onsdag 9 februari 2011

SNÖ HOS MIG




Vad Kalle kanin (som bor i det som tidigare var hönshus) tycker om vädret kan man verkligen undra... Men han kan inte klaga på utsikten i alla fall ;))

Lååångt till våren...

Som några av er kommenterat så har jag myyycket snö hos mig - det finns huuur mycket som helst! Om någon har lust att hämta lite så varsågoda, det räcker till alla :)) 


Checka in det lilla muminhuset som står bredvid hönshuset, det är heeelt övertäckt med snö!! Så här ser huset ut under alla snömassor...



Nu är det dags att göra lite mat till en hungrig familj! Önskar er en riktigt fin onsdagkväll!!

Tjingeling

12 kommentarer:

  1. Ja du, snö här med. Kanske inte riktigt lika mycket, men i natt väntas mer, trist!!
    Skönt med solen idag, så man kunde låtsas att snön var borta;)

    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  2. God kväll

    Vågar jag säga att vi har nästan inget snö kvar och idag har vi haft den första riktigt fina Vår dagen och solen sken och Värmde så härligt !

    Ha en fin kväll

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Nej tack, vi vill inte ha mera snö!
    Här har det kännts vår i luften idag, men det ändrar sig nog snart igen....
    Ha en mysig kväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Här har vi haft riktig vår luft i dag.
    kram'
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Oj, vad snö ni har :) Det ser förvissa väldigt härligt ut. Men jag föredrar ändå vägen lite halvisiga men ändå med kala fläckar med massor med grus :) Vilken gulligt litet hus.

    Trevlig kväll! Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Imorgon kommer det ännu mera snö :-)

    SvaraRadera
  7. Vilka ljuvliga små hus ni har på tomten. Där har Kalle Kanin det bra. Vi hade också våra kaniner i vår lekstuga, härligt när de kan skutta runt och ha det bra.
    Vi har haft snöfritt i någon vecka, men idag vaknade vi till ett nytt vinterland. Jag tillhör dem som nästan alltid tycker att snö är bättre än regn, men eftersom vi ska ha 2 plusgrader idag så kommer ju den här snön inte bli speciellt gnistrande. Jaja, jag myser framför brasan på min lediga dag istället. Tills flyttpackandet tar vid i alla fall:)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Hej Aka
    Vilka söta hus...:)
    Ja denna snön...grrr, känner jag just nu. För inatt har det snöat här och snöar fortfarande, snart 10 cm. Igår var det vår, snön och isen den mesta iaf hade försvunnit....fåglarna kvittrade så fint. Jaja..vi går oavsett mot våren nu. Ha en fin dag
    Kram Therese

    SvaraRadera
  9. Ja usch nu vill jag bara ha vår!!!
    Men nu ska det tydligen bli kallare igen.
    Vilket sött muminhus.

    Roligt att vi har samma smak :-)

    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Nog för att vi har snö men inte sååå mycket snö! Men fint- och fina bilder! =)

    SvaraRadera
  11. Hej Aka,

    Har säkert sagt det förut - men de är såå söta de små husen! Lyckans kanin alltså! ;)

    Hm ja, denna snö! Trodde vi var "säkrade" nu och skulle få behålla vår barmark men inte då. Vad gör det just nu?? Jo, SNÖAR! Det yr omkring och vi har fått 15 cm redan och det ser inte ut att vilja sakta ner alls... jag går å lägger mig. Väck mig när det är över ;)

    Ha en bra dag!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  12. Här har vi också snö...och kallt. Enda vårtecknet hittills är att dagarna blir längre och längre, så härligt med ljuset som återvänder!
    Ha de bra :)!
    Kramis!

    SvaraRadera