lördag 15 januari 2011

ISTAPPAR AV GLAS



Så här såg det ut i köket före tjugondag Knut. Nu är ljusstaken bortplockad, men något mer ska bort...


Vad ska ni göra idag??


Bloggerskan har en tuff uppgift idag, jag ska nämligen ta bort istapparna ur kronan i köket (och kaaanske hinner jag med något mer också, haha). Julen dansades ju definitivt ut i veckan, men kunde bloggerskan ta bort istapparna ur kronan - nope!! Men hallååå, det är ju snart vår ju!! Jaaaaaaa, jag vet... så därför kommer de tas ner idag, buhu... Jag gillar dem ju...






Sedan återstår lite vårpimpning av kronan förstås! 

Önskar er en hääärlig lördag!

Tjingeling

15 kommentarer:

  1. Fantastiskt fin ljuskrona!
    Här får vi börja dagen med snöskottning igen, pust...
    Ha en fin lördag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Så fin ljuskrona och jätte fin med istapparna i. Här har snöat hela natten och det ser ut som om det har kommit ganska mycket.
    Ha en bra helg.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. God morgon!

    Vilka jätte fina bilder du har och vilken fin kranss! :)

    Fint med istapparna!

    Önskar dig en riktig trevlig helg!

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  4. Vår pyssla du i dag härliga tjej!
    Jag ska: komma ut från där jag är, skotta fram bilen, hämta tre "kryddor" (i full vintermundering) få in dem i bilen, få dem att sitta i rätt bilstol, hör du.....ut i en snöpulke-backe, hålla ordning på tre som springer åt olika håll, försöka fika/äta mellan varven....vill tjejen byta med mig? ...*fniss*.....
    Önskar dig en skön helg. Kram från mig.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker om ljuskronor. De är roliga då man kan anpassa dem efter årstider och även högtider. Skulle väl kunna tänka mig en. Jag vet dock inte vart jag skulle ha den.

    Ha en fin lördag.

    SvaraRadera
  6. Supersnygg ljuskrona. Istapparna ser ju nästan äkta ut, lika fina som dom som jag har på balkongräcket. Idag ska vi åka till stugan en sväng och sen blir det en tur till det stora möbelvaruhuset för att sponsra Ingvar K. lite./ Peter

    SvaraRadera
  7. Läckra istappar, jättefint!

    Idag blir det finmiddag för att välkomna äldsta sonen hem efter låååång utlandsvistelse. Det står hjort med potatisbakelse och rostad vitlökssås på menyn....mmmmm

    Puss och kram!

    SvaraRadera
  8. Finfina istappar!
    Förstår att du vill ha dem kvar, men det är ju bara januari, helt ok!

    Ha en skön lördag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  9. Kronan var verkligen jättefin. Istapparna också. Jag skulle lätt haft kvar den ett tag till. :)
    Idag har jag varit "dukig" och varit och tränat, annars är det bara tvätt och lite fix som jag har hunnit med.
    Det är kallt i Sundsvall idag. -21 i morse brrrr
    Ha det så bra!
    KRAM

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra bilder du tar!
    Hoppas vi får se bilder på vårpimpningrn också:)
    Ha en riktigt bra fortsatt helg Aka!
    Kramar i massor

    SvaraRadera
  11. Hej vilken underbar blogg, här kikar jag gärna in fler ggr om det är okej för dej :)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  12. Underbara istappar, på en underbar ljuskrona, hos en underbara bloggerska.....:)
    Du är så härlig och snäll goa Aka, tack för din goa kommentar, det värmer!:)
    (den värmer oxå, filten...hihi)
    KRAAAAAMAR till dig vännen, Cia:)

    SvaraRadera
  13. Vilken fin ljuskrona. Och vilket fantastiskt fint hus ni bor i. Helt i min smak! :)

    Kul att du lämnade en kommentar inne hos mig så att jag hittade hit :)

    Ha en fin söndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  14. Vacker ljuskrona och fina istappar!
    Undrar hur vårpimpningen skall se ut. =) Hoppas det kommer en bild!
    Kram.

    SvaraRadera
  15. Jag skulle nog låta istapparna vara kvar jag :) Vilket fint hus du/ni har.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera