onsdag 19 januari 2011

TIME CHANGES





"Jag ser farfars stjärna på himlen!”

Citat av dottern


Idag har en älskad make, pappa, farfar, morfar, svärfar, släkting och vän gått ur tiden... Efter en längre tids sjukdom kom döden som en befrielse. Även om det hela var väntat så går det aldrig att vara helt förberedd! Dessutom blir man själv påmind om hur skört livet är och hur viktigt det är att leva i nuet, att ta vara på och uppskatta allt som är viktigt, det man så lätt tar för givet. Jag är full av beundran över min starka svärmor, hur klokt och vettigt hon resonerar kring livet och döden. Och jag tror att svärfar i sin himmel är glad över att ha haft alla sina nära och kära omkring sig den här dagen...

Jag tar en liten paus från bloggen men kommer tillbaka!

aka

20 kommentarer:

  1. Det är en sorg att förlora någon, svårt att ta in. Man tar som du skriver det mesta för givet. Jag har svårt att tänka på döden, det skrämmer mig.
    Ta en paus du...

    Stor Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Kramar till er alla och så fint din dotter sett på himlen, en stjärna.

    Ja då är det dags att begrunda när man fått sorg i familjen, det kommer alltid först.

    Kramar från Agneta

    SvaraRadera
  3. Beklagar sorgen och skickar över en värmande kram!

    SvaraRadera
  4. Skickar massor med StyrkeKramar till dig och din familj. Vilken underbar dotter! Ingen kan någonsin bli något finare än en stjärna Ta hand om varandra! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Sköt om dig och ta hand om familjen.

    Kramar Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Ta hand om varandra, jag tänker på er.

    Stor kram Fia

    SvaraRadera
  7. Varm ärlig kram från mig!

    SvaraRadera
  8. Tänker på er...

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  9. Hej Aka,
    Skickar över en stoor kram!

    Sköt om dig,

    Carpe diem!

    Jenny

    SvaraRadera
  10. Sååå tråkigt vännen, beklagar!
    Ta hand om varandra, bloggvärlden finns ju alltid kvar.
    Stor varm styrke kram till er!
    Lotta

    SvaraRadera
  11. Ååhh.. Beklagar sorgen. Trots att det var väntat så är det säkert en stor omställning för dig, din familj och alla nära. Ta tid på dig att sörja, med tanke på ditt yrke så vet du ju hur viktigt det är!
    Stor styrkekram till er alla!
    Ps. Din dotters citat var verkligen vackert.

    SvaraRadera
  12. Ja det är så sant som du skriver att man verkligen förstår att man ska ta tillvara på livet mer. Min pappa gick bort för ett år sedan och min yngsta son brukar säga:
    "Mamma, jag vill hämta ner morfar från himlen, jag kan åka helikopter och göra det"

    Skickar över en styrkekram till er!

    SvaraRadera
  13. Jag beklagar sorgen. Det är alltid svårt när någon i ens närhet går ur tiden. Man påminns om ens egen dödlighet och att vi måste ta hand om det liv vi fått.

    Sköt om dig.

    SvaraRadera
  14. Massor av stora och varma kramar till dig Aka!
    Vi finns här och väntar på dig när du är redo för cybervärlden igen.
    Måste bara kommentera förra inlägget också, för din katt är ju helt vansinnigt fin. Djur är fina att ha i sorgestunder, de bara finns där med sin självklara närhet.
    Ta hand om dig!
    Bamsekramen från Jennie

    SvaraRadera
  15. Sickar er en stor kram.. Jag säger som min son när nått känns jobbigt..
    "-Mor, det känns i hjärtat.."
    Mvh/ Kusin Catrin..

    SvaraRadera
  16. Jag känner med er i er sorg och vet så väl hur det känns att mista någon i sin närhet. Ta väl hand om er.

    Många kramar Helena

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Jag beklagar sorgen och vill ge en stor kram!
    Ta väl hand dom er ocg jag tänker på er!
    Ta en dasg i sänder !

    Med många kramar Sirpa

    SvaraRadera
  18. Tänker på dig.
    Kram!

    Pernilla

    SvaraRadera