lördag 4 december 2010

KUDDKRIG



Det värmer gott att sitta vid kaminen...



Scener ur ett äktenskap
Del II


Åh vilken hääärlig kväll, här sitter bloggerskan och myser med kameran i största hugg, tänkte ta en liten mysbild till bloggen :)) Elden sprakar så gott...  


Men varför finns det ingen kudde i fåtöljen??


... så där ja, mycket bättre!

Bloggerskan till maken: Kom ner, jag här tänt en brasa och gjort en drink här!! 
Maken: Jag kommer!!
Bloggerskan: Sen vill jag ta ett foto av dig när du softar i soffan! 


Bloggerskan: Stooooooooopp!! Sätt dig INTE på kudden!!
Maken: Men jag måste väl få sätta mig någonstans, det finns ju ingen plats i soffan på grund av alla kuddar!! Dessutom måste jag väl kunna få luta ryggen mot en kudde???


Bloggerskan: Nej nej nej, de är ju prydnad ju!!
Maken: ?????????????????
Bloggerskan: Släng nu bara hit kudden...

Slutsats: Konsensus är inte alltid bäst!

Önskar er en skööön lördagkväll!!


Mrs Skruvis


16 kommentarer:

  1. Stackarn! Skojar, det är nog inte så farligt! Men han verkar tålmodig, tänker på när han hade nya kläder och du ville att han skulle modella! Var rädd om honom! KRamar

    SvaraRadera
  2. Så där brukar det vara här med! Hi hi Ha en fortsatt trevlig lördag! kram Nina

    SvaraRadera
  3. Hahahaha kul så där är det hos mig med. Kram Sussi.

    SvaraRadera
  4. Tänd brasa och upphälld drink - låter ljuvligt - då får han ta lite ont om sittplats:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är inte lätt att vara barn eller make till en bloggerska, det verkar vara många som känner igen sig.

    Trevlig kväll
    kram Mia.

    SvaraRadera
  6. Ja du Skruvis, nu fick jag mig ett gott skratt! du med dina myskuddar....som ska ligga sååå fint upp-puffade i soffan....hi,hi. Sen gör du "mys" och ber den "stackars" mannen komma ner & mysa vid brasan med en liten god drink.Nähä...han får inte sätta sig i soffan på dina kuddar....HÄRLIGA DU !!!
    Kom osökt att tänka på ordspråket: finns det hjärterum så finns det skjärterum....*fniss*..
    Önskar nu er BÅDA en skön lördagkväll.
    Var rädd om dig härliga tjej!
    Varm och ärlig kram från mig.

    SvaraRadera
  7. Hmmm, känner igen kuddproblemet... Min kära make knölar ihop kuddarna eller viker dem dubbla, proppar in dem under huvudet och lägger sig i soffan :-). Tycker det är helt ok att använda dem, men kanske inte fullständigt misshandla dem! De tappar liksom form och fason då... Och han begriper INTE ALLS vad jag gnäller om... suck...

    Trevlig lördagskväll! Ses i morgon...

    Puss och kram!

    SvaraRadera
  8. Ha ha ha du är för härlig!!!! :-) (känner igen mig ho ho ho)

    Ha det gott!

    Kram Elin

    SvaraRadera
  9. Hahaha...de förstår ju inte riktigt vitsen med kuddar ;-)

    Kram anna

    SvaraRadera
  10. Så roligt att du ville vara med på min utlottning! Lycka till! Kram Nina

    SvaraRadera
  11. Gokväll Skruvis ;)

    Vad rolig du är....jag sitter här och skrattar.
    Men jag känner igen mig!

    Det ser verkligen jätte fint ut i ditt vardagsrum :)

    Yes, äntligen känner jag mig frisk!
    Har nyligen kommit hem från ett Inredningsparty, och jag lovar att jag känner av att jag inte jobbat på ett tag, men...nu är jag äntligen på banan igen.

    Ha en underbar fortsättning på kvällen.

    Stor Kram

    Hälsningar en annan Skruvis ;)

    SvaraRadera
  12. Vad myyyysigt ni har det!
    Jag försöker motionera med promenader så mycket det går och äter mycket bättre än vad jag gjorde förr. Det har nog varit lite mycket på sistone..jag funderar mycket över det själv och är väldigt vaksam. Man lär sig när man ska backa, och varva ner. ALLT kan man inte ändra på, men man är oftast herre över sitt eget hus så mycket det går! :) Jag är jättetacksam över din omtanke och kunskap! Ovärdeligt!
    Stor kram

    SvaraRadera
  13. Vilka charmiga bilder du bjuder på!

    Önskar dig en trevlig söndag! Kramar Maria

    SvaraRadera
  14. Haha, känns igen :). Fast här får gubben göra vad han vill med kuddarna i soffan medan han sitter där, men jag tycker INTE det är för mycket begärt att ordna dem prydligt sedan när han stiger upp, fast det har typ aldrig hänt :/.
    Det ser jättemysigt ut framför er brasa i alla fall, oberoende av var kuddarna ligger ;).
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Härliga tjej, hoppas att din dag varit bra!
    Huvudet på skaft(drinken) kuddarna upp-puffade(mannen sitta bekvämt)....
    Du har väl tänt det andra ljuset?.....eller har det varit nya projekt på G......för du är ju en "hejare" på att få allt att se såååå mysigt ut!...och så har du massor av härliga ideér....
    Var rädd om Dig! Varm äkta kram från mig.

    SvaraRadera
  16. Hihihi känns igen! Precis så är det här också ;) Gillar din julpostgran.

    Kram Sanna

    SvaraRadera