måndag 1 november 2010

KAFFEKOPPAR


Är det verkligen på riktigt att jag har sådan tur!!!!!


Totaly Amazing Day!


Det här är verkligen en lyckans dag!! Jag har nämligen vunnit i utlottning!! Och inte bara en, utan i flera - heeelt otroligt!! Jag som aldrig vinner något alls...

Min första vinst vann jag redan för några veckor sedan...


 - ett paket kaffe! Tack snälla Camilla med bloggen Dreamhouse, jag blev jätteglad!! Vill naturligtvis visa er alla på vilket sätt kaffet kommer att serveras också, häng på...




Kopparna ovan är mina favoriter - från Åhléns.

Gillar de här också...


... fina och praktiska då de är stapelbara - design Filippa K för Rörstrand. Fått dem i gåva.

Den här koppen...


... från Villeroy &  Boch är jättefin, tyvärr en utgången modell, också en gåva.


De här guldfärgade kopparna tycker jag passar så bra att duka fram till efterrätten på nyårsafton! Har fått dem i gåva av min syster.



De blåblommiga kopparna ovan är söta tycker jag, passar till både till kaffe och thé. Har haft dem i måååånga år och minns inte vart jag köpt dem, men det är inget särskilt märke och tror jag sett dem på Åhléns...

Och självklart kommer jag visa de andra vinsterna också, de är bara sååå himla fina!! Är så innibombens glad över mina vinster, ni anar inte...



Många Kramizar Aka

13 kommentarer:

  1. God Morron!
    Ett stort Grattis till dom fina vinsterna!
    Vad roligt, då har du haft "lilla julafton" alltså...Fniss!

    Jag gillar alla dina koppar o muggar som du visar, alla är lika smakfulla o snygga på olika sätt!

    Hoppas att du får en bra dag!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Grattis till dina vinster... du är också inne i ett flyt märker jag! Och bryggan som ni bygger, oj, så bra den blir. Duktig Gubbe!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Åh så fina kaffekoppar!
    Jag har själv en märklig drift efter kaffemuggar.. Har några som är kompletta i antalet, men lika många som jag köpt bara EN eftersom det bara är till mig. Jag är alltid nyfiken ifall kaffet kan bli ÄNNU godare i en ny, fin mugg.
    Grattis till vinsterna!

    SvaraRadera
  4. Gratulerar till vinsterna och vilken fin kaffekoppskavalkad vi fick se, dom guldiga är ju som gjorda för festliga aftnar helt klart.
    Väntar på att få se fler av dina vinster.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsterna och vilka vackra koppar du har att välja mellan! Kaffet smakar säkert gott i alla:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  6. GRATTIS !!!:)
    Här är en till som älskar överraskningar, fast
    vinner sällan (aldrig!!!)....:)
    Maken brukar säga,att du vann ju mitt hjärta för.....35 år sedan....OJ, är det så länge sen?:).."tantvarning"....:)

    Underbara koppar, som "förgyller",och jag älskar kaffekoppar....Även det som hamnar i dem...hihi

    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  7. Grattis Aka!

    Så spännande med flera vinster på gång... Kaffet ser gott ut, du får rapportera om hur det smakade sen. Jag föll pladask för den guldfärgade kaffekoppen. Men de andra är också fina såklart. Jag har gått ifrån det här med kopp och fat, jag tycker det är aningen opraktiskt, även om jag tycker det är fint ibland! Nu är det bara muggar som gäller :)

    Ha en bra dag!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  8. Grattis igen :). Vilka vackra koppar du väljer att dricka ditt kaffe ur! Visst är det trevligt att ha lite olika stilar och modeller i skåpet så man får variera efter årstid och humör :).
    Kramis!

    SvaraRadera
  9. Grattis, synd att man missade en kopp Zoega hos dig igår....*Fniss*....Kom hem i dag...
    Men vi får väl ta det en annan gång.....hi,hi...du som har såååå många läckra koppar.... Kramen.

    SvaraRadera
  10. GRATTIS!!! :) Jag vinner aldrig jag... :(
    Jag gillade verkligen den sista koppen som du visade.
    Hoppas att du har det bra!
    KRAM

    SvaraRadera
  11. wow så mycket fint! Å vilken tur i vinst du!!

    SvaraRadera
  12. Tjejen, du har bra syn(ang desigenen)....men vänta du....snart kommer kanske även du upptäcka att armarna inte räcker till.....fattar du???? men du ska veta att jag skojar liiiiiite med dig.Kramar om ordentligt!

    SvaraRadera
  13. Grattis till vinsterna! Kul att se att det är fler som har många olika sorters kaffekoppar/porslin för olika tillfällen.

    Sonen som väntar på datorn gillar dina guldkoppar. Själv gillar jag de blåblommiga.

    Kram Mia

    SvaraRadera