lördag 26 mars 2011

MIDDAG & KLÄDVAL



Jag är så glad och tacksam över att ha så fina vänner! Det är en av de viktigaste delarna i livet, något som förgyller tillvaron och som ger mig positiv energi!


Halv 7 hos vännerna


Bloggerskan och maken var bjudna på middag hos våra fina vänner Katrin & Bengt igår -  sååå trevligt, för att inte tala om vilken gudomligt god mat, gah... Kan ju nämna att Katrin brukar gästblogga om mat i min blogg. 

Det var jättefint fint dukat med vacket porslin, vatten- och vinkraraffer samt små söta silverkrukor...






Maken hade gjort förrätten som var vårt bidrag till middagsbordet, en räkcocktail, varför ändra på ett vinnande koncept ;)


Förrätten fick...



9 poäng av totalt 10 möjliga av värden som menade att det var nästintill ooooomöjligt att få 10 poäng!!! Värdinnan var dock inte överens med sin make, hon betygsatte rätten till...


... 10 poäng - alltså full pott :)) Synd att det inte fanns pengar i potten, haha. 

Varmrätten smakade heeelt fantastiskt och jag bjöds på något jag faktiskt aldrig tidigare ätit! Vad det var får ni se när Katrin återkommer med ett gästinlägg. Även efterrätten var en höjdare, ni kommer att få se den också :)

Sällskapet hamnade i TV-soffan...



... för att se finalen av Lets Dance men det fanns också andra saker att göra, som att checka in värdinnans klädval inför den 40-års fest hon ska på i ikväll - myyyycket viktigt, haha. 

Frågan är alltså om hon ska ha den...


... här klänningen från Sisters, eller...


... den här från Selected Style?? Vad tycker ni kära bloggläsare?? (jag vet ju att ni är flera som gillar kläder) Men det är bråttom med svaret då festen sker i kväll :))

Dagens agenda: motionera, sola mot husväggen, tvätta kläder och såklart fortsätta med kontorsrenoveringen, lovar update :)

Tjingeling


10 kommentarer:

  1. Underbart att ha så fina vänner!
    Vilken god mat, mmmmm....
    Fina klädval båda två, men den blommiga känns härligt våååårig.
    Hoppas du får en skön dag vännen med lite sol!
    Kraaaaaam Lotta

    SvaraRadera
  2. Ååå vilken kväll ni har haft:) Underbart med fina vänner!

    Jag röstar på den blommiga..sååå fin:)

    Ha en härlig kördag, hoppas solen kommer lysa hos er:)
    Kraaaam Susanne

    SvaraRadera
  3. Helt klart den blommiga, ger din vän mer färg och är festligare. Om hon nu gillar den själv förstås...

    Vilken superkväll ni haft! Tjoho, så roligt det såg ut..

    KRAAM

    SvaraRadera
  4. Din gulliga vän ska ha den första klänningen från Sisters. Festlig och lagom nu när det fortfarande är lite kyligt. Snygg med svarta leggings till med svarta stövlar.

    Tyckte du att det var rätt vinnare i "Lets Dance"? Jag tyckte det, lite oväntat dock.

    Ha en underbar lördag med sol!
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Hejsan

    Jag tycker den sista. Fast båda är så snygga och du passar i bägge.

    Ha en underbar kväll.

    kram
    Sussi

    SvaraRadera
  6. Håller med vänner är livet på en pinne. kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Vilken trevlig kväll ni verkar ha haft! :)) Jag tycker den svarta klänningen med röda blommor var fantastisk! (även den rosa). Ha en skön dag. Kram

    SvaraRadera
  8. Kul med middag - håller också på den blommiga klänningen. :-)

    SvaraRadera
  9. Vilket mysigt inlägg du har här. Och god mat och vacker dukning. Ja du...Sisters klänningen tycker nog jag i alla fall :) Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Trevligt att gå bort på middag!
    Klart ni ska åka kortvasan! Jag kanske ska åka halvvasan.: )

    Ha en skön söndagskväll.
    / Kia

    SvaraRadera