torsdag 3 februari 2011

TISTLAR





Fint i vasen

Hur kommer det sig att bloggerskan ALLTID har så svårt att visa bilder som ligger RÄTT I TID??? Har ju nästan missat att visa er bilder på min nyårskvist och det går ju bara inte för sig, så därför får ni se det nu istället! Har sagt det förut men det tåls att sägas igen - ni kan förmodligen vänta er julbilder till midsommar, haha. (Hoppas jag inte skrämde bort någon där...)

Jag dukade ju fint till gästerna skulle komma, se här. Sen dekorerade jag med en gnistrande tistel som placerades i vasen på köksväggen. Jag gillar att byta blommor i vasen utifrån årstid och tema




Jag tycker det blev riktigt mycket "isigt vintrigt nyår" över det hela!

I morgon är det veckans bäääästa dag och på lördag smäller det - MELODIFESTIVALEN går av stapeln och det går ju ABSOLUT INTE att missa :))

Torsdagskraaam

10 kommentarer:

  1. Vad rolig du är!;)
    Ja, du har helt rätt jag kände för att visa mina sommarblommor och du visar något som jag aldrig sett tidigare. Förutom såna jag rensar bort i trädgården, haha!
    Jätte fina med den blå färgen!!

    Vad kul att du gillar Melodifestivalen, då
    får vi skriva och diskutera den senare.
    Det ser jag fram emot!

    Stor kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder:)och dukningen var uuunderbar!
    Helt rätt..Melodifestivalen får man bara INTE missa:) Vi är ena riktiga Mellofreak här hemma..sitter i Globen på Finalen sen hela familjen och hejar..:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Tistlar ses av många som ogräs. De har missat att tisteln i sig är ganska så cool.

    Melodifestivalen, då sitter jag och min lillkille som klistrade :-)

    SvaraRadera
  4. Wow, vilka fina bilder på tjusig dukning, tänk att tistlar som man ser som något negativ kan vara så fina :)

    Har nästan missat att Melodifestivalen börjar på lördag, men ser så klart fram emot den!

    Önskar dig en trevlig helg

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  5. Hihi!!! Ja så kan det bli, man lägger liksom på h ög och sparar och sedan hipp som happ så har ögonblicket passerat och man har en massa bilder... Men kul att du visar tistlarna ändå - läckra!

    Ha en fin helg!
    Emelie

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vad fint du har gkort!
    Ha en riktigt trevlig helg nu!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  7. Hej Aka!
    Vilken fin tistel!

    Ja, Melodifestivalen imorgon är ett måste!! :)

    Trevlig helg!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  8. Tistlar är verkligen inte ngn hitt att komma nära, men de är så fina att titta på :) Otroligt fina bilder!

    Trevlig helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Vad snyggt! En vas på väggen är ju perfekt, så snyggt. En sådan vill jag också ha, perfekt att variera efter årstid och färg!
    Här är vi också inne på jultemat ännu, i går bakade jag pepparkaks-cheesecake av de sista pepparkakorna ;).
    Hoppas du får en riktigt härlig helg med fredagsmys och melodifestival :)!
    Kramis!

    SvaraRadera
  10. så fina.
    Ha en bra helg!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera