tisdag 2 november 2010

LJUNG OCH MOSSA




Höstplantering

Trodde att jag var sist att plantera ljung utomhus, men så lunchade jag med mina fina kurskompisar och förstod att så INTE var fallet ;) När jag beklagade mig över att FORTFARANDE inte fått någon ordning i mina blomlådor såg kurskompis A fullständigt frågande ut och svarade att hon ALDRIG hittills någonsin i sitt liv planterat en enda ljungplanta! Och precis just -  DÄR - i konversationen tappade bloggerskan hakan och insåg plötsligt att jag var heeelt ensam kring bordet om att stressas kring såna bagateller, haha :)) Hur tänkte jag där egentligen??






Sådär ja, nu återstår bara ett par hundra krukor och balkonglådor till att plantera MEN DET TÄNKER JAG INTE berätta för någon, ooops...

Tjingeling

9 kommentarer:

  1. Skönt att höra att nån annan också är sent ute... Mina ljungplantor fixades i sista minuten innan dotterns kalas i lördags...Men som sagt, bättre sent än aldrig :).
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Här har vi haft ljung ett tag, men det är aldrig för sent... Det är nu det behöver piffas upp i novembermörkret. Och det blev ju fina planteringar!

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Så fint, du har det, och dina bilder är så vackra!:)Härligt med korgen på pallen, full med ljung..:)
    Nu blir det till att skynda!:)
    Har ju inte blivit färdig, till inhandling av blomster ännu...:)
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  4. Wow, så fint det blev med all ljung! Vet du något....jag planterar aldrig ljung! Så det stress "momentet" klarar jag mig ur....*fniss*.
    Kvälls Kram från mig.

    SvaraRadera
  5. Bra när man får lite perspektiv och lite distans till sin egen stress.....undrar ibland vad man håller på med, det hinns ju med, men det tror man inte alltid! Hur som helst, den där korgen med ljung och mossa i var hur snygg som helst! Sånt måste man ju bara ha!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Haha, ja, så kan det vara, inte alla som stressar över lite ljung!!!!
    Men så fint det blev, älskar den där "korglådan" som du planterade i, och så snyggt med mossan!
    Kram Millan

    SvaraRadera
  7. Men du har gjort det alldeles, alldeles underbart!
    Inte ska man stressa med såna "bagateller"..hi hi..
    Värre är det till julen, när man inte fått upp stakarna till advent.. Förr var jag väldigt noga, men nu får det bli när det blir..;)
    Ha en bra onsdag!

    SvaraRadera
  8. Bättre sent än aldrig;)

    vad fint det blev!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  9. Tack för att du är så ärlig hihi! Själv stressar jag upp mig när jag ser vad alla andra bloggare gör och hinner med. Nu är det mycket jul out there... och jag har inte kommit i stämning för det än ;) Dina korgar med ljung är jättefina, så snyggt med mossan! Strunt i dom där andra hundra och njut av de du har nu istället :)

    Ha en bra dag - kram Sanna

    SvaraRadera