onsdag 23 februari 2011







Snötäcket ligger tjockt utanför fönstret och bloggerskan håller på att frysa ihjäl i huset... ska vänta till maken somnat ikväll sen ska jag gå ner och dra på pannan ;)



Kylslaget inne...

När kvällen kommer känns det ibland kyligt i huset.... Vanligtvis brukar vi tända en eld i kaminerna då vi blir frusna men på grund av den kalla vintern har det varit en strykande åtgång på vedförrådet har sinat. Men ska värmen höjas, näääää... Det finns andra i hushållet som är av annan åsikt, grrr...


Foton: Aka privat.

Men än är inte sista ordet sagt... det förstår väl vem som helst att inte det här funkar - vadå fleecetröja på??!!  Ska kanske dra på mig hela skoteroverallen också när jag ändå håller på?? En sak är säkert - någon här hemma kommer att få bloggerskans iskalla händer och fötter placerade på sin rygg i sängen ikväll *blink*.


Love PEACE & understanding


18 kommentarer:

  1. Hej Aka,

    Joho du, om du bara visste hur många gånger jag har tänkt samma sak. Ska det vara så förbenat svårt att höja värmen??! Är det ett mansyndrom undrar man ju nu... Idag tänkte jag allvarligt ta på mig ett par fingervantar, meeen det är ju lite svårt att skala potatis och rulla köttbullar då... Hm.. ett par iskalla fötter under täcket kanske får fart på´n? ;)

    Kyliga kramar Sanna

    (som i denna stund ej längre har känsel i tårna..)

    SvaraRadera
  2. Hihi, vilket roligt inlägg detta var! Jag håller på dig, inte ska man behöva frysa. Ved finns väl alltid att få tag på. Jag vet fler som har detta lilla problem, verkar vara vanligare än man tror ;) Ha en fin kväll och hoppas du blir varm! Mvh Anna

    SvaraRadera
  3. Ha, ha - här har vi bergvärme = varmt och gott för jämnan :-)! Däremot har vi ett rum som ALLTID är extremt varmt - oavsett temperatur ute....!?!?!? Förstår inte varför, för det är inställt som resten av huset.

    Tycker absolut att du ska hämnas lite ikväll, fniss!

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  4. Det är inte alltid så lätt att komma överrens. Jag tillhör dem som gärna har det lite svalt inne, tycker det är jobbigt när man kommer till ställen där det är jätte varmt.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Vännen, på med skoteroverallen! Sitt med den hela kvällen! Gärna ett par skotervantar också.....*fniss*....
    Har ni fjärrvärme, eller eluppvärmning? Han försöker väl "hålla" ner elkostnaderna....Men han bör väl veta att han har en liten frusen fru.....hi,hi,hi. Tror han i detta läget har förlorat kampen, för nu är frun på krigsstigen...hi,hi,hi. Jag "hejar" på dig!
    I kväll får du en extra varm kram fråb mig.

    SvaraRadera
  6. Stackars dig vännen!
    Här har du en frusen till som inte gillar när det är kallt....
    Skickar dig en stoooor varm kram!
    ps. Röstar på att höja pannan i smyg. ds.
    Ha en mysig kväll under filten....
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Hej! Ja det är knappt man tror det kan bli någon vår med all snö som är ute, dessutom all kyla. Men jag hoppas på liiite varmare åtminstonde snart. Längtar efter våren och sommaren.

    Kram Josefin

    SvaraRadera
  8. Ja, skikkelig kaldt for tiden, sitter med ullteppe og fleece hver eneste kveld, og i sengen bruker jeg nå 'nattas' (pyjamas) :))
    Klem

    SvaraRadera
  9. Men vilka vackra bilder!
    Så många inlägg jag hade missat, men nu har jag läst ikapp mig. Förstår at det måste vara märkligt att sonen "huxflux" är vuxen!!! Fint fick han det i alla fall.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  10. Hihi... jag såg plötligt synen framför mig hur maken vaknar i morgon bitti med en fru brevid sig i scoteroverall!:)
    Höj värmen du! Det man inte vet har man inte ont av...;)

    TACK för din fina hälsning!!! Och tack för att du ville vara med i utlottningen!:)

    Sov gott och varm kram!

    SvaraRadera
  11. Men vad trist att frysa, vi har jordvärme och det funkar bra. Nu går även elpatronen in, så det går proppar ibland!

    Hoppas han inte hoppar högt när du vill värma dig;)
    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. hihi kul kul..tack för din fina kommentar..om jag inte redan tackat..men då gör jag dte igen..det betyder jättemkt...ja visst är lars wallins klänningar fina:) det sk bli oerhört roligt att få se några klänningar riktigt nära, och få träffa Lars oxå såklart :)) det är nog höjdpunkten :)/marie

    SvaraRadera
  13. Haha..du är för rolig du:)
    Man blir så glad av att läsa det du skriver och du är såå duktig att beskriva hur du känner. Tack för att du förgyller våra dagar:)

    Hoppas ni har fått upp värmen hemma nu:)
    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  14. Många med hus klagar. Pannorna klarar inte kylan osv. Think spring!

    Hoppas att han värmer dig :-)

    SvaraRadera
  15. Är det inte bättre med fleecetröja än varmt inne, jag kan inte andas då, här stänger jag ner värmen och omgivningen kör upp den. Varför är det alltid en av varje?
    Agneta kram

    SvaraRadera
  16. Blir så full i skratt. Precis samma "problem" här. Jag fryser mannen svettas. Men han går ofta och lägger sig före mig, och sen kommer jag och stoppar in alla kalla kroppsdelar...mysigt!
    Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  17. Ha ha! Helt rätt! Så länge du inte får höja temperaturen så har du rätt att värma dina isklumpar till fötter på hans mage ... det brukar ju inte uppsakttas (i alla fall inte av min man) så då kanske han kommer på andra tankar :)

    Jag älskar värme och vill ha det varmt och gott här hemma, turligt nog är vi båda av samma åsitkt. Men trots att det är varmt och skönt går jag runt i raggsockar - bara för att det är mysigt :)

    SvaraRadera
  18. Hei
    Takk for koselig kommentar!! Så mange koselige meldinger fra deg.
    Angående puten, hvis du vil ha den puten, sender Huset på Landet varer. De sender faktisk helt til Canada, de har tilhengere all over. Puten er vakumpakket og blir ikke så veldig stor i posten.
    Det er link til dem på bloggen min.
    Klem :)

    SvaraRadera