fredag 15 april 2011

TAPETER TILL KONTORET



Det ser inte ut som att vi hunnit någonstans i vår kontorsrenovering men efter ett grundligt underarbete är det nu klart att tapetsera :)


På tapeten...


Jag har ju lovat att uppdatera er om vår kontorsrenovering och nu behöver jag dessutom lite hjälp från er bloggisar där ute :) 


Bloggerskan har målat tak, fönster, lister, foder och en dörr... 


... medan maken ägnat sig åt...


... att bredspackla och slipa väggarna. Sedan tog han en renoveringspaus för att renovera svärmors sovrum! (hur lät det där egentligen??) Men nu är det klart så till nästa helg blir det tapetsering här hemma, tjoho! 

Men nu är frågan, vilken tapet ska vi välja??? Jag har valt ut några favoriter... 

Den här bilden har jag haft sparad jättelänge i min inspirationsmapp...


...tapeten Vårklockor av Josef Frank - Love It!!  Gillar allt på bilden, sååå jättefin stil!! Jag gillar klassiska tapeter och vill gärna ha design som passar in i vårt gamla hus! 

En annan klockren favorit är...


... den här heeeelt uuunderbara tapeten!!! Det heter Eldblomma och är också en Josef Frank tapet. Men maken tycker "sådär..." buhu.... (men om det kniper går han att övertalas, hihi).

Men det finns fler intressanta  alternativ...


... tapeten ovan till exempel, fast med vit botten istället för beige. Lägg märke till poststämplarna i mönstret, perfekt design till ett kontor :))


Jag gillar den här toiletapeten nedan också...


... fast jag vill ha den...


Samtliga tapeter ovan från Boråstapeter.

... i svart färg! Den skulle bli jättefin som fondvägg med resten av väggarna helt vita! Den här tapeten är för övrigt makens favvo!


Nu återstår alltså att välja tapet, få upp den på väggarna och såklart att måla trägolvet så det blir fräscht igen!

Vad säger ni nu då, vilken ska vi välja?? Ingen?? Har ni kanske tips på andra snygga tapeter??

Kraaaam aka

18 kommentarer:

  1. Har den i Falsterbokatalogen och älskar den!! Mvh/Ulrika

    SvaraRadera
  2. Åhhh vilka fina tapeter du har valt ut:)

    Jag lägger mina röster..måste ha två känner jag..;) på den första & den sista (makens favvo) tapeten:)

    Kommer bli hur fint som helst vilken ni än bestämmer er för, men den första är heeelt ljuvlig:) och den sista blir ju ett renare intryck med tre vita väggar till:)
    Lycka till med valet!!

    Önskar dig en solig & fin helg
    Stoor kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Jisses, så svårt eftersom det finns så mycket fint att välja på..
    Gillar:
    Vårklockor- om du vill ha färg..
    Svart Toile- fräckt med lite design prylar som bryt till det det romantiska i tapeten..
    'Poststämplarna'- fin men snäll, dock snygg om du hottar upp rummet med arkivskåp mm...

    Förmodligen gör mitt svammel dig inte klokare i ditt val..
    Ha det gott i helgen ändå!

    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Jag gillar den första med tulpaner om ni har den som fondtapet, annars ser nog rummet mindre ut än vad det är.
    Även den med stämplar är så fin!
    Kan mannen komma hit sen och taptsera;)

    Kul att du gillade mitt vårpiff i vardagsrummet. Jag blev nöjd!

    Ha en jätteskön och förhoppningsvis solig helg!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Håll i dig tjejen: nu kommer vad "tanten" valt av dessa du visar.
    1. Fondvägg av svart/vit toilettapet-sedan vitt.
    2. Fondvägg av J.Frank vårklocka-sedan vitt.
    Oj vad de ska bli spännande & följa detta kontors projektet.
    Men jag är ÖVERTYGAD om att vad än ni väljer så kommer det att bli såååååå BRA! För "smaken" är det inget fel på i denna Blogg!!!!
    Var rädd om dig och vårkram från mig.

    SvaraRadera
  6. Håller med maken : ) i det här fallet kram på dig och trevlig helg!

