tisdag 21 december 2010

JULGRANEN





Granbestyr


Halloj i stugorna! Heltaskig uppdatering av bloggen, men här är a lot to do!! Avundas er som har läget under kontroll inför jul, det har nämligen INTE bloggerskan!!

MEN granen har i alla fall kommit på plats och för första gången blev det ingen kungsgran, de fanns inte i den höjden vi ville ha, så i år har vi en helt vanlig traditionell gran


Högt i tak fordrar en höööög gran! Tycker det är kul att ta ut svängarna lite med en hög gran då det finns utrymme till det i huset, men i år fanns inget stort utbud tyvärr... 


Lite nytt för i år har det blivit i granen också, bland annat de här fina strutarna från Clas Ohlson. Tror de kostade 20 kr/st, finns i olika tyger - superfina tycker jag, ett tips!!

Den här kulan är också ny för i år...


... köpte några stycken, ni hittar dem på Indiska

De här kulorna har hängt med länge...



Och sååå skönt att granen står på plats!!



Nu ska här städas!!


Love, peace and all that!!

20 kommentarer:

  1. Vilken jättegran och så fint pyntat den är. Hos oss var det tvärtom jag är så trött på att såga den till rätt höjd eller ha stjärnan upp och ned.

    Trevlig kväll
    kram Mia

    SvaraRadera
  2. MAGISKT !!!:)
    Granen är sååååå fin och STÅTLIG!:)
    När jag ser detta blir jag så avis på att jag inte tål gran, då min endast är av plast...
    Men jag skall nu titta på din och NJUTA av din gran och allt annat fint som hänger i den..:)
    TACK, för att du finns här, och med alltid så goa kommentarer, härliga Aka !:)

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam, Cia:)

    SvaraRadera
  3. Herregud vilken monstergran!!! Men det kan man ju såklart ha när man har högt i tak... Är det fullhöjd?

    Kungsgranar i all ära, men doften från en "riktig" gran är helt oslagbar! Vi har en riktig uppe och en kungsgran i vardagsrummet. Den där uppe barrar som sjutton, men har fördelen att lillsorken inte tycker den är så mysig att rycka i. Den sticks ju!

    Angående Ernst så kan du omöjligt tycka om honom mer än jag gär. Jag har till och med börjat tycka att raggsockar har sin charm. Och då har jag gjort en riktig pudel kan jag lova! :o)

    Ha en underbar julhelg, men vi lär väl höras innan jul. :o)

    KRAM!!

    SvaraRadera
  4. Hej Aka,

    Men vadan detta?! Det finns ju Disney-granar!! Vilken fin gran ni har hittat! Å jag som klagade på våra svenska taniga exemplar hihi. Jag hade också utnyttjat takhöjden och valt en hög gran (om vi nu hade haft högt i tak då..)Strutarna är ju jättesöta, tack för tipset. Hittar jag dom så blir det garanterat en "röd gran" nästa år igen - och då slänger vi nog på allt vi har också ;)

    Vad mysigt det ser ut på er pysselkväll. Trevlig avrundning med julmaten också. Det skulle jag gärna ta efter. Nästa år...

    Varma julkramar Sanna

    SvaraRadera
  5. Kanonfin gran!!!! Verkligen stålig och grann! Och jättefint pynt i den! Läckert att kunna ha en så stooooor!

    Stora kramar

    SvaraRadera
  6. Jisses vilken stor gran!!
    Förstår att du behöver stegen...
    Görs sig bra hemma hos dig som
    har högt i tak och så fin.

    Kram C

    SvaraRadera
  7. Oooh, vilken fantastisk gran! Just när granen skall in kan jag undra varför vi inte har full höjd i alla fall där så att jag kunde ha en fantastisk gran.....jag blir ju avis när jag ser din underbara gran! Fantastiska prydnader har du i den också. Njut nu!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Ååå vilken fantastiskt fiin gran du har:) helt enkelt underbar:)

    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Vilken fin gran och vad långt du har kommit med att ordna inför julen! Hos oss är traditionen att vi hämtar gran först den 23: e!
    Kram Å

    SvaraRadera
  11. Så fint ni pyntat den härliga granen! Den är ju helt underbar! Kul att du lämnade kommentar så jag hittade hit! Önskar dig en härlig kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Wow, vilket hus ni har! Där passar det verkligen med en sådan stor och ståtlig gran.

    SvaraRadera
  13. En riktigt god och glad julhelg önskar jag dig!

    Julekram från Eva-Mari

    SvaraRadera
  14. vilken under bar stor i tät gran ni fått tag på. Här fick vi hålla tillgodo men en något mer modest variant :)

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig gran!

    Tack för att du tittade in hos mig, du är välkommen tillbaka.

    Ha en skön julhelg!
    AC

    SvaraRadera
  16. HÄRLIGA Aka!:)

    Vill nu önska DIG/ER en riktigt....
    HÄRLIG GOD JUL !!!:)

    JULKRAAAAAAAAAAMAR, Cia:)

    SvaraRadera
  17. Fin gran!!! Att ni lyckats hitta en så tjock vanlig gran är helt otroligt! Läckert med så hög takhöjd. Strutarna och kulorna var jättefina.
    Riktigt God Jul och tack för ett fint bloggår! Ser fram emot nästa!
    Kram
    Jennie

    SvaraRadera
  18. Verkligen fin gran!!!!! Helt underbar ser den ut att vara. Snacka om walt disney dröm! :)
    Fiiiina strutar.
    Önskar dej och din familj en riktigt fin jul!
    KRAM

    SvaraRadera
  19. Hej!
    Tack för din kommentar hos mig:)
    Roligt att du hittade dit...då kunde ju jag hitta till dig! Vilket ställe jag hamnade på! Vilket underbart hus och smultronställe ni verkar ha...ojoj :))
    Fin blogg och mycket fina bilder! Och Granen, den går inte av för hackor den..;)
    Nu har jag blivit din följare, ska bli så kul att läsa mer på din blogg. Lägger upp dig på min blogglista om det är ok!? God fortsättning!
    Kram Therese

    SvaraRadera