tisdag 12 oktober 2010

UTMANING





10 Things


Har fått en utmaning av sööta Annie med bloggen Annies Blå som vill att jag ska svara på 10 stycken frågor! Vad kul, visst kan jag det! Häng på!

1.What is your favorite word?


Förlåtelse.  Det finns mycket att vara besviken och arg över men om det går att överkomma sådant finns vänskap och tillhörighet att finna under ett längre perspektiv.  





2. What is your least favorit word?

Björn - som i björnfobi...

3. What turns you on creatively, spiritually or emotionally?


Musik och en underskön vokalist... Jag kan börja gråta i bilen då jag hör en underbar låt. Får ofta tankar att jag bara MÅSTE börja att sjunga i kör igen, underbar input.

4. What turns you off?

Girighet. 


5. What is your favorite curse word?
Faaan!!! Tyvärr... (hoppas inte yngsta dottern läser detta).


6. What sound or noise do you love?

Trots heeela munnen full med mat finns alltid tillfälle att göra narr av sin far - love It!

Maken och barnen som skrattar tillsammans -  äkta kärlek och lycka!!

7. What sound or noise do you hate?

Maken som hävdar att han har rätt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


8. What profession other than your own would you like to attempt? Kriminaltekniker.
9. What profession would you not like to do?

Allt inom restaurang - jag suuger på det!!

10. If Heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates?

Heaven exist!! Vad jag vill höra?? Ord överflödiga...

Jag vill sända utmaningen vidare till några jag inte nominerat tidigare:


La Monique
Daniels Värld


... men bara om ni vill förstås :))


LOVE PEACE & ALLT THAT

7 kommentarer:

  1. God Kväll vännen!
    Hoppas allt är bra med dig.
    Äntligen har jag fått igång min dator, efter en lååång väntan på nya grejor till den!
    Trodde väl aldrig att jag skulle bli så beroende av en dator.....Fniss!

    Vilken rolig utmaning, alltid kul o intressant och få läsa lite "mer" om bloggerskan.....

    Åh, vad många fina inlägg jag missat hos dig nu när jag varit "borta" från bloggvärlden.....

    Hoppas att du får en fortsatt trevlig vecka!
    Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  2. Tack din lilla "rackare".....nu satte du mig i jobb...*fniss*.....men bara för att de är DU ska jag försöka....men du får vänta någon dag...hi,hi,hi.
    Var rädd om Dig & varm Kram

    SvaraRadera
  3. De var en annorlunda och knepig/rolig utmaning!
    Tack för den, måste klura ett tag innan den kommer ut! :)
    KRAM

    SvaraRadera
  4. Så koselig at du ga den videre til meg! Tusen takk! Jeg skal prøve å ta den, men bær over med meg om den går i glemmeboken, det er lett for.. :) Men jeg setter pris på at du tenkte på meg. God uke til deg og fine kjære! Klem Heidi

    SvaraRadera
  5. Vad spännande läsning :)... Gissar att Björn inte är ditt favoritnamn precis ;).

    Ett roligt sammanträffande att du ger min utmaning vidare till Daniel (och att du läser hans blogg) eftersom jag är från samma eländiga "Finnby" som honom ;) (så om du har sett hans videosnuttar så har du också hört hur ful dialekt vi har!!!)

    Ha en bra onsdagskväll :). Här ska vi fira mannen som fyller år med tårta och presenter (+ ballonger enligt dotterns önskan)
    Kramis!

    SvaraRadera
  6. Intressant Aka!

    Kram Sanna

    SvaraRadera