måndag 18 oktober 2010

VÅR VARDAG






SCENER UR ETT ÄKTENSKAP
Del I


Bloggerskan: Åh, har du nya skjortan och tröjan på dig idag? Snyyyyggt! Du, ställ dig där borta så får jag ta ett kort till bloggen!! Tröjan är ju jättefin och sååå himla billig sen, kostade ju knappt något alls med rabattkupong!!

Maken: Du... jag hade precis tänkt sätta mig och äta...

Bloggerskan: Ja, men det här går jättefort, jag har ju kameran här, ställ dig där borta!


Maken: Jag har precis lagt pannkakorna på min tallrik... och sylten!!

Bloggerskan: Ja ja, men det här går superfort, måste ta en närbild också ju...


Maken: Det ryker i pannan!! Det blir bränt!!

Bloggerskan: Ska fixa det, men stå still... jag måste få ta ett kort till, nu blev det fel här... Kan du vrida på dig lite tror du?? Sätt handen i fickan. Titta, nu ser man påsen med kaninpellets på golvet, det går ju inte, måste ta om det här kortet, bloggläsarna kan ju tro att jag är värsta snuskpellen ju! Pellets i köket går ju inte, fattar du väl...

Maken: ????



Skjorta & Tröja Kappahl.


Maken: Nej nu får det räcka, jag vill äta nu!

Bloggerskan: Väääänta, bara ett kort till! Titta, nu blundade du på det här kortet, dra in magen lite, vrid huvudet lite åt vänster...

Maken: NU tänker jag ÄTA!! 

Bloggerskan: Bara eeeett kort till????

PS. Ett tips, rollspela inte detta hemma - no fun...


Mrs Skruvis

12 kommentarer:

  1. Hahah men vilken tålmodig make!!! Kanske han nu blir sugen på att starta en egen blogg ;)

    SvaraRadera
  2. Så jäkla rolig du är, sitter med ett leende på läpparna när jag läser detta:))
    Eftersom jag känner dig så vet jag att det mycket väl kan gå till så där, har ju egna erfarenheter att luta mig mot.
    Jag tycker att du är en så himla härlig människa så din fota-till-bloggen-hysteri tycker jag bara är charmig...undrar just om K håller med?
    Hoppas han har fått hugga in på pannkakorna nu;)
    Önskar er en mysig kväll!
    Kramar från L

    SvaraRadera
  3. Men du, stackarn, fick han ngt att äta? *ler* Snyggt iaf!
    :)

    SvaraRadera
  4. Tjejen, skulle vilja se detta skådespel!!! Vilket tålamod din man måste ha....(var rädd om honom) Kan "nästan" se dig med kameran....kommendera olika poser till den hungriga mannen....*Fniss*
    Ha en bra kväll. Kramen från mitt innersta.

    SvaraRadera
  5. Tjejen, utlottning......"tokstålla".....Men vet du va: Om du är snäll så kanske tomten kommer med en akvarell till dig!
    Kraaaaaaaam varm och äkta!

    SvaraRadera
  6. Hahaha du är för härlig Aka! Att han ställde upp överhuvudtaget är mig förundrat.. En stilig man du har - hälsa honom det ;) Skulle gärna vilja höra den konversationen - ljud nästa gång?? Hehe!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  7. Haha :)! Vilken snygg tröja och stilig modell! Känner igen mig i scenariot, här är det dock oftast maten eller kakorna som ska hinna fotas innan de slinker ner i "någons" mage :).
    Kram :)

    SvaraRadera
  8. Stackars maken..ha ha..
    Jag "svarade" förresten lite dumt på min egen blogg om mitt låtval inför konfirmationen. Efter din kommentar..
    Men jag tycker nästan att du också borde ge det en tanke när du känner för det! Det är ganska roligt, och man gör ju något för sin egen skull. Istället för gympa eller annat, ha ha. Jag tror det blir gjort så småningom för min del, det ska bara bli LÄGE!
    Hoppas ni gar en riktigt skön kväll, och att du kommer lite tidigare i säng idag! Stor kram, och TACK för all din uppmuntran!
    Stiliga kläder på en stilig karl! Har själv arbetat på KappAhl i 4-5 år, så de har faktiskt ganska trevliga stuff till män!

    SvaraRadera
  9. Hihi, vilket roligt inlägg!
    Jag tror min sambo skulle känna igen sig om han läste det;)

    Vad snygg han är maken i sin nya tröja o så duktig på att posera för bloggbilder:)

    Ha en bra dag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  10. Hallå vännen!
    Åh, vad jag känner igen mig...Fniss!
    Jag ska bara...

    Vad duktig han är som poserar så snyggt framför kameran trots att magen kurrar efter varma pannkakor!

    Men vad gör dom inte för att få vara med på bloggen! Fniss!

    Hoppas att du får en fortsatt fin höstvecka!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  11. Karar å foton! Därmed är allt sagt!:)
    Men attans så stilig han e och fina kläder!

    SvaraRadera