torsdag 7 oktober 2010

UNGDOMSLYAN


Kanske det viktigaste i vardagsrummet - en hääärlig soffa att krypa upp i lediga stunder! 



LÄGGA NÄSAN I BLÖT...


... kommer jag förmodligen att göra då barnen tar steget och flyttar hemifrån, hihi. Det är ju såå kul med inredning!!  

Idag vill jag visa hur det skulle kunna se ut i äldsta sonens lägenhet den dag han flyttar, om jag fick välja fritt vill säga...   

häng på...



Mybeslysning ett måste! Kanonfina ljusstakar från Day Home. Något säger mig att sonen inte kommer tycka likadant *blink*. 

Ljusstakarna och...



... de helt suveränt tuffa tavlorna, foto av en gammal karusell på torget Piazza Navona i Rom, Italien, design Dan Nygren köps här. Allt ska samsas i vardagsrummet tillsammans med soffan ovan förstås och med...


... det här supersnygga, funktionella och helt urfräcka sideboardet! Designen är influerad av de boxar musiker fraktar instrument i - läckert! Något att ha platt-TV på!

I taket får...


... dessa coola lampor hänga, och i soffan finns...



... de här snygga kuddarna och pläden! Allt från Diesel.

Om jag känner min son rätt kommer en sådan här...



... komihåg-tavla väl till pass *blink*, den får hänga i köket! 

Om kaklet i köket ser trist ut tänker jag mig en sådan här lösning...



... ett smart sätt att piffa upp ett gammalt trist standardkakel! Och badrumskaklet får gärna se ut så...



... här! Fiffigt med självhäftande spegelkakel! Tavla och kakeldekor finns att köpa här

Slutligen en sååå viktig inredningsdetalj... en skön hääärlig säng...



... från Diesel!

Det förstår ni väl att jag måste lägga mig i när det vankas sådana här VIKTIGA frågor, fniss.



TJINGELING 

8 kommentarer:

  1. Åh, om du varit min mamma och betalat alla mina möbler så skulle du fått möblera min lilla 1,5 halva! *ler*

    SvaraRadera
  2. Jag HOPPAS att han har samma strålande smak som du!
    Gissa vad jag har gjort ikväll!! SPRUNGIT!
    Inga maraton längder, utan lite där och här. Fick pusta emellan. Här kämpas det!
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Drömma bör man annars dör man!
    Tack för alla fina kommentarer, du är bäst!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Härliga söööta Aka!:)

    Det kommer att bli så fint hos din son,OM nu mamma får bestämma...hihi
    Det jag köpte och dekorerade min sons lägenhet med när han flyttade hemifrån, har jag fått tillbaks i efterhand......Från den dagen han blev sambo...hihi

    Vill bara att du skall veta att jag blir SÅ glad över dina goa kommentarer, som stärker och förgyller!!!:)
    KRAMAR till dig,Cia:)

    SvaraRadera
  5. Visst skulle det bli en snygg bostad för killen din!

    Tack för din söta kommentar hos mig!

    Önskar dig en riktigt skön helg!

    Kram, Sofia

    SvaraRadera
  6. Hej sötis!
    Vilken FINT hus ni har, det ligger så underbart till. Jag kanske har sagt det förut, men då säger jag det igen! :)

    Jadu, det kommer att bli väldigt svårt att hålla fingrarna borta när de flyttar hemifrån. ROLIGT ju. :)
    SNYGGT såg allt ut som du hittat också.

    Ha en toppen fredag
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Kom på: har sonen sett detta? *ler*

    SvaraRadera
  8. Mmm jag måste bara säga att du har gjort måååånga bra "val":) Massor av fint, jag har den ena Day ljusstaken. Jag kommer säkert inte kunna hålla mig undan när det är dags för mina boys att flytta hemifrån. Stor kram Anne

    SvaraRadera