lördag 12 mars 2011

MELODIFESTIVALKVÄLL


Källa: Expressen.

Ikväll gäller det - melodifestivalfinal!! Men fy fy så trist att Linda Pritchard  åkte ut... hon var min absoluta favorit och jag lovar, hon hade kammat hem heeeela grejen om hon gått vidare till erurovision :))


The Big Day;)


Bloggerskan vaknade med baksmälla (trots att det absolut inte blev mycket alkohol igår kväll) men är man slut i rutan efter en veckas slit så tåls det inte så mycket... 

Ikväll ska vi till goda vänner (som har värsta stora lyx-TV:n) för att se melodifestivalen där. Egentligen skulle vi har varit hos oss, but guess what, våran TV har brakat ihop... #¤%&()&/%¤#&/ 

Men nu tar vi med oss maten och åker till vännerna istället, perfekt! Det här tar vi med oss...

Källa: Allt Om Mat.

...en smarrig räkentré! Och efter det...

Källa: DN

... teriyaki-marinerade kycklingspett. Värdparet ska göra en...


Källa: recept.nu.

... potatisgratäng! 

En fräsch...

Källa: Arla.

... sallad är gott till!

Och sedan det ABSOLUT VIKTIGASTE...


... efterrätten!! Det blir chokladmousse med riven choklad och hallon!

Hur ser er kväll ut!

Kraaam

13 kommentarer:

  1. Mums, vad gott allt ser ut!!! Ni kommer att få en riktig kanonkväll kan jag se ;-). Kommer också att titta på melodifestivalen, även om det inte riktigt är min "cup of tea". Men det är lite kul att sitta och reta sig på nåt också, fniss!

    Ät och njuuuuut!

    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Tjingeling tjejen, vilken helkväll de blir för dig! Wow vilken meny!!!! Gillar det där med "knyt" när man träffar goda vänner!
    Här blir det:uppkrypen i soffan med gubben som masserar mina fötter....hi,hi,hi. Ska titta på finalen( har ej tittat på del-finalerna)Blir roligt när jag inte har en susning om hur låtarna låter.....fattar du???....snacka om "tantvarning"
    Önskar Dig nu en härlig finalkväll! Kram från mig.
    PS:.....tänk på huvudet....*fniss*....inte ont i morgon....

    SvaraRadera
  3. MMmmmm så gott och mysigt!
    Hoppas att ni får en riktig kanonkväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Smaskens, säger jag med! En toppenkväll till då som väntar..

    Ha det så jättekul med vännerna, KRAM

    pst.du var verkligen snygg på bilden sist, en riktig toppingla!

    SvaraRadera
  5. Ser verkligen fram emot kvällen:)
    Vilken fantastisk middag vi har att se fram emot, låter supergott!!
    Kommer att bli en härlig kväll med mello, smaskig mat och framför allt goa vänner:)

    Välkomna önskar vi med "värsta stora lyx-tv:n"...en skapligt stor överdrift måste tilläggas ;)

    SvaraRadera
  6. Å herregud vad smarrigt det ser ut. Själv ska vi göra varma mackor, kanske inte lika lyxigt. Ska bli spännande ikväll, har ingen favorit men spännande ändå. Hoppas det ordnar sig med er tv. Ha en fin kväll. Mvh Anna

    SvaraRadera
  7. OMG vad gott det ser ut!!!
    Har ingen favvo ikväll, jag gillade My heart is refusing me, men den åkte ju också ut.
    Här blir det horisontalläge som gäller, efter långbesök på IKEA med dottern och sedan ihopsättande av möblerna vid hemkomst.
    Ha det gott ikväll!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  8. Verkar som att du kommer att få en toppenkväll med en massa smarrigt.
    Själv ska jag hem till brorsan och vara barnvakt. Har en känsla av att brorsdottern är riktigt laddad inför finalen.

    Ha en fortsatt skön helg. Kram!

    SvaraRadera
  9. God mat ni ordnat!! Hoppas ni får en trevlig kväll... med goda vänner, god mat och mello kan det väl bara bli hur trevligt som helst!!?? Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken fest ni ska ha!
    Ja, Linda P som snörpligt åkte ur tävlingen skulle lätt ha vunnit!!
    Nu får vi hoppas på Sara Varga eller som jag tror Danny vinner lätt;)!

    Ha en supertrevlig mellokväll, min vän!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  11. Jag har en utmaning till dig på min blogg. :) Hoppas du har haft en bra kväll. :))

    SvaraRadera
  12. Men så uuunderbart gott det ser ut!
    Hoppas ni fick en fin kväll med vännerna:)

    Tråkigt med er tv..:(
    Hoppas det löser sig för er!

    Önskar dig en fiiin söndag
    Stor kram Susanne

    SvaraRadera
  13. Men så mycket gott :-)

    Vad trist med tv-apparaten, det låter dyrt....

    SvaraRadera