lördag 20 november 2010

Lampskärm Olsson & Jensen samt Ny färg


Budgetlösning - me like!


QuickFix



Jag gillar min fina lampskärm från Olsson & Jensen...


... men har tröttnat på lampfoten som jag inte tycker passar något vidare, kolla in här...



Efter lite färg på både lampfot och kruka blev resultatet så här...


Foton ovan: Aka privat.

 Myyycket billigare än att köpa en ny lampfot, nu får den duga och hänga med ett tag till. Med ny färg (nästan svart, svårt att se då det blänker på bilderna) blev det också lite mer enhetligt med övriga färger i rummet. Och vad bra är - det finns färg över, hmm... kanske ska måla lite mera??

To Be Continued!



5 kommentarer:

  1. Hallå "Fiff Lisa".....du är sååååå smart....blev jätte fint med den svarta färgen!
    Var rädd om Dig & ha en skön helg!
    PS: vad ska du "hitta" på att måla med färgen som blev över.....*fniss*

    SvaraRadera
  2. Färg gör sådan skillnad, och din lampfot med nya skärmen....såååå fin !:)

    Här sprayas det med röd färg...hihi
    Håller på att göra en tavelvägg....sprayar allt
    som kommer i min väg, tills färgen tar slut...:)

    Måla på vännen,det du gör blir så fint !:)
    TACK för ditt grattis, KRAMAR i massor Cia:)

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Ska dyka ner i källaren och måla lite jag också. Har några jättebra klappstolar att ta fram när det är kalas och många gäster. Men de är 70-talsgröna... Men inte så länge till!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  4. Ja, tänk vad lite färg kan förändra! Jag gillar också budgetvarianten och roligt är det att måla också!

    Grattis till vinnaren av smyckena... de är så vackra.

    Trevlig söndag.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Åh vad fint!
    Förr målade jag också allt jag kom över. Köpte småmöbler på loppis och målade allt jag kom över! Men man tröttade ut sig på något vis, och nu skall det till hisnande portioner energi för att ens tänka tanken ..;) Men det är jätteskoj och hur enkelt som helst!
    Måla på!!
    Stor kram

    SvaraRadera