måndag 24 januari 2011

VINTERLAND KONTRA SUMMERTIME


Same same but different


Någon som börjat längta efter vår och sommar??? Så här ser det ut hos mig...




Bilderna är tagna dagarna innan tjugondag Knut, därav julstjärnan i köksfönstret, men snötäcket ligger fortfarande kvar på både huset och marken. Entrén till vänster i bild är groventrén med ingång till tvättstugan

Bilderna nedan visar samma motiv... 


Höstfärger ovan, nedan bilder från den hääärliga...



... sommaren! Vilken årstid trivs ni bäst med??

Tjingeling

17 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt hus ni har, och vilket läge!
    Sommaren är bäst för vi lääängtar efter hav & båtliv....
    Ha en fin kväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Maj månad är den bästa på hela året tycker jag!!!! Allt är grönt, blommande och vackert och man har HEEEELA sommaren framför sig!!!! Lika underbart som sista timmen på jobbet, innan man går på sommarsemester ungefär :-)!

    Nu är jag trött på vinter...

    Kram, kram!

    SvaraRadera
  3. Vilket undebart vackert hus ni har:)
    När jag ser dina fina bilder känner jag att sommaren är min absoluta favorit men egentligen tror jag att variationen passar mig bäst:) Önskar däremot att man kanske kunde göra lite omfördelning med antal månader för olika ärstider..;)så vi får längre vår & sommar:)))))

    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Åhhh, vilka härliga bilder!! Jag läääängtar till sommaren nu!

    Kram Ida

    SvaraRadera
  5. Åhhh, Vad jag blir AVIS på ditt stora fina hus. Jag älskar sommaren när man kan bada. Kram Sussi.

    SvaraRadera
  6. Vad fint ni bor. Varje årstid har sin tjusning tycker jag.

    Må så gott

    SvaraRadera
  7. Otroligt vackert och stort hus ni har!
    Jag tycker faktiskt att det är charmigt alla årstider, men sommar ligger ju bra till;)

    Kram från mig

    SvaraRadera
  8. God kväll!

    Sommaren! Och värmen! Bada!
    Picknick! Grillla!

    Om du vore närmare så då hadde jag kunnat komma förbi med en semla när du var sååå hungrig med :)

    God natt och sov gott!

    Vilka otroligt fina bilder!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  9. Våren och sommaren!!!!!!!!!!!!
    Så vackert ni bor Aka, det är helt otroligt.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  10. Älskar ditt fina hus....
    Lika fint alla årstider!
    Nu har jag "tuffat" till mig och antagit din utmaning....

    Ha en bra dag!
    Kraaaaaaam Therese

    SvaraRadera
  11. Vackert! Alla årstider. Kan absolut inte välja.
    På den platsen skulle jag trivas fint vilken årstid det än är!
    Kram.

    SvaraRadera
  12. Oj, vilket fint hus ni har och vad fint det ligger. Jag tycker om att bo i stan på vintern och slippa all snöskottning. Men sommaren som ni bor, det byter jag gärna till mig :) Trevlig Tisdag! Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara bilder! Det är verkligen "a house with a view" ni bor i.
    Jag kan inte välja en favoritårstid, det är variationen som är bäst, tycker jag.
    Ha det bra. Kram!

    SvaraRadera
  14. Men varje årstid har ju sin charm eller hur?

    SvaraRadera
  15. Jag gillar båda! Varje årstid har verkligen sin charm tycker jag. Fast just nu längtar jag efter våren men på nyheterna i morse så sa de att vintern skulle hålla i sig in i mars-april. Hujeda mig! :)

    Ha en fin kväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera