söndag 12 december 2010

TREDJE ADVENT & LUSSEFIRANDE






Hjääälp, det är redan tredje advent!!



Luciafirande



Nyss hemkommen från dotterns luciafirande! Magiskt... Årskurs 9 och 5 ska lussa för hela skolans elever i morgon och vi föräldrar bjöds in på genrep ikväll. Men det höll på att sluta med "katastrofen i Bagdad" när vi blott någon timme innan insåg att lucialinnet var för litet, vilken mardröm!! Köpte linnet förra året och då var det meeeer än långt, fick fålla upp kjolen huuuur mycket som helst!!? Nåja, maken gjorde en tjurrusning till stan och inhandlade ett nytt, pust!! 


Sen var det ju håret som skulle lockas...






Min fina lilla tjej...


Och såå stämningsfullt i skolan...









Väninnans son var så fin som stjärngosse.

Och så klart...


Foton ovan: Aka privat.

... den ljuvligt vackra Lucian!

Gläns över sjö och strand, stjärna i fjärran. 

Du som i österland, tändes av Herran. 
Stjärnan från Betlehem, leder ej bort men hem. 
Barnen och herdarna följa dig gärna. 
Strålande stjärna, strålande stjärna.


Natt över judaland, natt över Sion. 

Borta vid västerland slocknar Orion. 
Herden som sover trött, barnet som slumrar sött. 
Vakna vid underbar korus av röster. 
Stråla så härligt klar, stjärna i öster.



Önskar Er en sköön
söndagKväll

11 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅh vad mysigt vilken söt tjej du har Kram Sussi.

    SvaraRadera
  2. Just dom där stunderna kan man sakna när man inte har egna barn. Kan tänka mig att man blir hur blödig som helst när man sitter där och ser dom. Jättefina, stämningsfulla bilder. Ha det bra.// Peter

    SvaraRadera
  3. Kära vän, nu får jag dra dig i örat igen...Du måste sluta STRESSA....tänk på blodtrycket! Ta ett djupt andetag och FÖRSÖK varva ner. Jag bryr mig faktiskt om dig tjejen....
    Men sååååå söt hon är din egen Lucia!!!
    Ha det så bra. Kvällskram från mig.

    SvaraRadera
  4. Så söt dotter!
    Önskar dig en glad Lucia!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Tack snälla du för att du knäppte kort på sonen då dotterns kamera är ur funktion!!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker tärna du har! Det ser så stämningsfullt ut på fotona av luciatåget!
    Tur att det löste sig med lucialinnet, här provades fjolårskjolen först idag och som tur passade den ännu. I kväll ska vi lussa för min kära mamma som fyller jämnt idag :).
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  7. Ville bara titta in och önska dig en fin lucia kväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Så fin hon är dottern och så gulliga dom är allihopa, det är nåt visst det är det!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Visst är det underbart att se barnen lussa!!
    Jag har tittat på min Tonåring idag förstås, men tyvärr kunde jag inte se min minsta eftersom hon åkte med klassen till Malmö idag för att lussa där.
    Men det är nåt visst; verkligen!
    Mysiga bilder du tagit! Kram

    SvaraRadera
  10. Åh så fint! Din dotter är så söt i lockarna :)Det är ju så mysigt med lussefirande. Tyvärr får vi föräldrar inte vara med i barnens skola och de lussar heller inte för alla, utan bara vissa klasser. Så tråkigt!

    Tack för dina alltid så goa hälsningar. Kul att du gillade mina lussebilder. Jag använder Picasa och Picnik för att flasha till bilderna lite.

    Visst har jag fin julmusik hihi! Jag har tagit några av mina favoriter. Nu vet jag ju inte vilken låt du tyckte var så fin men, om du scrollar längst ner på sidan, till min "mixpod", ser du vilken musik som spelar och vad artisten heter.

    Lussekram till dig!
    Sanna

    SvaraRadera