tisdag 16 november 2010

GARDINER


Julgardinerna på plats *blink*


Same same but different


Gardinerna i vardagsrummet har bytt skepnad, men frågan är om någon kommer att märka det, hih. De förra gardinerna såg ut så här...



... hmm... lite svårt att se kanske, men de är genomskinliga med vita blomstjälkar på tyget. Nu har jag bytt till andra gardiner, också vita men mer täckande...



Någon som vill komma hit och slipa golv, ingen?? Joooo, snääälla!!

Maken har inte ens noterat att det blivit något gardinbyte, men hallå... visst ser ni väl att jag satt upp julgardinerna, haha?? Ok, svara INTE på den frågan ;) Har tänkt att kuddar och andra detaljer ska få stå för färgerna istället. För att inte tala om julgranen som snart ska in med alla sina hundra färger på kulor och flaggor. 

Nu kommer jag att ta en liten paus från bloggen, ska nämligen hålla ett föredrag i veckan och behöver all tid till att förbereda det, pust...  Kommer därför inte att hinna in till er heller... buhu... 

Men...

 I`ll be back soon!!
aka

12 kommentarer:

  1. Jätte fint med "nya" gardinerna.
    Det är väl klart att man ser att du har satt upp julgardinerna....det är typ samma sak hemma hos mig...men men alla behöver väl inte ha gardiner med tomtar på bara för att det är jul! eller hur. Jag gillar iallafall dina julgardiner, dom faller mig i smaken ;)

    Lycka till med föredraget...det kommer att gå jätte bra

    Stor kram Fia

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder!
    Du har så fint, så fint!
    Gud, ja, lägg så mycket tid du orkar och kan på förberedelserna.. Man vill ju gärna kunna känna sig säker med sig själv, det är sällan fel!
    Jag är själv lite "off" med både min egen blogg och andras..Men man kommer igen ju!
    Kram från mig

    SvaraRadera
  3. Kors så vackert du bor, vilket rum, vilken rymd! Och så den vackraste utav skänkar där i grått i riktigt gruvgatestil:)

    De har UTLOTTNING i gruvgatebloggen, kika in!

    Mari.

    SvaraRadera
  4. Snygga gardiner!
    Lycka till med föredraget.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Snygga julgardiner... De till höger, Kalle... hihi, skämt åsido, jag ser skillnad! Blir mer ombonat med heltäckande.

    Lycka till med föredraget.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Klart man ser skillnad på gardinerna :-). Mm, golvslipning är vi också i skriande behov av... Får bli en annan dag...

    Lycka till nu med ditt föredrag, det kommer att gå alldeles utmärkt - känner dig :-)!!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  7. Självklart man ser att du har bytt gardiner! Sommargardiner, tunna, skira och romantiska...Vintergardiner, lite tjockare med mer ombonat utseende. Så snyggt!
    Väntar på att få se er julgran så småningom...ni kan ju ha en hur stor som helst med den takhöjden! Fantastiskt!
    Lycka till med ditt föredrag :).
    Kramis!

    SvaraRadera
  8. Snygga gardiner, verkligen, vacker struktur. Ett rum med massor av volym. Underbart och jag kan tänka mig den där julgranen, verkligen stor och hög och full med underbara julgranspynt.
    Och gratulerar till awarden, verkligen välförtjänt.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka fina gardiner! Hoppas föredraget går bra! Kram

    SvaraRadera
  10. Tassar förbi o tipsar dig som redan tävlar/ har tävlat hos mig att jag nu dratt i gång en ny braig en..

    http://uj76.blogspot.com/2010/11/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_17.html

    ..med chans att vinna ett presentkort värt 500kr från en finfin inredningsbutik! Kika gärna in o delta i den med :)

    SvaraRadera
  11. Hej Aka,

    Självklart ser jag förvandlingen! Tycker det blev jättesnyggt. Inte måste det vara speciella julgardiner för att vara juligt. Som du säger så kan man göra det på så många andra sätt!

    Lycka till med föredraget. Ha en bra torsdag!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  12. Men hur skulle man kunna missa de nya gardinerna??? :) Jättefina ju. SÅÅÅÅ fint du har det hemma. MYS! Älskar mys. :)

    Ha en skön fredag!
    KRAM

    SvaraRadera