torsdag 24 mars 2011

ESTER ELENORA SJAL OCH UTMANING



Bloggerskan i dagens outfit - mörkgrå tunika från H&M och Ester Elenora sjal.


Till Vårkappan


Har ju lovat att visa vad jag köpte åt mig själv på stan i helgen då jag och dottern sprang runt i aaaaalla affärer timme efter timme, haha. Jag hittade en fin sjal som jag suktat efter ett tag. Visst är den tjusig?? 



Sedan har jag fått en utmaning också!! Är så tacksam över att någon där ute i blogglandia har just mig och min blogg i åtanke - tusen tack snälla Johanna. Om ni inte varit inne och kikat på Johannas fina blogg Vita Vardagen så gör det, såå inspirerande inlägg och vackra foton!!

Utmaningen har jag svarat på en gång tidigare men jag antar den igen :) Den går ut på att berätta 8 saker om mig själv och sedan skicka utmaningen vidare till 8 bloggar som har färre än 100 följare. Jag ska sedan länka till den som utmanat mig.

1) Jag ääääälskar salt lakrits, gärna Djungelvrål.
2) Jag sitter som klistrad framför TV:n när det visas spökprogram tex. Det okända, haha. Och vaaaarje gång får jag blickar från övriga familjemedlemmar som tycker att jag är helt skruvad :)
3) Jag funderar på att börja utmana min björnfobi... men jag skrev bara kanske... och ja, jag vet hur man gör ;)
4) Jag och vännen Lotta har planer på att åka KortVasan nästa år :))
5) Jag spelade piano i unga år och tog lektioner hos en lärare som hade en galen hund, pust...
6) Jag har alltid haft lite av ett fotominne och har därför haft lätt att komma ihåg vad som stått i böckerna när det varit dags för läxläsning inför prov i skolan. Jag kom att tänka på det för en tid sedan då min äldsta dotter nämnde att hon hade samma erfarenhet, märkligt... 
7) Jag är jättekänslig och gråter floder framför tragiska filmer på TV och bio. Jättejättejobbigt faktiskt... Det går åt mängder med papper och jag får nästan migrän av eländet...
8) Jag avskyr att bli gammal, jag har så negativa erfarenheter av att flera i min omgivning blivit svårt sjuka när de kommit upp i ålder...

Nu nominerar jag utmaningen vidare till några andra fina bloggar som kikat in här hos mig och som jag tidigare inte utmanat, de är:

8) Vi i villa ville kulla

Men bara om ni vill försås :)


19 kommentarer:

  1. nr 1, 2 och 7 stämmer in på mej också.

    Vad SNYGG du är!!! :) KRAM

    SvaraRadera
  2. Du är såå tjusig, helt i min stil är din outfit!!
    Kul att läsa mer om dig, ja gråta till film känner jag igen:)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Supersnygg sjal på en supersnygg tjej:-) Kul att läsa dessa utmaningar.
    kram Malin

    SvaraRadera
  4. Kul att läsa mer om dig! Och sjalen var jättefin.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Så jättefinfin sjal och roliga svar!
    Du är väldigt snygg i håret måste jag säga, får nog odla ner min lugg lite..

    Ha en superfredag och må så gott!

    Kramar på längden och tvären

    SvaraRadera
  6. Tack snälla för utmaningen!
    Jag gjorde dock denna förra veckan så jag står över idag :)

    Här kommer du till det inlägget:
    http://hildas-hem.blogspot.com/2011/03/saker-du-inte-visste.html

    Kul att läsa lite mer om dig, jag inser att vi är lika. Jag älskar också Djungelvrål och spökprogram samt gråter floder till filmer och tv-program :)

    Ha en fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  7. Tack för att du tänkte på mig.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  8. Gomorgon

    Roligt att läsa lite grann om dig. Och tack för blogg tipset ska kicka in hos henne.

    Ha en fin fredag
    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  9. Appropå komockshämtning, det är bra träning, det ser du. Bättre än att gå gym. Höll på att skriva att man får frisk luft också.....jo, det får man faktiskt, mockorna är från i höstas och brunna så dom luktar inte!
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Super fin sjal : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  11. Vilken fin sjal :)
    Tittar också in och önskar dig en underbar helg :) Kramar Maria

    SvaraRadera
  12. Hej Aka,

    Jättesnygg sjal!

    Kul att få veta ännu mer om dig, jag jämför förstås med mig själv och kommer fram till några saker som vi inte delar ;)

    Djungelvrååål (har aldrig gillat lakrits) spökprogram (gah! inbillar mig genast saker..) Kortvasan (skulle aldrig falla mig in! men beundransvärt av dig och vännen!! jag hejar på!) och fotominne.. vem skulle inte velat ha en dos av det under skolåren??

    Grattis till din fina vinst! Ursnyggt växtstöd!

    Happy Friday!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  13. Super duper fin sjal....
    Klart jag e med på utmaningen..
    Ha en bra helg

    kram Lotta....

    SvaraRadera
  14. Hej Aka!
    Vilken snygg sjal, den passar du bra i!

    Kul att få veta mer om dig i utmaningen:)

    Trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  15. Hej! Vilken fin sjal! och vad fint huset ligger vi sjön! Riktigt fin header! Tack för utmaningen, men jag har fått denna utmaning för några veckor sedan och då skrev jag om den i min blogg...Men jag antar gärna fler utmaningar om du har någon annan på lager ;) Ha en fin helg!!!

    SvaraRadera
  16. Så fin du är:)
    Du är en kvinna med god smak du:)

    Önskar dig en skön fredagkväll
    Kraaam Susanne

    SvaraRadera
  17. Fin sjal vännen, den passar dig sååå bra och så snygg till din rosa skjorta!!! Hoppas du får en trevlig helg och att du hinner blogga massor som vi får nöjet att läsa! Kram//Åsa

    SvaraRadera
  18. Vad kul! :) Får nog suga på karamellen ett tag. Vad svårt!

    SvaraRadera
  19. Oj va glad jag blev av dina fina ord!! :)
    Jag älskar också saltlakrits samt storgråter alltid till typ alla filmer, haha. Jag länkar gärna din från min sida om det är okej? Kram Johanna

    SvaraRadera