lördag 29 januari 2011

UTMANING




Jag har fått en utmaning av söta Anna med bloggen Drömmar och Verklighet! Vad kul, självklart antar jag den!

1) Hur länge har du bloggat?
Svar: Jag startade bloggen i april 2010.

2) Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Svar: Oj... det är många... Uppskattningsvis ett 80-tal. Vissa varje dag, andra lite mer sporadiskt.


3) Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar?
Svar: Ett fåtal. De bloggar jag följer har oftast en inriktning såsom, kläder, inredning, trädgård, miljöbilder osv.

4) Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Svar: Ja det tror jag! Vore ju kul om de skriver en kommentar till det här inlägget så får både ni och jag veta, haha.

5) Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg eller tänjs gränsen hela tiden?
Svar: Från början tänkte jag vara helt anonym på bloggen, jag ville absolut inte vara med på bild eller visa foton på familjen. Efter hand som jag börjat blogga har den gränsen tänjts på. Jag tycker själv det är roligt att läsa bloggar där jag ibland få se bloggaren på bild och veta lite mer privata saker och har därför ändrat mig i den frågan. Rätt eller fel?? Däremot brukar jag alltid tänka efter innan jag publicerar ett inlägg, jag vill stå för det jag skriver och visar dagen därpå och veckan efter. Därför undviker jag att skriva när jag är lite nere eller arg.

6) I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
Svar: Jag tror de flesta som bloggar tycker om att få positiv uppmärksamhet för det man lägger ut, oavsett om det handlar om texter eller bilder. Det är ju alltid roligt om andra uppskattar det man visar, att människor blir inspirerade. Men drivkraften för mig handlar i första hand om skapandet. Det är kul att utveckla bloggen, göra den inspirerande, intressant och varierande. Att göra inlägg kan ge mig samma mysiga känsla som då jag planterat något fint i rabatten utomhus. Det är som att ha sin alldeles egen tidning med intresserade prenumeranter som vill läsa!

7) Har du träffat folk IRL (i real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Svar: Nej.

8) Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Svar: Att blogga tar helt klart mycket tid i anspråk. Det gäller att hitta en balans så att familj, aktiviteter och annat viktigt inte kommer i andra hand. Det är väl en av riskerna jag tänker på...

9) Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Svar: Som jag skrev ovan, det gäller att finna en balans hur mycket tid jag ska ägna bloggen.

10) Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Svar: Ibland får jag svackor i mitt bloggande, funderar på om det jag gör och visar är intressant. Då kan jag få tankar om att lägga ner bloggen. Andra dagar känns allt helt ok. Det viktigaste mottot för mig är att fortsätta tänka på vad jag vill med min blogg och mindre på vad jag tror andra förväntar sig av den. Bloggen ska spegla mig och jag vill göra "min grej", inte jämföra mig med andra duktiga bloggare.


Jag vill gärna skicka utmaningen vidare till :

Helenas Hem
The Secret Garden
Villa Tallbacken
Färgtrappan
Hannas

Men bara om ni vill förstås...


Kraaaamiz

6 kommentarer:

  1. Vilka bra och trevliga svar du hade!
    Gillar det där du skriver om att det är som att ha en egen tidning, I like;)!

    Glad är jag att jag har dig som bloggvän;)
    Ha en fortsatt skön lördagkväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. ha en bra lördagskväll.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  3. Kul utmaning! Intressant att läsa dina svar, jag känner igen mig i väldigt mycket.
    Natti, natti bloggvännen, nu får bloggandet inte ta mer av min tid:)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej!


    Kul att få höra! :)

    Nu har jag också gjort det som du ville..
    Vara med utmaningen... :)

    Ha en fin söndag!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du antog utmaningen :) Förstår att svackor kommer att komma. Men jag har inte känt av det än såklart :) Roligt att veta lite mer om dig och dina tankar :)

    Trevlig kväll! Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hejhej! Jag glömde svara att jag tackade för utmaningen juuuuu! :) Ska fundera på svaren och skriva ner nåt. Roligt att läsa dina svar....wiiiw vad många bloggar du hänger med på! :)

    Ha det!
    KRAM

    SvaraRadera