torsdag 10 mars 2011

UPLIGHTS




Det är riktigt mysigt på baksidan av huset om kvällarna med uplights i trädet.



Effektfullt ljus


Har ju lovat att visa er ljussättningen i trädgården så här i vintertid, det får jag ju inte glömma :) Mest effektfullt är det när det är riktigt svinkallt ute, då gnistrar kristallerna i trädgrenarna. Här kommer lite pics...





Jag tycker om att skapa blickfång i trädgården, att ha något särskilt som omedelbart fångar ögat, det kan göra underverk med vilken trist trädgård som helst! Jag ser sååå fram emot våren, oj så mycket jag vill göra, men här snöar det och plogbilen åkte nyss förbi så det blir till att vänta ett tag till...

Önskar er en fiiiiin kväll!  


Tjingeling!

12 kommentarer:

  1. Belysning utomhus gör så mycket, det är som att det känns större inomhus också när det inte är en svart vägg utanför fönstret.

    Här har det också snöat idag:-( Men mest blötsnö, så jag tror inte det behövs ploga. men våren verkar dröja...

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Såå fint ni har, men jösses så mycket snö....
    Här börjar vårlökarna kika upp i rabatterna, men det ser ut att dröja ett tag hos er, ler.
    Hoppas du får en skön kväll och en mysig fredag imorgon!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Så fint!!! Det gör verkligen så mycket för hela intrycket när trädgården är lite belyst här och där. Jag har pratat om att vi borde ordna med belysning ute i vår trädgård ända sen vi flyttade in. Men det har bara blivit just "prat". Skulle vara kul att skaffa några lampor och prova sig fram... Men det får nog vänta tills snön smälter bort i alla fall. Här har det också snöat idag men nu regnar det :-)! Ha det gott du också! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken fin belysning ni har i trädgården!
    Menar du att det kommit såå mycket snö så ni har fått plogat!!?
    Hoppas att det smälter snabbt...Här har det regnat mest!

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Hej Aka,

    Vet du att jag satt och tänkte på uplights igår kväll och kom att tänka på dina förra bilder. Vi måste ha såna i trädgården, det ser supermysigt ut! Jättebra att du visar från olika årstider så man ser hur det blir.

    Ha en skön kväll - kram Sanna

    SvaraRadera
  6. Sååå fint ni har det:)
    Jag blir alltid lika glad at kika in hos dig:)

    Ha en fin kväll
    Stooor kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Det har snöat även i Stockholmslän idag. Dock övergick detta till regn. Regn får bort snön varför det kändes helt ok :-)

    Ett blickfång är trevligt.

    SvaraRadera
  8. Så mysigt! Ser ut som i en julsaga, men så mycket snö det ligger hos er..
    Jag har inga uplights, får kanske se över det i sommar. Väldigt effektfullt och snyggt!

    Ha en bra fredag! Kram kram

    SvaraRadera
  9. Hallå där!

    Uplights är någonting jag vill ha i min trädgård framöver. Jag tycker det är så fint!!

    Önskar dig en trevlig helg! Skönt med fredag! Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Åh vad snyggt! Och då ser det säkert ännu finare ut i verkligheten när man riktigt ser hur ljuset faller! Jag tycker också om blickfång i trädgården, vi har ett gammalt träd som står mitt på gården som vi har tänkt fixa någon belysning till. Där vi bygger är det kolmörkt, och 200 meter till närmsta vägbelysning, så det blir säkert en hel del utebelysning. Men när det är mörkt ser man ju istället alla stjärnor så bra, de brukar vi stå och beundra på kvällarna, dottern och jag :). Senast sa hon "Vilken tur mamma, att vi ser alla, alla stjärnor" (så jag tror nog hon kommer att fixa sin uppväxt i mörkret riktigt bra ;)).
    Ha en skön helg!
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  11. Men så fint. Kram Sussi.

    SvaraRadera