lördag 1 januari 2011

NYÅRSDUKNING




Det nya året har skålats in.


Välkommen 2011


Min gårdagskväll blev supertrevlig! Fina vänner kom på besök och vi åt och åt och åt, haha. Men innan dess skulle bordet dukas. Förrätten bestod av soppa men tyvärr saknades tillräckligt med soppskålar och assietter (nu vet jag vad jag önskar mig av tomten nästa år). Som tur var hade svärmor två olika sorters skålar att låna ut (tack Gunvor) och jag mixade helt enkelt med varannan på bordet.




Duken är 3,5 meter lång, finns på Hemtex. Superpraktiskt och fint att komplettera med tabletter under porslinet, mina är köpta på Duka för ett par år sedan.


Vid varje kuvert placerade jag ett litet miniglas med en vit nejlika och en eucalyptuskvist.



Finns det något vackrare än vita rosor... här har jag blandat i lite eucalyptuskvistar. Vasen är av cement med ett hölje av plåt på insidan.


De fina silverpärlorna på tråd köpte jag på Rusta i veckan, halva priset efter jul, busbilligt - skynda att fynda!! Jag använde två pärlslingor till mitt långa bord.


Foton ovan: Aka privat.

Lätt att känna igen sitt eget glas då alla ser olika ut i mönstret :)

Jag tog lite fler bilder från gårdagskvällen, återkommer med dem. Önskar er en God Fortsättning på det nya året!!

Tjingeling

10 kommentarer:

  1. Vackert!
    Riktigt GOTT NYTT ÅR till dig också!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Jag kikar in runt lite och önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  3. Halloj!
    Va fint du gjort, ser så mysigt ut. God fortsättning på det nya året. Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint dukat!

    Önskar dig en bra början på det nya året!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. God morgen.
    Så fint bord du har pyntet. Jeg ønsker deg et riktig godt nytt år. Og et godt kreativt år. Klem fra Elin:)

    SvaraRadera
  6. Gott Nytt År!
    Vilken fin dukning, så duktig du är! Själv satte jag mig vid ett färdigdukat bord i år ;)

    SvaraRadera
  7. Så fint du hade dukat och visst är det kul att fynda jul och nyårspynt efter helgerna. Smart.
    Och jag hade inte tillräckligt med chanpagneglas, jag undrar så vart dom tagit vägen. Kanske har gjort som i det gamla tsarryssland, slängt dom över axeln när vi skålat tidigare.......
    Fiffiga glas med mönster (men kommer man ihåg vilket mönster man hade när man druckit middag...???)
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Wow vilken imponerande dukning! Jättesnyggt :). Vad fint att alla gäster fick en egen nejlika vid sin plats :). Ser fram emot fler nyårsfoton!
    Kramis :)

    SvaraRadera
  9. Så vackert dukat.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  10. Så fin dukning! Det är ju super bra med de skålarna du lånat :) God fortsättning! Anna

    SvaraRadera