tisdag 9 november 2010

TILL DIG



Min vackert blommande orkidékvist bröts av på mitten - men vad gör väl det...


idag


Det gäller att hitta glädjeämnen i vardagen som kompenserar för det som känns motigt. 


Det kräver en ansträngning att tänka positivt och det kan ofta vara lättare att hitta näring i ledsamma tankar.



 Att istället gå emot och lyfta de små guldkornen till ytan - det är en styrka - och jag imponeras över de som har förmågan att hantera livets framfart på det sättet.   


Jag är särskilt tacksam över det jag har idag och sänder en varm tanke till alla där ute och tänker krama på de mina extra mycket här hemma idag...  


Kramizar Aka 

8 kommentarer:

  1. Vaaarm kram till dig och de dina !:)
    Tänker på dig, Cia:)

    SvaraRadera
  2. Vilket inlägg....Var rädd om dig och de dina.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jaaa, kram till dig också! Fina ord.
    Kram
    Och vacker orkidé!

    SvaraRadera
  4. Så fina tankar. Vad glad man blir. Så fin header, er den ny eller är det jag som surrar? Ni har ett underbart hus förresten!

    Kram
    Emma

    SvaraRadera
  5. Fint!

    Fina pyntbilder nedanför också. :)
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Fint skrivet. Och sant!

    Min mamma är en fena på det där. Å jag försöker bli.

    Stor kram från mig / Kristina

    SvaraRadera
  7. Så sant Aka. Ibland är det svårt att hitta ljusglimtar när livet är tufft.

    Så söta ni är på bilden :)

    Kram Sanna

    SvaraRadera