söndag 20 februari 2011

GOLVFIX



Tänka sig... åren smyger sig på och helt plötsligt står sonen där i "ens egen ålder"! På väg att flytta hemifrån och klarar precis ALLT! Hjäääälp!!!


Sonens lya...



Helgen är snart slut och jisses vad mycket vi hunnit att pyssla med i sonens hus!! Nästa helg går flyttkalaset! Den här helgen har tiden ägnats åt att slipa ekparkett,  vi har målat i köket och behandlat golvmattor med polish.

Golvet i vardagsrummet såg ut så här från början...



... snygg fiskbensparkett (visst kallas det så??)  i ek , men tidens tand hade gjort golvet både mörkt och slitet. 




Fram och tillbaka, fram och tillbaka.... Tur att det finns maskiner som gör grovjobbet!!

Men...



... finliret tar tid, alla hörn och andra "svackor" i parketten måste fixas med handkraft.

Och resultatet...


... ljusare och fräschare.

Önskar er en riktigt fin söndagkväll!!

Kram kram

15 kommentarer:

  1. Vad duktiga ni har varit..ser jättefint ut:)
    Tänk så roligt för honom att få flytta in i ett så fint hus:)

    Ha en skön söndagkväll
    Stor kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Oj så fint det blev men några timmars jobb först eller hur? :)
    Tänk att dom blir så stora så fort!
    Tiden går men vi åldras inte ?
    Eller hur? :)

    JaG har en liten utlottning hos mig!
    Ha en fin kväll med solsidan!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. så fint det blev.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Nu måste jag Lyfta på Hatten!!! Tänk vilket jobb ni gjort, så snyggt det blev också!
    Kan berätta att för något år sedan hade vi golvläggare här hos oss....vi har nämligen också gammal ek fiskbensparkett i vårt hus(1932)....de var här EN vecka á pris: mkt pengar!!!! (Det var endast ett plan som slipades)Så jag beundrar ert slit!
    Nu får du försöka ladda batterierna i kväll.
    Var rädd om Dig.
    Varm Kram från mig.

    SvaraRadera
  5. Det blir såååå fiiint i sonens lya !:)
    Undrar om mamma, även får vara med och styla ...hihi
    Efter allt det slitet, är du värd att få flytta på lite detaljer oxå...hihi
    KRAAAAMAAAR Cia:)

    SvaraRadera
  6. Vilket arbete, vilket slit men så vackert det blivit. Lagd parkett på det gammaldags viset är ju en ren dröm tycker jag! Hade jag gärna velat ha.
    Stor pojke som flyttar hemifrån.....morsan snyftar, nä, tror inte det...
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Det er jo litt av en jobb,
    men ble jo kjempefint !!!
    Klem

    SvaraRadera
  8. Vilket slit och arbete! Men det blev kanonsnyggt! =)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  9. Hej Aka,

    Oj vilken skillnad det blev! Det hårda slitet lönade sig. Kan tänka mig att det är många blandade känslor när ens barn flyttar hemifrån.
    Man är glad för deras skull samtidigt som det lämnar ett stort tomrum hemma... Men, om jag fattade rätt kommer din son bo ganska nära ändå och det måste kännas skönt för er :)

    Stor kram!
    Sanna

    SvaraRadera
  10. Vilket jobb...Men så blev det fint också!

    Ska hälsa min stylist - då blir hon glad!:-)

    Ha en skön kväll!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Vad duktiga ni varit som jobbat så med golvet och det blev ju såå bra!!
    Vad kul för sonen att få det så fint!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Åren går och plötsligt ser man på sina barn med helt andra glasögon än man haft på sig tidigare genom åren.

    Precis som det ska vara :-)

    SvaraRadera
  13. Wow vad fint det blir! Själv vill jag inte ens tänka tanken på när våra flyttar hemifrån, men jag antar att man växer in i tanken med åren kanske. Hoppas jag.


    =)

    SvaraRadera
  14. Hej Aka!
    Vad flitiga ni varit, golvet blev ju mycket bättre:)

    Ha en trevlig vecka!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  15. Snyggt! Sambon la fiskbensgolv i ett rum i vårt radhus vi bodde i. Mycket jobb med det.

    / Kia

    SvaraRadera