fredag 26 november 2010

ADVENTSKLÄNNING & MÖSSA



Ljus i vårt hus och rött i vasen (och i glasen *blink*),  javisst... men vart är adventspiffet??



Advent-stress...



Tack för alla rara adventshälsningar!! Ska erkänna med en gång - här pågår advent - NOT!! Inte en pinal är framplockad här, MEN...


... bloggerskan har fixat lite röda slingor, juligt så det förslår - check

Adventsklänningen från...



... Indiska är julig! Stickad och röd - men... den fick hänga kvar i butiken, gäller att hålla hårt i plånboken i juletider ;) Har ju dessutom redan en finfin julklänning i garderoben, minns ni? Check!!

Dessutom har bloggerskan spanat in julklappar redan och hur mycket jul är inte det på skala 1-14?? Sonen behöver vara rädd om öronen och kolla in den här snygga mössa...






Julklappsplaner klara - check!!

Med andra ord, bloggerskan har kommit låååångt i julförberedelserna, eller hur?? *blink*.


Panik!!!



5 kommentarer:

  1. *blink* *bink*......drick det röda i kväll! Julen springer inte bort......du hinner vännen. Ta ta med ro och vila lite i helgen!
    Var rädd om Dig! Kramen från mig.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla söta du.....försöker leva efter mindfulness "metoden" som jag kom i kontakt med för många år sedan. Innan den egentligen kom till Sverige....nu är det väldigt "inne".....så där var tanten före....hi,hi,hi. Ger man sig tid till att leva i nuet "ploppar" många tankar, värderingar, ödmjukhet till livet m.m upp.....därför "hittar" jag alla mina Tänk.
    Sov Gott och puss på kinden( bara för att det är fredag).....*fniss*....

    SvaraRadera
  3. Ja..som du vet, så har jag inte ens börjat heller.. Stod för en stund sedan och funderade på hur jag ska kunna putsa fönstren när det snöar på dem..?! Går ju inte..
    Min tös har också den rutiga tunikan som din tjej har. Min Lillan är också så ruskigt bestämd, man kan bli galen ibland!
    Ha en skön advent, kära du!

    SvaraRadera
  4. Hihi du skriver så roligt. Kan riktigt känna paniken som säkert finns hos oss alla ibland. och KAOS är det ju alltid (här hemma iaf) innan allt kommit på plats.

    Sedan tycker jag att slingor, nya kläder och rött glaset låter som en perfekt start på advent! Snygg är du också. ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Här är ALLA pinaler framplockade, men ingenting på rätta stället. KAOS är ordet.
    Jag tycker absolut inte att du ska ha någon panik, att du redan har hunnit börja tänka på julklappar innebär att du är ett lååångt steg före mig i planeringen. Jag är säker på att sonen kommer att bli glad åt mössan...och den stickade klänningen passar hur bra som helst på dej! Tycker verkligen det är strongt av dej att hänga tillbaka något som klär dej så bra :).

    Ha en bra lilla jul :)!
    Kram!

    SvaraRadera