söndag 16 januari 2011

LJUSLYKTA PÅ FÖRSTUKVISTEN





Jag gillar ljuslyktan som lyser upp min förstukvist om kvällarna, men SÅÅÅ den såg ut efter att ha utstått väder och vind...


Färgen (den som fanns kvar) hängde i stora flagor, ingen vacker syn...

Efter lite slipning och målning blev resultatet så här...






... som ny igen :)

Nu ska jag fortsätta den välbehövliga städningen här hemma. Jag håller på att tvätta överdragen till min vita soffa och tanken är att försöka göra lite vårigt bland kuddarna!

Ha en bra dag!

See You

19 kommentarer:

  1. Den blev ju toppenfin!

    Kram Ida

    SvaraRadera
  2. En väldigt välkomnade farstukvist har ni :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad fint det blev med lyktan igen! :)
    Vad duktig du är!

    Vad skönt det låter med vårstädningen..
    Värför ska man städa så mycket innan jul?
    Det är ju bättre ta efter när solen börjar titta fram ..

    Jag ska ta min härliga tvättberg idag och börja med vårstädningen nästa vecka!

    Och även försöka börja fixa och pyssla!
    Kanske sy lite med och måla! :)

    Ha en fin söndag!

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Vilken skillnad!
    Era dörrar och entrén är helt fantastiskt fin.
    Ha en skön söndag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Väldigt fint fixade du till den fina lyktan. Dynamiskt! Jag tröttnar i regel redan vi tanken på var jag möjligen skulle hitta färgen för att inte tala om en pensel - ja är alltså full av beundran för din dynamiska initiativkraft!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Blev jättefin, som ny igen!

    kram

    SvaraRadera
  7. Men, lyktan blev ju kanonfin igen!
    Ser fram emot att se hur du får det vårigt bland kuddarna i soffan sen..

    Ha en fin söndag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Den blev verkligen som ny igen :-)

    SvaraRadera
  9. Tänk att lite färg kan göra underverk. Den är ju som ny igen :) Fortsatt trevlig kväll! Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Jättefin:)
    Lite färg kan göra underverk.

    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. fin ljuslykta.
    Ha en fin söndags kväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  12. Såå fin den blev :) Tänk vad lite färg kan göra och vilken inbjudande farstukvist du har!!

    Trevlig kväll!

    Kramar BElla

    SvaraRadera
  13. Tänk vad lite färg kan göra. Jättefin lykta och väldigt inbjudande och välkomnande entré har ni.
    Har nu en riktigt bra vecka!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Tack för din hälsning hos mig. Alltid lika roligt med nya kontakter.

    Lyktan blev verkligen fin. Ovanligt med en bloggare som faktiskt målar om när något ser slitet ut, och inte bara kallar det "shabby".

    Ha en bra vecka. Kram, Karin

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Åh, så fin den blev! Påminner om den lykta jag fotade och blev förälskad i på Kobergs slott, julmarknaden. Den var dock i plåt lr ngt liknande. =) Bra gjort.
    Ha en fin måndag
    Kramar Therese

    SvaraRadera
  16. Jättefin lykta!

    Hälsningar Cecilia

    SvaraRadera
  17. Vilken skillnad. Som ny igen! Jättefin.
    Kram.

    SvaraRadera
  18. Geeuu så fint, och vilka dörrar sen!

    SvaraRadera
  19. Så fin den blev!!

    Tack för dina kommentarer hos mig medan jag varit borta!

    Ha en riktigt bra kväll!
    Kram Maria

    SvaraRadera