måndag 15 november 2010

AWARD



Oj vad hedrade att nomineras en beutiful blog award...




Såå glad...


Oj vilken dag! Idag har det bara hänt roliga överraskande saker!! Jag har vunnit en utlottning (lovar att visa er den fiiina vinsten) dessutom har jag fått inte mindre än två awards av sööta och superpyssliga Mia med fina bloggen Kinoko. Tuusen tack Mia, blev såå glad!! 

Men såklart, med en award följer också förpliktelser. Jag ska länka till den som nominerat mig, berätta tre saker som ligger mig nära om hjärtat, visa en favoritbild ur arkivet och sedan nominera awarden vidare till fem andra bloggare

Ok, tre saker som ligger...


... mig nära om hjärtat är...

... självklart min familj och att ha hälsan i behåll men utöver detta känner jag särskilt mycket för;

1) Mina fiina vänner. Blev nyss uppringd av en vän som berättade en helt fantastisk historia direkt ur vardagen, oj vad vi skrattade -  lycka!!
2) Mitt jobb. Jag uppskattar såå att få ägna dagarna åt det jag allra helst vill göra, önskar alla kunde få känna likadant.
3) Känslan av att få en award! När jag började blogga trodde jag knappt någon alls skulle vara intresserad att läsa mina inlägg (utom möjligtvis mina vänner K och L som skulle göra det av ren "artighet", hihi) och att sedan få awards för en beutiful blog - oj oj... mäktigt! Säger som min bloggvän Monica brukar göra, menar det ÄRLIGT!! 

Jag har valt en bild ur arkivet från min och dotterns utflykt för några veckor sedan.

Foto: Aka privat.

Sinnesro... Tycker om att fota och gillar särskilt mycket det lugn den här bilden förmedlar.

Här är den andra awarden...


...med förpliktelse att tala om vad jag gillar hos de jag nominerar vidare. Jag väljer att nominera utmärkelserna vidare till några nya bekantskaper;

Oj så superfina foton, gah... Avis, jaaaaa!  Bloggerskan skriver om guldkornen i vardagen och om det i vardagen hon vill lära sig att uppskatta mer, såå fint! Blandad mix från fina miljöbilder till kläder och goda bakverk, men ALLTID med magiska foton, suck...

Djurvän som jag är (och särskilt förtjust i katter) gillar jag förstås denna blogg. Bloggerskan visar också helt fantastiska bilder från utomhusmiljöer och planteringar.


Så fina smycken att förälska sig i, gah... men här visas också superfina foton från vardagen och familjelivet. Vacker blogg!!

Superpysslig bloggerska med en förkärlek till den vita danskinspirerande shabby chic stilen, och vem gillar inte den?? Här hämtas mängder av inspiration! Hett tips!

Går ni i funderingar på att byta fönster och dörrar eller rent av bara äääälskar vacker design av dem - This Is It! Oj så mycket vacker inspiration

Och där tog antalet nomineringar slut, men jag hade kunnat fortsätta läääänge....


Kramizar Aka



15 kommentarer:

  1. Men så glad jag blir! Va gullig du är, blir nästan lite rörd här på kvällskvisten :)

    Jag ska anta din utmaning - måste bara suga lite på det och återkommer.

    Kram / Kristina

    SvaraRadera
  2. Oj, vilka fina ord! Så glaaad jag blir!!! Det är ju underbart när någon uppskattar det man gör och dessutom talar om det:-)

    Tusen tack, snälla du!

    Kul med bloggtips också, måste kika in på de andra bloggarna.

    Och grattis till dina 2 awards, det är du värd!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Grattis, Grattis vännen till Awarden !!!! Är såååå glad för din skull!
    Ärlig kram från mig....*fniss*...Var rädd om Dig!

    SvaraRadera
  4. Tack söta du, så glad jag blir!
    Kramar.

    SvaraRadera
  5. Grattis till awarden!
    Som du vet är jag ju skapligt obegåvad vad gäller bloggandet;) Har i alla fall snappat upp att detta med att få en award är speciellt.

    Det stämmer att jag läser din blogg varje dag...har faktiskt inte missat ett enda inlägg...är inte det lite awardkänsla??
    Läser inte av artighetsskäl utan för att jag helt enkelt tycker att din blogg är så himla trevlig...kan ju bero på att det är du som skriver:)
    Kramar från L

    SvaraRadera
  6. Grattis till både vinst och award, tycker du är väl värd båda :). Och SJÄLVKLART att folk vill läsa din härliga blogg..den har ju allt en bra blogg ska ha (=roliga inlägg, vackra bilder och en positiv skribent :)).
    Kramis :)

    SvaraRadera
  7. Har du vunnit igen??? Grattis!!! Snygg skjorta den röda!/Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt tacksam du e för livets goda, jobb, vänner, familj etc gillas!

    SvaraRadera
  9. Grattis, både till vinsten och dubbla awardisarna! De är du väl värd.
    Har du haft föreläsningen och blev den bra?
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  10. Oj va du vinner, men visst blir man glad av allt bloggvärlden har att ge, så snygg du är i den klänningen/tunikan!

    Jag älskar också katter och Tiger är en riktig goding! Mari.

    SvaraRadera
  11. Du är en riktig turgumma du! Grattis till vinsten och awardsen! Så fin bilden är. Den är verkligen full av lugn och behaglighet.

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  12. Tack för din kommentar, du är söööt du....som tror på "tanten"....och hennes franska lextioner. Men du vet att vi har köpt ett "Paradis" i Frankrike....och det är en fördel om man kan säga något när man är där....*fniss*....annars blir jag sittande som en tyst mus & det är inte JAG....som älskar orden. Helt otroligt egentligen att vi klarat oss så bra som vi gjort....med händer, fötter, svengelska, norrländska,smålänska m.m. Men vi har mycket roliga minnen av många episoder vi hamnat i. Här fick du en "kort" förklaring på varför jag helt plötsligt börjar lära mig franska. SOV GOTT och ärlig varm KRAM.

    SvaraRadera
  13. Hej Aka!
    Jag vill börja med att tacka dig av hela mitt hjärta för dina omtänksamma ord och det fina inlägget du gjorde förra veckan! Blev så rörd...

    Livet kändes väldigt upp o ner då, men nu är Fredric hemma och jag hoppas att han får vistas hemma hos oss så mycket som möjligt!
    Nu gäller det att tänka positivt och ta en dag i taget.....

    Jag är så oerhört glad att jag börjar blogga för du/ni ger så mig så otroligt mycket tillbaka!

    Ett stort Grattis till din award, alltid kul att få läsa "lite mer" om bloggerskan!

    Hoppas att du får en Trevlig Tisdag!
    Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  14. Grattis till både vinst och awarder! Alltid roligt med uppskattning och du är väl värd dessa! Och vad glad jag blir att du tänkte på mig också! Jag skickar vidare i ett inlägg framöver. Måste fundera lite först...

    Soliga hälsningar!
    Elisabet

    SvaraRadera
  15. GRATTIS !!!:)Du härliga Aka!:)
    Positiv och alltid med härliga inlägg,och du förgyller mig/oss med härliga kommentarer som gör oss så glada!:)

    KRAMAR i massor, Cia:)

    SvaraRadera