onsdag 10 november 2010

JULIG KRANS



Har nyss stått vid spisen och lagat mat. Inser att jag uppfyller alla kriterierna i köksreglerna, men hur väl får barnen till det...hmm... Någon som känner igen fenomenet??

Ris & Blingbling

Nu har jag vinterdressat ljuskronan i köket, det blev både vintrigt och juligt tycker jag!




Ljuskronan från Madam Stoltz är en gåva från fina vänner och har bytt kläder från murgröna (jag ligger verkligen efter med aaaalllt!!) till lingonris och lite glittrigt blingbling



Trappan i bakgrunden leder upp till äldsta dotterns domäner. 

Önskar er alla en häärlig onsdagkväll! Nu ska vi se på film här!

Tjingeling

8 kommentarer:

  1. God kväll söta "pyssel" tjejej.....du är såååå fiffig. Ja, tänk vad mycket du har att se fram emot gällande kärleken.....*fniss*....
    Varm ärlig lång Kram från mig.

    SvaraRadera
  2. Jag följer också dina köksregler till punkt och pricka...det stämmer tyvärr inte in på resten av de jag bor med (men jag skyller det liiiite på mig själv eftersom jag aldrig ger dem chansen, direkt det spills en droppe står jag där och gnuggar före nån annan hinner blinka ;)
    Kransen är underbart fin och den ser väldigt "julig" ut. Gillar verkligen att andra också börjar smygpynta redan ;).
    Kramis!
    Ps. Jag har en tävling på gång som du kanske inte vill missa :).

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint, verkligen!
    Eller hur är det härligt att fixa och dona hemma :)
    Det är nåt speciellt med denna tid på året, det är verkligen som att man vill "boa".

    Kram Fia

    SvaraRadera
  4. Ljuskronan blev mycket vacker!
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Hej Aka,

    Nu har du fått upp ångan ordentligt - nu är det ju jag som ligger efter för sjuttsingen! Herregud jag måste börja NU! ;) Ljuskronan blev jättesnygg!

    Köksreglerna är klockrena! Har du gjort tavlan själv? Måste nog ge mina barn beröm för de sköter sig för det mesta. Men en sak hade jag velat lägga till: När du ställer fram - ställ undan det (och även om det inte var du som ställde fram - ställ undan det!)

    Ha en bra dag!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  6. Så fin du har gjort kronan, redan! Hinner den inte torka innan helgerna....? Men vad gör det iofs. Den är väldigt vacker. Mysigt med mossiga pinnar i.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Underbar skylt!
    Fin ljuskronan blev! Jag är lite dubbel inför julen i år - grymt sugen på den, men det känns lite konstigt att julpynta ett hus jag håller på att packa ihop. Jag får ladda till nästa år istället.
    Ha det så gott vännen!

    SvaraRadera
  8. Åh så härligt vinter julig ljuskronan blev. Lite inspiration till en dörrkrans fick jag nu om jag hittar lingonris i vår närliggande skog. Annars får det bli granris.

    Vad fin skylten är. Har du gjort den själv eller köpt. Regler skrivna på ett trevligt och vänligt sätt.

    Håll utkik i lådan i morgon kanske hinner den fram innan helgen.
    Trevlig helg önskar jag dig
    kram Mia

    SvaraRadera