torsdag 10 februari 2011

SORGLIGT VACKER DAG



bloggerskans finger idag - två ringar från H & M. De köps i en samling om många ringar, bara att mixa dem som man vill! Ett tips!


Vackra minnen...


Hela familjen steg upp tidigt imorse! Vi klädde oss fina för det var något alldeles särskilt på agendan...




Mörkgrå tunika H & MArmband från Flash.

Vi har begravt min svärfar idag, makens far och barnens farfar. Akten var sååå fin med både saxofonist och solist - magiskt vackert!! Och jag tror svärfar var med oss från sin himmel heeela tiden. Oj vad hedrad han måste ha känt sig över alla släktingar, vänner och grannar som kom. Svärfar har alltid varit en alldeles särskilt vänlig person som många ville säga farväl till idag.


Du kommer alltid att vara min hjälte,
för det finns ingen annan som du. 
Jag älskar dig och ska aldrig, aldrig någonsin glömma dig.
Jag saknar dig, men varje dag ser jag din stjärna som vakar över oss, och när min tid är kommen ska min stjärna lysa klart bredvid din.
(Dikt av dottern. Publicerat med tillåtelse.)


Kraaam från mig!

17 kommentarer:

  1. Så bra att det blev en vacker dag att minnas. Det är sorgligt nog och blir det vackert så gör det så mycket till.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fin dikt!
    Vad stilren och vacker klädsel med smycken på denna sorgens dag.
    Det är många tankar som snurrar en sådan dag...

    Stor kram
    Helena

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken vacker dikt din dotter har skrivit. Den fick tårarna att börja rinna på mig. Så skönt att ni fick ett vackert avsked.
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar dikt! Hon är en riktig poet!

    Låter som en mycket fin begravningsakt. Det är vackert med musik i kyrkan...

    Kraaaaaaam

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att ni fann begravningen som fin. F´Det blir ett bra minne att bära med sig. Och vilken dikt sedan, så duktigt.

    Sköt om dig

    SvaraRadera
  6. Såå vackert hon skriver, blev alldeles tårögd. Är säker på att en stolt farfar log i sin himmel. Fint när de sorgliga blir ett vackert minne att ta med sig i livet.
    Varm kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Det var en jättefin dikt!!! Du var jättefin också. Usch inte kul med begravningar, även om det kan bli ett fint minne förstås.
    Hoppas att ni har det bra.
    KRAAAM

    SvaraRadera
  8. Hej Aka!
    Vilken vacker dikt din dotter skrev till sin farfar. Vad skönt att begravningen blev en ljus och fin ceremoni, jag är säker på att din svärfar var med er där i kyrkan.

    Vad fin du var, snygga ringar oxå!

    Sköt om dig!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  9. En stor kram från mig till er!

    SvaraRadera
  10. Tårar från mig, till den underbara dikt...

    Minnen.....som för alltid lever vidare i vårt inre, gör dagen till en sorglig,men även en fin och vacker stund över en kär familjemedlem...
    KRAAAAAMAR till dig och de dina,Cia:)

    SvaraRadera
  11. Så fint du beskriver Er dag, mina ögon fylls av tårar.....
    Stooor Kraaam från mig/ Therese

    SvaraRadera
  12. Vackert!

    Sänder en varm kram till er.

    SvaraRadera
  13. Meen så fint..fint skrivet och en fin dikt.
    Jag ryser över hela kroppen och känner tårarna i ögonen...

    Varm kram till er
    Susanne

    SvaraRadera
  14. Vilken vacker dikt och visst kan begravningar vara väldigt vackra och stämningsfulla! Må så gott i helgen stor kram från Maria

    SvaraRadera
  15. Super fin dikt!!! Kommer ihåg ja skrev en till farfar när han gick bort.. kommer ihåg det som igår...Aldrig skoj att gå på en begravning men ett vackert avslut..Många varma kramar till er!! /Kusin Catrin..

    SvaraRadera
  16. Hej Aka,

    Åh så fin dikt dottern har skrivit *tår i ögat* Låter som en fin begravning och ett fint sista minne :)

    Kram Sanna

    SvaraRadera