torsdag 27 januari 2011

Grrr, morr & attans



Jag undrar hur många gånger söta vännen L varit med i bloggen, hihi. Och nästan ALLTID i bikini, haha. Nåja, det kan inte hjälpas... Om jag har något att berätta så måste jag ju göra det i bilder så ni ser vad jag menar, solklart ju :)) 


Kul nästan jämt...


Idag blir innehållet i mitt inlägg något spretigt, rörigt och kanske aaalldeles långsökt, men hey - that´s me! Vår dammsugare har nämligen dragit sin sista suck och det fick mig osökt att tänka på vad år 2011 kommer att föra med sig vad gäller vår osedvanliga otur med att ALLT GÅR SÖNDER HÄR HEMMA!!! Ok, jag ska ägna ett av mina inlägg i helgen åt att visa vad som gått sönder här hemma förra året så förstår ni vad jag menar! 

Hur som helst, idag tänkte jag visa er något av alla trasiga föremål som hamnade på soptippen förra året - mina söööta solstolar, buhu... Tänk vad perfekta de var att ta med som "extraplatser" på bryggan...


Japp, vännen L igen ;) 


Lätta att bära med sig och de kom också till användning på altanen vid huset...


Men så plötsligt hördes ett #&¤%/¤"%¤a brak och då bloggerskan tittade ut såg det ut så här...



Vinden tog alltså tag i parasollet som välte in i ena solstolen, som gick sönder, och välte över den andra stolen som  - också gick sönder! Kan ju tillägga att parasollet knäcktes på mitten, gah... say no more...

Hörs i morrn!

15 kommentarer:

  1. Haha, what an excellent story but so sad about your lovely sun bathing chairs. Look at it this way though: now you have another reason to go shopping!!! ;-)
    Marjan

    SvaraRadera
  2. Ha, ha!! Ibland har man en väldigt otur!!

    Ha en trevlig kväll! Kramar Maria

    SvaraRadera
  3. God kväll

    Aj då ...
    Men ibland blir det väl så eller?En ond cirkel..
    Vilket läge ni har , så avendsjuk jag blir.

    Ha en fin kväll

    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  4. Inget roligt, synd med stolarna!
    Vi har varit med om att parasollet vält ihopfällt och är numera ständigt snett. Det var precis nytt när det hände...

    Ha en trevlig kväll!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Sicken otur..:(
    Synd på så fina saker, men tyvärr brukar det vara det man tycker om som går sönder. Eller så är det så att när det man tycker om går sönder blir ledsen, och när det man inte tycker om går sönder så byr man sig inte på samma vis..?!? Blev invecklat det där..haha!

    Må så gott nu iallafall
    Kram på dig
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Synd på så rara ärtor:) Men framför allt; VILL SOLA OCH BADA PÅ EN SÅDAN HÄRLIG BRYGGA - HELST NU!!!
    Stor kram Jennie

    SvaraRadera
  7. Du kan få mina två sådana, har två mörkgröna....nej, det kan du ju inte, dom är favoriter. Precis som du säger, himla lättvindiga att ta med.
    Vi är inne i ett sånt flow också då allting går sönder.....precis det mesta. Och garantierna har precis gått ut, precis på allt.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Trist när allt går sönder på en och samma gång.

    Men vilka härliga bilder, som man längtar....

    SvaraRadera
  9. Den gick faktiskt sönder mest när jag satt i den.....

    /Sanna

    SvaraRadera
  10. Oj, då! det såg ju inte så roligt ut... MEN det var ju sommarbilder och det är härligt!! Längtar så himla mycket efter sommaren...

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Hej Aka,

    Attans otur! Synd på den snygga färgen ;) Här går det också sönder saker. Det verkar bli en runda i köket... Yay! Not! Både diskmaskin och ugn slutade fungera i dagarna. Med tanke på att allt byttes ut för sex år sen så undrar man ju vad det blir härnäst liksom.

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  12. Jeg finner ikke innlegget ditt?! Prøv å legge inn innlegget en gang til ... Husk å lime inn url-adressen til INNLEGGET om inngangspartiet ditt;))

    KLEM KLEM
    Anette

    SvaraRadera
  13. Ja, ikke noe problem;) Bare legg inn en ny link - så fjerner jeg den gamle, Aka!

    KLEM:)

    SvaraRadera
  14. Jösses vad jag längtar till sommaren och till solsängen på er brygga, tur att den höll i alla fall;)
    Förra året hade ni ju verkligen otur med saker som pajade, håller verkligen tummarna för att detta med dammsugaren var det enda för i år.
    Önskar dig och familjen en riktigt mysig helg!
    Kram från L

    SvaraRadera
  15. Vad tråkigt med den fina stolen :( Det är väl så att en olycka kommer sällan ensam eller hur är det man säger? Du har en liten utmaning hos mig såhär på fredag em :)

    Trevlig helg! Kram Anna

    SvaraRadera