söndag 6 februari 2011

SÖNDAGSPROMMIS



Swingfly och...


... toksnygga Danny gick vidare i melodifestivalen igår! Helt rätt tycker jag, MEN kommer de nå ända fram till Globen, hmmm... nja...Vad tror ni så här långt??

Prommis i finvädret!

Idag tänkte jag ta med er på en prommis i mina omgivningar! Vi har ju haft ett strååålande väder idag och då måste man ju bara passa på att få njuta lite av solen :)


Vi gick förbi den gamla kraftstationen.



Maken strike a pose!


Det enda öppna vattnet häromkring, går vi lite vidare kommer vi...



... till sjön! Här har det åkt många snöskotrar vilket spår ska vi välja över sjön??



Och precis som vi promenerar i ett av skoterspåren så...


... kommer det en snöskoter och åker förbi.


Japp, där ser vi vårat hus.


Vi knallar upp för sandstranden, hmmm... märklig känsla, här brukar vi stå med vatten upp till låren om sommaren när vi ska ta oss ett dopp... Sittbänken i bakgrunden är perfekt att slänga handduken på! Nu får det väl bli pimpelspöt ;)


Vår Ö i vinterskrud.


Maken och dottern hade varit på skotertur tidigare på förmiddagen så vägen var "plogad".



Hemma!!

Nu laddar vi inför Solsidan som snart börjar :))

Önskar er en riktigt fin vecka!!


Kraaaaam

15 kommentarer:

  1. Åååh, så många fina foton du visar från er promenad i det vackra vädret!!!

    Hoppas du får en mysig söndagkväll och visst är Solsidan veckans höjdpunkt, så bra :)

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig promenad. Hoppas solen förstår att visa sig här också någon dag :)!
    Ert hem ser underbart ut i vinterskrud, så ombonat och mysigt!
    Kram/Annie :)

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder, på en underbar omgivning,och ert underbara hus....Ser så härligt ut !:)

    Här börjar nu snön försvinna, och man ser marken mer o mer, även det är härlig, för jag längtar sååå efter våren nu...:)
    KRAMAR Till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  4. Fina bilder.
    Här har vi bara haft regn och grått hela dagen.
    Ha en fin söndagskväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Hejsan,

    Vilka fina bilder du visar. Så härligt. Ni har så mycket snö kvar - vit och fin! Här är allting grått nu och det har regnat hela dan. Vilka kontraster vi har i vårt land.

    Jag är nöjd med låtarna som gick vidare men, jag gillade även Dilbas låt. Har inte en aning om vilka som ska tävla i år. Har faktiskt inte läst på ett dugg! Tänkte sitta varje lördagskväll framför tv:n och bli totalöverraskad istället - utan påverkan från media - hm, undra om det går... ;)

    Ha en fin vecka!
    Sanna

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar promenad! Och vad mycket snö ni har. Här har det börjat smälta bort!
    Hoppas på att det fina vädret hänger kvar ett tag till, man blir så glad!
    Kram Ida

    SvaraRadera
  7. Mysiga bilder!! Jag tittade också på Melodifestivalen och gillade Pernilla bäst och Danny var ju bra om man gillar hans musik förstås... hade lite svårt att förstå vem som gick vidare och till vad...// Kram Å

    SvaraRadera
  8. Hej Aka!
    Vilka fina bilder från er promenix! Ert hus ligger verkligen vackert där vid sjön:)

    Varken Danny eller Swingfly hörde till mina favoriter, jag gillade Jenny Silver o Pernilla A bäst!

    Jag lägger till din blogg på min länklista, har missat det!

    Kraaam Jenny

    SvaraRadera
  9. Tack söta rara du för att jag fick den stora "äran" att följa med på er promenad i dag! Härligt var det & vackra vinterbilder. men jag ser ingen bild på mig.....hi,hi....som går som en liten skugga bakom er...*fniss*...
    Tack för kaffet som du/ni bjöd på i ert underbara hus.....(nu är jag busig)....
    Kram & puss i pannan till en härlig tjej.

    SvaraRadera
  10. Och den där mannen du har, han poserar numera av bara farten, han är på gång på riktigt och ser så där lagom noschig ut. Han har en framtid där!

    Vilka omgivningar ni har där ni bor, fantastiskt vackert för att inte tala om ert hus, det är ju bara så vackert.

    Och när det gäller Melodifestivalen så tittade vi och jag gillade den låten som Swinglfy gjorde, både amerikanen men framför allt den svenska killen som sjöng hade ju så bra röst, så bra!

    Annars vete katten. Har inga idéer alls om hur det kommer att kunna gå.

    Ha det gott och tack för promenaden.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Det var fina bilder du visar från promenaden! Ni verkar ha mycket snö kvar.
    Sol även här idag, skönt!!

    Ang Mello, så tror jag Danny vinner även i Globen. Det var ett proffsigt framförande;)!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  12. Underbara bilder på ett vinterlandskap. Så bra ni bor. Som balsam för själen tänker jag.

    Ha en fin måndag.

    SvaraRadera
  13. Jag missade melodifestivalen så jag har ingen aning om de håller :)

    Vilka underbara prommenadbilder. Vackra vinterdagar är fantastiskt!

    Jag önskar dig en härlig måndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  14. Vilka otroligt fina bilder:)
    Ni bor helt fantastiskt fint i ett underbart hus:)

    Önskar dig en toppendag
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  15. Vad kul att du hittade in till mig! Och vilket charmigt hus ni har. Och en härlig promenad ni tagit. Så mycket snö! Här har det tagit på den rejält, och vad hittar jag nu...tusen sorkhögar..grrr. Ha en fin vecka!
    Kram Pia

    SvaraRadera