottern ska ha Riesen på bygget:)

    Ser fram emot att få se vilka tapeter du valt, alla alternativen är snygga om du frågar mig!

    Ha en trevlig påskvecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  9. Bra med två väskor : ) Fina du party party vad kul! kram Sofia

    SvaraRadera
  10. Vilken toppenhelg ni har haft :). Skydd för vinet förstår jag precis, men bara om det är för att du vill slippa dricka flugor...nog för att jag är djurvän, men flugor bryr jag mig inte så mycket om fast några drunknar ;).
    Tack för träningsprogrammet. Idag är första dagen på två veckor utan nässpray, så bara förkylningen ger sig så ska jag ta itu med första veckan (fast i går gjorde jag två 5 kilometerspromenader, så det kanske nästan räknas som ett pass ;))
    Kramis!

    SvaraRadera
  11. Skön och kul helg du haft :) Tittar in till dig efter ett par dagar nu. Idag är det högsommar här :) Kramar Maria

    SvaraRadera
  12. Hihih...klart man måste ha Riesen om man är på ett bygge. ;)) Det låter som ni har haft en härlig helg. Ha en skön måndagskväll. Kram

    SvaraRadera
  13. Läser din blogg varje dag jättetrevligt ni är så duktiga kram Sonja

    SvaraRadera