tisdag 4 januari 2011

VITA HJÄRTLJUSSTAKAR




Fick en fråga om jag redan packat ned ljusstakarna för säsongen men NEJ DÅ, inte än - det är adventsljusstakarna med plats för levande ljus som tänds var advent som plockats undan.


Andra delen av köket



Här kommer ett snabbt inlägg från en tokhungrig bloggerska!! Tänkte visa den andra delen av köket idag och JAAAA - meeera jul, haha! Vad trodde ni??! Bara så ni vet kommer inläggen om våren och påsken att publiceras lagom till midsommar *blink* :))

Julgardinerna är uppsatta som ni ser. I det ena fönstret hänger även superfina hjärtan - en gåva från fina vännen L


Jag har dem uppe året runt faktiskt men byter såklart till andra band.

I andra fönstret hänger hjärtan och stjärnor gjorda i plåt...


Även dessa en gåva. 

Hjärtljusstakarna lyser fortfarande upp de mörka kvällarna här hemma...



Och se nedan vilket fint foto minsta dottern tagit...


... blev ju superhäftigt tycker jag! Svärmors hemvävda julmatta fick vara med på ett hörn också - måste ju se till så ni kommer i julstämning igen :))

Nu...

Maaaaat!!!

13 kommentarer:

  1. Så jul fint.
    Hoppas att maten smakade bra.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. God Fortsättning på det nya året!
    Hoppas att du överlevt nyårshelgen! Fniss....

    Vad mysigt ni har det, jag tog bort min ljusstake igår i matrummet, men ångrade mig snabbt!
    Fy, vad tomt det blev....
    Speciellt nu när snön vräker ner.

    Hoppas att du får en fin vecka på det nya året!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Nej du, ingen julstämning här förrän nästa jul! ;-)

    Din stackare som börjat jobba, det där med att gå upp på morgonen vill jag inte ens tänka på... (vi går nämligen upp på förmiddagen, vi!)

    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Hej Aka!
    Vad fint du har det i dina fönster! (här plockades julpyntet ner idag;)). De där hjärtljusstakarna (Nusnäs?) är så fina, riktiga klassiker. Tycker man kan ha dem framme året om?

    Ha en mysig kväll!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  5. De små knubbiga hjärtana i fönstret är så söta! Vet du var L har köpt dem? Jag har vita Nusnäs-ljusstakar för stearinljus - de passar året om tycker jag!

    Kram, kram

    SvaraRadera
  6. Hjärtljusstakarna är hur fina som helst tycker jag.

    Ha det fint.

    SvaraRadera
  7. Vilken fin matta du fått. Extra roligt när det är någon nära som gjort den :) Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Vilka fina hjärtan. Jag gillade verkligen och i silver, jag förstår att du har dom året runt.

    Här hemma är julen kvar med men lite i taget vandrar ner i lådorna. På torsdag blir det dock den sista röjningen.

    /Linda

    SvaraRadera
  9. Så julfint du har/haft det!
    God fortsättning på det nya året:)

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Hjärtan fungerar så fint så året om! :-)

    SvaraRadera
  11. Hej Aka! Visst är det lite svårt att verkligen plocka bort julen...det går ju bara fortare över från år till år! Jag har också hjärtljusstaken men med levande ljus...så fin så.
    Ha en skön dag
    Kramar Therese

    SvaraRadera
  12. Vackra ljusstakar!
    Vad häftigt att hänga upp gardinerna inne i "fönstergluggen". Det tipset tackar jag för, kommer troligen att använda mig av det i något fönster i huset :).
    Kramis!

    SvaraRadera