torsdag 30 december 2010

DUKA TILL NYÅRSAFTON



Källa: Aftonbladet.

Japp, precis så här vill jag duka nyårsbordet i morgon då fina vänner kommer! Men har bloggerskan detaljerna som krävs, få se nu, hmm... Jag har precis de glasen och servettringarna som visas på bilden - men där tog det slut, buhu...


Imorgon smäller det...

... bloggerskan har faktiskt varit och inhandlat dynamit, haha. Nja, åtminstone någon form av explosiva nyårssmällare och de kommer brännas av vid 12-slaget! Maten är planerad och ska bara inhandlas. Det blir en enkel nyårsmeny - jag vill hellre umgås med vännerna istället för att stå i köket och laga mat! Nyårsbordet ska dukas och jag vill att det ska vara mysigt.


Det finns något för alla stilar, kanske gillar du den moderna inredningsstilen? Då är den här nyårsdukningen läcker tycker jag...


Källa modern inredning: Expressen.

Lika bra att ta ut svängarna ordentligt om det ska vara modernt! Stilen ovan är inovativ och kul. Jag skulle gärna bli bjuden på mat vid det här fina bordet - tänk vad roligt att äta gott och samtidigt titta på alla häftiga detaljer!!


En tidlös dukning med klass är aldrig fel...

Källa: Hemmakanalen.

Sedan har vi förstås också den vita, lantliga stilen och den ligger mig varmast om hjärtat. Tycker stilen passar bra in i mitt gamla hus. Jag vill gärna ha...



... en vit nejlika med en grön kvist i vid varje kuvert. På bordet får gärna den här...


... vackra servetthögen ligga på ett silverfat, bara för gästerna att plocka!!


Några nejklikor får pryda skumpan i ishinken.

Källa: Aftonbladet.

Vilken stil väljer du?? 

Aka

7 kommentarer:

  1. Hej på dig!
    Så fint du tänkt...eller vill duka! Det skulle jag också valt :)
    Visst är det roligt att duka fint.
    Vill önska dig ett Gott Nytt År!
    Nu är du med i min blogglista på min blogg =))
    Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Åh, Vilken fin nyårsinspiration du bjuder på....
    Jag hade också valt en lantliga stilen på dukningen, eftersom vi bor i ett gammalt hus!

    Hoppas att du får en Trevlig Nyårsafton med goda vänner!

    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
    Nyårskramar Therese

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra dukningar! Jag tycker absolut bäst om den lantliga stilen, även om dukningar är ett bra sätt att experimentera med färger och stilar. Självklart ska det vara lättgjord mat så man hinner umgås också och inte bara stressar runt i köket. Vilken härlig nyårsafton ni kommer att få :)!
    Här har vi inte alls planerat något nyårsprogram förutom att mannen har lovat att komma hem från bygget redan klockan 16 (det i sig är ju värt att fira ;)).
    Kramis!

    SvaraRadera
  4. Fantastiska dukningar!
    Håller helt med Annie. Den lantliga stilen passar mig bäst, men det är kul att exprimentera lite.
    Hoppas att ni får en toppenkväll!
    Gott Nytt år!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Tanken som räknas!:)
    Ni kommer få det så mysigt så!
    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  6. Hej Aka!

    Tjusiga dukningar. Jag faller för den vita överst. Kul med fest! Hoppas ni får en trevlig afton och ta det lugnt med krutet ;)

    Gott Nytt År! Tack för att jag får vara din bloggvän.

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar dukning, suck! Här blir det bara den dunderförkylde Maken och jag, dukningen blir enkel och består mest av massor av tända ljus, god mat och vitt vin.

    Allt gott önskar jag dig under 2011!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera