söndag 6 mars 2011

UNGDOMSLYA



Foton från sonens lya igår kväll. Det har börjat skymma och mysbelysningen är på. 


RsTa BoEnDeT!


Bloggerskan har pysslat en hel del i sonen hus veckan som varit. Det återstår lite fix, idag ska jag till exempel måla hatthyllan (som nu är furu), den ska bli svart och en skrivbordsskiva ska bli vit. Här kommer lite pics så här långt...

 Gardinerna köptes på Hemtex...


Funktionen var viktig att tänka på, eftersom fönstren är riktigt stora ville sonen kunna dra för gardinerna på kvällarna. Det funkar perfekt med öljettlängderna. 


I vardagsrummet hänger en snygg tavla med belysning, från IKEA. 

I hallen hänger tavlan nedan. En svart ram köptes och som motiv användes...


 ... ett foto av supergamla bilrattar som hämtades ur en almanacka.

Öppna hyllplan i köket!



Vin- och ölglas från stora varuhuset.


Gratisglasen som följde med Mc Donalds-menyn för en tid sedan blev perfekta i den kritvita hyllan! En riktig färgklick!!


Praktisk förvaring, från Åhléns. 





































Köksredskap från IKEA.

Tufft med öppen glugg mellan köket och vardagsrummet!




I utrymmet ovanför kylskåpet kommer en microvågsugn att placeras.

Visst är det mysigt!!!

Nu härlig prommis i solskenet :)

TjinGeLinG!

14 kommentarer:

  1. Vilken lya!! Verkligen fin lägenhet med snygga detaljer som tavlor och glas.
    Jag är förvånad att mamma fått fota så mycket och visa oss, hihi;)

    Ha nu en fin dag i solen, underbart skönt!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag har en liten tävling hos mig som du gärna får vara med i.
    Ha en fortsatt bra söndag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Tänk när man fick sin första egna lya, känns som igår??!! Tavlan med rattarna var ursnygg, hälsa honom att han har god smak.

    Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Vad ni har pysslat fint!! Roligt att få hjälpa till!! Kram

    SvaraRadera
  5. Meeeen så fint han får det. Supermysigt. Gud vad "hemskt" när mina söner flyttar...eller det kanske känns skönt också? :)
    Hoppas att du fick en skön promenad.
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Halloj!
    Sååå fint han får sonen!
    Vågar inte tänka tanken på att barnen ska flytta... Samtidigt är det ju kul att få hjälpa dem att fixa, ler.
    Hoppas att du fick en härlig promis i solen!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Hejsan
    Vilken härlig lägenhet och så fint han har det. Så fint du har gjort det åt han.

    ja snart börja mina oxå att fly boet. De ska bli kul att få hjälpa till med det.

    Ha en mysig söndagskväll
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  8. Ha, ha - jag kan tänka mig att du har rätt kul när du får "gå loss" i hans lägenhet :-)!!! Det är nog inte många av polarna som har det lika fint!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  9. Så fint han fått det! Stort med första egan lyan. Och stort för modern när lilla sonen blivit vuxen...:)
    Ha en fin vecka!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  10. Du har grejat, det syns och så snyggt det blivit, urhäftigt. Förmodar att den unge mannen tycker samma. Verkligen läckert! Där kunde jag tänka mig att bo om han tröttnar.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Verkligen mysigt. Väcker en del minnen om när jag flyttade hemifrån 17 år gammal.

    Vilka fina gardiner. Vad roligt som mamma att få hjälpa till. Ha det bäst

    SvaraRadera
  12. Läckert!!

    Önskar dig en fin vecka! Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Ser verkligen jättefint ut:)Vad roligt för honom!
    Och vilken tur att han har er som hjälper honom att komma iordning..ni e sååå duktiga:)

    Ha en fin dag
    Stooor Kram Susanne

    SvaraRadera
  14. Hej Aka,

    Vilket fantastiskt första boende för din son. Jag skulle vara överlycklig. Ni har verkligen gjort ett jättefint inredningsjobb! Gillar tavlorna jättemycket! Smart idé tycker jag.

    Kram Sanna

    SvaraRadera