lördag 22 januari 2011

HÖGT I TAK



Maken har klättrat efter väggarna här hemma idag :)


Uppåt väggarna!


Jämställdheten hemma hos oss går ut på att maken gör allt bloggerskan inte kan tänka sig att ta i med tång, mycket bra strategi - funkar perfekt :)) Som idag till exempel, makens uppdrag var att rengöra väggar från damm och spindelväv. Ja, jag vet... det låter som bor i jordens råtthål, inte begriper jag var allt kommer ifrån!?! Men en sak var säker, bloggerskan tänkte INTE gå uppför stegen!!! Nu kanske ni undrar varför vi sysslar med en sån sak efter alla tråkigheter i veckan! Myyycket bra fråga... som saknar svar, haha! Så här har dagen sett ut i allafall...




Sen var det lika bra att göra ren fönstren också...




Maken hade fin utsikt över sjön där han stod...


... och bloggerskan klagade inte på sin utsikt heller *blink*.

Sen vill jag svara på en utmaning som fina Eva-Mari med bloggen Vårt lilla röda hus gett sina läsare - att visa ett ansikte bakom bloggen! Nåja, det har ju jag redan gjort tidigare,  här är jag...



... men vilka är ni som kikar in här?? Vore kul att få se en bild på er också så nu jag lämnar utmaningen vidare för den som vill ta den :))

Tjingeling

30 kommentarer:

  1. Tycker lite synd om honom där på stegen, haha;)
    Fint lär det ha blivit iaf!

    Jag har redan visat vem jag är flera gånger, men kan ju ha varit någon som har missat. Trevligt med ett ansikte, så Jag får väl ta en repris på det...

    Ha en riktigt trevlig kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Jämställdhet... ja, hm.... Som du vet är ju min kära make inte så himla lättdresserad... Fina dressyrtips mottages dock tacksamt ;-)

    Ha en fortsatt fin helg!

    Kram, kram

    SvaraRadera
  3. Hej
    Huvanimej, jag är höjd rädd, har blivit det på "äldre dar". Tur att man inte har så högt i tak. Men värre då man ta fönsterna de får min sambo göra med skyliften.
    Men du fick det fint tack vare din man. Snäll han är som hjälper dig.
    Jag är en 4 barnsmamma, i sina bästa år 43, som är för tillfället är hemma om dagarna tills ett arbete kommer i min väg. Bor i Norrbotten med min sambo ute på landet. Mysigt med kor, får & hästar i närheten. & älven utanför sovrumsfönstret. Gillar Shabby chic, antika saker. Samlar på serviser. Spec kannor & i blått. Bild på mig, om du har turen att få mig på bild,finns bara bakom kameran.

    Ha en fortsatt bra kväll och helg <3
    kram
    Sussi

    SvaraRadera
  4. Oj, vad högt ni hade till tak. Det är helt rätt arb fördelning om du frågar mig! Snygga byxor hade han också! Hoppas ni har en trevlig helg! Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Halloj Snyggingen!! HIhi! Vilket projekt ni har haft för er idag, jisses vilken takhöjd! Inget man gör på en grisblink inte. Kramis

    SvaraRadera
  6. Vi har också högt i tak på vissa ställen. Undra om det är dammigt där????? Hmmm...

    SvaraRadera
  7. Jösses vilka höjder!
    Vi har också högt i tak på vissa ställen och dit skickar jag maken, ler. Borde nog också ta en liten panelstädning snart...
    Kul utmaning, men jag gillar inte att visa mig på bild, fniss.
    Ha en fin kväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Hej på dig:)
    Kul att se dig på bild..kanske ska fundera
    lite på om jag oxå ska våga visa mig..;)
    Vilken uuunderbar rymd ni har i erat fina
    hus..härligt:)
    Trevlig helg till dig
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Oj, det var verkligen högt i tak. Mindre kul när man ska städa kanske, men annars måste det ju vara helt underbart! Åh, vad jag önskar att jag kunde ha åtminstonne någon sån del i vårt hus!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  10. Hej. skulle få svindel direkt höjrädd som jag är..vilket fint hus ni har! kram Annica.

    SvaraRadera
  11. Vad härligt att ha högt i takt. Även fastän det kanske är jobbigt i vissa sammanhang :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  12. OJ, OJ....hihi
    Tur du stannade på golvet, och talade om hur och vad han skulle göra, bra arbetsfördelning
    , någon måste ju styra upp det hela, så det går rätt till...hihi
    Och vännen, du är så sööt, mannen din kan vara glad att han har en sådan vacker arbetsledare...:):)
    Kraaaaaaaam till diiiig, Cia:)

    SvaraRadera
  13. Tur att inte maken är höjdrädd! Ni har verkligen höjd över huvudet i ert vackra hem! Kul att vi får se dig, du söta!

