torsdag 6 januari 2011

FÖDELSEDAG & ALLRUM




Så här ser det ofta ut hemma hos oss, dottern spelar med sitt wii-spel, men inte i dag- här är det sjukt och eländigt...


Hurraaaaa!!!!


Idag är det en speciell dag, vår minsta tjej fyller nämligen år och vi har varit uppe tidigt och sjungit för henne :) Tyvärr är hon inte fit for fight, hon ligger sjuk i halsont och feber sedan ett par dagar tillbaka... Det planerade kalaset för släkten får skjutas på till lördag istället, men den som väntar på något gott... väntar aaaaalltid för länge, haha.

Ni har sett lite bilder från dotterns allrum tidigare men här kommer några till... sovrumet skymtas rakt fram...



Den ena väggen har nyligen svartmålats. Om man vänder sig om ser vyn ut så här...


... här ser ni en till svart vägg men i form av en tapet.


Önskar er en fin dag!

Tjingeling!


15 kommentarer:

  1. Synd att födelsedags barnet inte mår riktigt bra. Så roligt du använder samma uttryck som jag brukar göra. Har aldrig hört någon förutom jag och min apa säga det.
    Här har vi också ett födelsedagbarn.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Synd att det är lite sjukt hemma hos er! Här spelar vi Ps3 Move och det verkar kul...

    Jag heter Helena och fastnade för din fina blogg idag när jag var inne hos "Vardagslyx hos Nilla". Jag lägger till din till min lista, hoppas det är ok?

    Snöar det hos er, här är det snöoväder!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Tycker det är snyggt med svarta väggar!! Funderar om jag kan få in någon sådan fondvägg här. Men har inte vågat riktigt än... är rädd att det ska bli för mörkt.

    Tråkigt att vara sjuk på sin födelsedag:-( Men hälsa och gratta i alla fall!

    kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Krya på henne! Men sjunger & hurrar och grattar!!!!

    SvaraRadera
  5. Tjingeling fixar tjejen, ser att du är på topp.....hi,hi......snyggt med svart/vitt!
    Synd om födelsedagsbarnet, men med en sådan mamma som DU så blir det säkert något extra, extra på lördag......Hipp, Hipp hurra ekar över grantopparna.
    Kramen från mig.

    SvaraRadera
  6. Snyggt med svart och vitt. Här hemma spelas det mycket wii också, jag gillar det ganska mycket själv. Vilka fina kläder du visar nedan, vet du var man kan köpa det märket?

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. Tråkigt för lilltjejen att vara sjuk på sin födelsedag :( Men ingen annan dag är ju som ens födelsedag :) Tror nog dagen blev bra ändå :) Hihi...vad vore livet utan lite wiii :) Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Gratta tjejen! Hoppas hon kryar på sig!

    Kul att du vill vara med i min utlottning.

    SvaraRadera
  9. jätte jätte fint, här skulle jag trivas. Kram på dig/INgela.

    SvaraRadera
  10. Grattis till jubilaren! Hoppas hon är frisk innan helgen så ni kan kalasa då istället!

    Härligt med ett sånt allrum för olika sorters pyssel. Hos oss spelas det också Wii numera, men vi har lite trubbel med i vilket rum det ska placeras...

    Ha det bra och Gott nytt år!!

    SvaraRadera
  11. Grattis till födelsedagsbarnet!! Trist att det är en liten sjukling som inte orkar ha kalas idag, hoppas på att hon snart är på benen igen!

    Så fint allrummet ser ut, jag älskar svart och vitt i inredning så helt i min smak :)

    Hoppas du haft en bra dag trots sjukdomar i familjen

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  12. Grattis till födelsedagstjejen! Hoppas hon kryar på sig till helgen. Ett underbart rum att vila i har hon i alla fall, så snyggt med svart och vitt.
    Kramis :)

    SvaraRadera
  13. Jag är väldigt svart varför jag tycker det du visar i bilderna är jättefint.

    Vad trist att vara sjuk på födesledagen. Hoppas hon ska krya på sig.

    SvaraRadera
  14. Hej Aka,

    Oj så många inlägg jag har missat nu igen! Jag har tagit en paus från bloggen o datorn i mellandagarna (rätt skönt!) så mina påhälsningar lyser med sin frånvaro... Men du! Nyårsdukningen blev ju jättefin! Och ni ser verkligen ut att ha haft det kanontrevligt!

    Grattis till födelsedagsbarnet och krya på dig!

    Ha en fin dag!
    Kram Sanna

    SvaraRadera