lördag 5 februari 2011

VINTERSPORTDAG



Lovely weather

Åh vilket häärligt väder vi haft idag! Vi passade på att ta en tur på skridskor och vi var knappast ensamma på sjön för måååånga fler hade samma planering för dagen. 



































Det var ett särskilt evenemang på gång och vi fick bland annat se på det här...


... tyvärr vågade inte bloggerskan se på... Min tanke var ju att ha en trevlig dag och jag ville absolut inte avsluta den med att se två 20-åriga grabbar kraschlanda på isen och få bäras därifrån på bår!! Gudskelov gick allt bra, pust!!





















Maken var inte lika harig utan njöt i fulla drag av showen, liksom...


... dottern!

Efter en stund började det kurra i magen och då var det bara att ta en... 


... Drive In :))



































Och vad roligt att vi träffade på våra goda vänner på isen...



Jag och vännen Lotta ska sedvanligt bombardera varandra med sms under melodifestivalen i kväll ! Vi måste ju analysera vilka låtar som BARA MÅSTE gå vidare, och såklart - vilka som absolut INTE ska göra det ;)

För att ladda ordentligt inför denna magiska kväll (ja jag vet, jag har absolut INGEN SOM HELST BALANS i det här med melodifestivalen) så åkte vi förbi affären...


Klart till kvällen:

Mobiltelefon så jag kan skicka sms till vännen L under melodifestivalen - check!
God mat - check!
Ett glas rött till det - check!
Godis till dottern - check! 
Mobiltelefon - check!
Godis till bloggerskan - che... näää nu får det räcka!
Myspläd i soffan - check!
Har jag sagt mobiltelefon?? - check, check!

Önskar er en supertrevlig kväll!!
Tjingeling

10 kommentarer:

  1. Men vilken underbar dag. Dagar av det slaget älskar jag. Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  2. Låter som en heeelt fantastisk dag på isen med din familj:)
    Sen Melodifestivalen på de..kan man ha de bättre..? Frågar du mig så är svaret NEJ..;)

    Ha nu en underbar kväll och se till att rätt låtar går vidare till Globen:)
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Bara en halvtimme kvar....sen melodifestival, jippi:))
    Allt är klart här också och såklart mobilen laddad inför vår sedvanliga smsfestival.
    Hoppas på en underbar kväll i schlagerns tecken.
    Hälsa familjen så hörs vi snart!
    Kram L

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag, åh vad länge sen jag var på en is. Ser väldigt mysigt ut!!

    Jag rekommenderar er att skicka inlägg på Facebook istället. Billigare och så mycket smartare och roligare;)!
    Hela Idolsäsongen gjorde jag detta med mina vänner!!

    Ha nu en supertrevlig musikkväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. *Fniss*....ja, vad ska jag säga....du är "bara" för härlig! Kan nästan se mig där du halvligger framför TV....laddad till tusen.
    Då får vi hoppas att det blir som DU tycker!
    PS: underbara bilder från dagen på isen med din kära familj.
    Var rädd om Dig härliga tjej.
    Varm kram från mig.

    SvaraRadera
  6. Jag säger bara: "Me and my drum"!
    Och jag som inte ens gillar hipp hopp, men refrängen var ju helskön.
    Härlig vinterdag ni ser ut att ha haft! Hos oss har snön regnat bort. Skönt på ett sätt att slippa flytta i snö och is, men så mycket mörkare och fulare världen blir utan snö så här års.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  7. Hejsan Aka,

    Vilken härlig dag ni har haft! Kul när det ordnas arrangemang. Oj så coolt och modigt av grabbarna att åka hoj sådär - men samtidigt såå läskigt!

    Gick rätt låt vidare nu då? ;)

    Ha en fin söndag.
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  8. Hallå vännen!
    Vilken underbar vinterdag ni har haft tillsammans.
    Härliga bilder från ett vintrigt landskap....

    Här skiner solen från en klarblå himmel hoppas att den skiner på dig också.....

    Kraaaam Therese

    SvaraRadera
  9. Låter som du och din familj haft en supermysig dag. Det är det som är roligt med vinter att man kan göra ganska många roliga saker tillsammans som familj :)

    Fortsatt trevlig söndag! Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Vad härligt det ser ut på isen! Här är det massor av snö på isen och flödvatten under, så man får vara lite försiktig med var man rör sig.
    Vilken uppladdning du fixade till melodifestivalen! Hoppas du hittade någon favorit :).
    KRAM!

    SvaraRadera