    Kram och härlig söndag.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  14. Ska man dammsuga väggarna också? Urrrk. Jag som hatar allt vad städning heter....nä, det får vara. Men jag har en omgivning som påstår att han tycker det är rätt kul att dammsuga så....
    Kram

    SvaraRadera
  15. Såg rätt trevligt ut där på stegen, när man slipper vara där själv förstås ;)Ha en trevlig söndag.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  16. Ni har ett vackert hem!
    Tur att man inte behöver klättra på den stegen. =)

    SvaraRadera
  17. Oj vad högt. Ja jag förstår att du blinkar åt mannen. För stå där det hade jag aldrig gjort. men vad fint du har hemma. ja jag visar också ganska mycket bilder på mig hihi. Ha en forsatt bra söndag kram Sussi.

    SvaraRadera
  18. Ja jisses vad högt i tak!! Jag skulle inte heller vilja stå där och vingla på stegen. Tur att männen gör det vi inte vill eller kan, typ avlopp tycker jag är jättebra att delegera ut. :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  19. Så jätte högt i tak. Då hade jag nog inte vågat mig upp, jag är lite harig med höjder även om jag brukar fia det ändå.
    Kul att få se dig på bild, tyvärr är jag inte lika modig.
    Ha en fin söndag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  20. Hallå!

    Ja, det var ett rätt saftigt pris. Men dom är ju såå fina! Kosta vad det kosta vill säg! Hehe!
    Roligt att ni har en liknande. Vi har lika bra smak ;)

    Gör du en söndag som denna?

    Stor kram från mig!

    SvaraRadera
  21. Oj vad högt det ser ut. Fastän jag har sett det på bilder förr så får man ju lite mer perspektiv på det när någon står där uppe! Rätt bra arbetsfördelning tycker jag ni har, något som vi kanske skulle ta efter här hos oss också ;). Bra att ni fick lite annat att tänka på också efter det som hänt i veckan!
    Ha en riktigt skön söndag!
    Kramis :)!

    SvaraRadera
  22. Hej!

    Visst var min säng fin!
    Dom är faktisk fina och vi har haft den i 9-år men jag har inte tröttnat än!

    Visst hittade jag fina sängkläder och dom var faktisk mer eller mindre gratis..

    Jag förstår att bloggerskan sjäv ville inte klättra upp på stegen!

    Hjälp vad högt men det måste vara skönt att få det gjort!

    Ha en riktigt skön söndag!

    Vad fina ni är, du1

    Ha det gott!

    Kramar Sirpa

    SvaraRadera
  23. Hej Aka!

    Jisses så högt! Där hade du inte fått upp mig som har sån höjdskräck hihi ;) Så tråkigt att läsa om din svärfar som gått bort. Beklagar sorgen.

    Jodå, jag är här. Tack för att du bryr dig. Fick bara sån olust att ens slå på datorn efter helgerna. Luften gick ur mig och har ingen inspiration alls till några inlägg. Så jag har jag tagit ledigt från bloggandet i januari med förhoppning om att energin ska återvända snart.

    Stor kram till dig!
    Sanna

    SvaraRadera
  24. Vilken rymd, vilket ljus ni måste få in i huset! =) Kanske bra att vi inte har sånna höjder här hemma, det skulle väl aldrig bli städat då hihi.
    Ha en skön söndagskväll!

    SvaraRadera
  25. Wow vilken takhöjd! Så fint ni har det.
    kram Malin

    SvaraRadera
  26. De va ju en farslig massa rumpbilder idag :)) Förstår att du inte klättrar där... hade inte jag iheller gjort!
    En liten bild på mig får du se här vid sidan om...
    Ha det bäst! Åse

    SvaraRadera
  27. Söta lilla underbara du!
    Jag har inte hälsat på dig den sista veckan, och först och främst vill jag beklaga sorgen över att din svärfar gått bort. Men det är som ni resonerar, ibland får man försöka se lättnaden för den bortgångne. Och faktiskt för de anhöriga; det är slitande även för dem som finns omkring. Men sorgen kan ju inget råda bot på.
    En stor kram till dig, med lite styrka, värme och hjärta! Allting ordnar sig.

    SvaraRadera
  28. Hej vännen!
    Hoppas att du haft en bra helg.
    Kikade tillbaka lite i tidigare inlägg o läste om din svärfar, beklagar så mycket....
    Det var så fint skrivet så det föll en tår på min kind.
    Tyvärr är det ju livets gång....
    Skickar styrkekramar till Er!

    Vilken duktig o energisk man du har, ordning o reda pengar på fredag....Fniss!
    Jag törs inte titta upp i mina tak o hörn jag blir på sånt dåligt humör då....Fniss!

    Hoppas att du får en bra start på den nya veckan!

    Kraaaaaaam Therese

    SvaraRadera
  29. Hej på dej söta du!
    SÅ tråkigt med din svärfar. Jag får verkligen beklaga!!! Fint skrivet av dej var det iaf.

    Handy Manny -perfekt att mannen kan fixa sådana sysslor. HÖGT såg det ut att vara.
    FINT blev det nog iaf! :)
    Fina är ni och hur mitt tryne ser ut har du ju sett flera gånger. :)
    KRAM

    SvaraRadera
  30. Hej Aka!
    Vad roligt att få se ett ansikte på bloggerskan:) Vad snygg du är!!;)

    Oj vilken flitig make du har och inte är han höjdrädd heller!

    Ha en bra start på veckan!

    kraam Jenny

    SvaraRadera