    Sofia

    SvaraRadera
  7. Själv är jag väldigt svag för båda Josef Frank-tapeterna! Men i ett kontor tycker jag att den med poststämplarna också skulle funka bra. Inte lika uppiggande dock, som de första två.

    Toiletapeten passar inte riktigt i ett kontor tycker jag...?

    Här har vi inte kommit ett skvatt längre med hallen, suck.... Ni är välkomna hit och hjälpa mig att tapetsera när ni är klara hemma hos er :-)!!!

    Kram, kram

    SvaraRadera
  8. Jag gillar den vita med blå blommor och poststämplar. :) Dom två översta är också fina men då tror jag att det räcker med en vägg, annars blir det för mycket. Det är vad jag tycker. :) Spännande att se hur det blir till slut. Kram

    SvaraRadera
  9. Jag gillar poststämplaran... men jag är lite mild av mig:) Annars är Franktapeterna jättesnygga!

    Det kommer bli fint vilket som:)

    Lycka till och trevlig helg!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Hej
    Jag röstar på den med poststämplarna, jättefin!
    Ha en fin lördag!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. Jag tycker riktigt mycket om den med poststämplar på. I och för sig betydligt mildare framtoning än de övriga, men i stället har man ju mer variationsmöjlighet med gardiner, mattor och möbler. Annars är Frank-tapeten vårklockor också riktigt snygg, men kanske bara som fondvägg i så fall eller tillsammans med vit halvpanel :).
    Ska bli spännande att se vad du väljer!
    Kramis!
    Ps.Golvlisterna på postmärkstapeterna är ju helt enkelt underbara! Tack för att jag fick en inspirationsbild att visa mannen när jag inte får förklarat hur drömmen ser ut :).

    SvaraRadera
  12. Jag älskar "eldblomma" den var jag på väg att köpa, men min sambo tyckte inte lika mkt om den tyvärr.

    SvaraRadera
  13. Vännen, det kommer att bli sååååå fint, vad du/ni än väljer, för smaken din är det inget fel på....:)
    Här har du en som har beslutsångest inför alla sådana här val här hemma,själv är jag riktigt förtjust i häftiga stora medaljongmönster, letar efter en att ha i hallen, men inte hittat den rätta ännu...:)

    Jag tycker makens favorit är kanon !!!:)
    KRAAAAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  14. Absolut nån av toiletapeterna. Helst den svarta, den andra passar bäst i ett sovrum, så..........
    ............heja din make! :)

    SvaraRadera
  15. Hmmm, många fina. Personligen gillar jag poststämpel-tapeten mest. Helt ljuvligt tycker jag!
    Men Josof Frank-tapeterna passar ju verkligen i ert vackra Dalahus också.
    Fick med mig maken på en spring-tur idag. Det var ju lördagen jag bytte måndagen mot ju, hade inte helt koll innan. Igår var ju vilodag ju. Går här med ständig träningsvärk - and lovi´n it!!!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Hej Aka,

    Neeej så många val... är ju skitsvårt att välja bara EN! Men om jag måste så faller mitt val på poststämplar och botaniska blommor eller toile-tapeten. Har en i köket (lite ovanligt kanske) och jag bara älskar den! Jag gillar både den röda och den svarta.. hm, är inte till så mycket hjälp här känner jag hihi! Lycka till med valet och kvalet ;)

    Om du vill ha inspiration med mycket toile-inslag ska jag tipsa dig om att besöka Aiken House & Gardens - gå till: warrengrovegarden.blogspot.com

    Förresten, jag tycker ni är jätteduktiga som grejar och fixar. Här händer absolut ingenting! Vill också tapetsera...buhu!

    Fina kransar du snott ihop. Jättesöta med de små kottarna och så den gula ginsten som små färgklickar. Jag gillar!

    Trevlig helg!
    Kram Sanna
    Psst! Jovars, jag kommer ihåg hahaha!

    SvaraRadera
  17. Väntar med spåänning på nästa veckas schema!
    Hurtig kram från Jennie

    SvaraRadera
  18. Josef Frank er superfin. Og är du inte rädd for lite färger - är den jo bare perfekt. Men vil du se noget nyt - ta en tit här:
    http://shop.tapet-cafe.dk/

    Kram
    Eva

    SvaraRadera