söndag 2 januari 2011

MIDDAG MED VÄNNERNA





Islyktorna på brokvisten lyser välkomnande


Nyårsmiddag

Den viktigaste ingrediensen under nyårskvällen var våra fina vänner. Mycket skitsnack blev det kring det dukade bordet medan vi åt oss proppmätta :) Förrätten bestod av en soppa...

Källa: Tasteline.

... gjord på rostade körsbärstomater och vitlök med en klick fetaostkräm. Till det hade vännen bakat det godaste av bröd!! (Ska se till att hon gästbloggar om det så ni får receptet *blink*) Varmrätten bestod av ädelostfylld fläskfile med potatisgratäng. Och sen det bästa... efterrätten...heeeelt magisk god - bara smälte i munnen, gah... också den tillagad av vännen, måste be henne gästblogga om det också...



Vännerna med deras barn, maken, yngsta dottern (närmast väggen) och kusinen (klickbara foton).

Väninnans dotter såg ut som en liten älva i sitt jättefina hår



Efter att ha sovit med MASSOR av flätor under natten blev resultatet så här fint!


Vid 12-slaget vad det dags att bege sig utomhus där ...


... eldkorgen och...


... islyktorna lyste upp natten.


Raketerna smällde medan maken hällde upp champagne och pommac.


Vännerna skålade liksom...


... vännen & bloggerskan - strike a pose :))

Tusen tack för alla fina kommentarer ni lämnar här, de värmer ska ni veta! Nu ser jag fram emot ett nytt superkul bloggår!!

Kraaaam!!

8 kommentarer:

  1. Vilka fina islyktor du gjorde :) Mina blev inte riktigt lika bra :P min son förstod inte alls varför det stod massor med rolig is utanför dörren. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Islyktorna var verkligen underbara! Här regnade det på tolvslaget, inte lika mysigt. Men det gjorde mig visserligen ingenting, för jag låg i soffan i influensa.
    Visst ska vi ha ett grymt bra bloggår 2011!!!
    Stor kraaaaaam

    SvaraRadera
  3. Tass,tass....jag är här nu Ester....*fniss*..
    Synd att jag missade den underbara middagen på Nyårsafton...hi,hi,hi.
    Hoppas nu att 2011 blir ett BRA ÅR för dig och de dina.
    Stor varm kram från mig.

    SvaraRadera
  4. Vad fin blogg du har, hit kommer jag gärna tillbaka och läser.

    Gott Nytt År,

    Mvh
    Linda

    SvaraRadera
  5. Gott Nytt år!!kikar in här då&då,din blogg är super :)&bilderna alltid så vackra :)/annelie i tornedalen

    SvaraRadera
  6. Ni ser ut att haft ett riktigt mysigt nyårsfirande. Mina islyktor fick tyvärr inga ljus i sig men kanske lika bra det då det öste ner snö. Gästerna var tvungna att skotta ut bilen innan de kunde åka hem.

    Kram och tack för dina fina hälsningar och en blogg man blir glad av
    Mia

    SvaraRadera
  7. Hallå!

    Ser ut som ni hade en mycket trevlig kväll!
    Ja, se till så dom gästbloggar så vi får recepten :D

    Önskar dig en fin vecka! Själv njuter jag av ledighet! Härligt! Stor kram från mig!

    SvaraRadera
  8. God fortsättning min vackra vän!:)

    Sitter här och det vattnas lite i munnen, efter att ha läst din meny...mmmmm,gott!:)
    Ser framemot att få följa dina äventyr, m.m, under 2011...:)
    Kraaaaaamaaaar i massssor, Cia:)

    SvaraRadera